mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Heisann. Min sure laptop som forresten er helt ny, streika med blåskjerm forrige helg. Den var virusfri, og ganske lite brukt. Etter streiken ville den ikke starte opp igjen. Har forsøkt opprettings-DVD-en som fulgte med (med reinstallasjon av Vista og sånt noe på) men etter at den har slitt seg gjennom det styret der så får jeg bare beskjed om å prøve igjen pga en manglende .dll fil. Det skjer hver gang. Så tenkte jeg at jeg skulle installere WinXP istedetfor da, drite i hele Vista-greia. Men neida, booter fra WinXP cden og installasjonsprogrammet finner ingen hardisker. Hva må til? Jeg vil ha XP! -Marius Endret 17. september 2007 av mariushaugan Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Prøv med en XP-plate som har integrert SP2 da tidligere versjoner ikke har støtte for sata-disker. Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Prøv med en XP-plate som har integrert SP2 da tidligere versjoner ikke har støtte for sata-disker. 9514619[/snapback] Ah,okei. Skal prøves,takk! Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hmmm, står faktisk på den WinXP cden jeg har at den inneholder SP2. Men det er 2002 versjon. Kan det være for gammalt da eller? Laptopen er jo ny i år. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du må antagelig inn i BIOS og slå av SATA native mode. Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Du må antagelig inn i BIOS og slå av SATA native mode. 9515056[/snapback] Okei, tok en tur innom BIOS advanced settings for Primary IDE Master og fant ting som: LBA Large Mode PIO Mode DMA Mode Fant ikke noe som heter native mode? Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Nå har jeg leita mye rundt... Nærmest umulig å finne ut av hvordan man disabler SATA native mode i Asus sin bios jo! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Se etter ACHI mode, deretter endrer du verdien på den . Du må se under chipset , integrated pheripherals e.l Finner du ikke noe er eneste valget ditt å integrere SATA drivere på nybrent XPSP2 cd med nLite. Endret 17. september 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Se etter ACHI mode, deretter endrer du verdien på den .Du må se under chipset , integrated pheripherals e.l Finner du ikke noe er eneste valget ditt å integrere SATA drivere på nybrent XPSP2 cd med nLite. 9515740[/snapback] Ok, får gjøre det ettersom jeg ikke finner noe om ACHI mode heller. Relativt fattig bios på denne laptopen. Må jeg bruke helt spesiele SATA drivere fra Asus eller er det sånt jeg kan finne utenom? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Er umulig å svare på hvilke drivere du trenger siden du ikke har oppgitt type/modell , slik av vi vet hva slags chipsett/kontroller det dreier seg om . Endret 17. september 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Er umulig å svare på hvilke drivere du trenger siden du ikke har oppgitt type/modell , slik av vi vet hva slags chipsett/kontroller det dreier seg om . 9515896[/snapback] Ah, sorry. Det dreier seg om en Asus F3Sv laptop! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du finner løsningen omtalt i noen poster her : http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/799497.html Det er enklest hvis du hadde hatt en USB floppy stasjon tilgjengelig. Endret 17. september 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå