Villmink Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Heisann. Har bestilt noen varer fra www.paintballonline.com som virker som seriøs butikk etter det jeg har lest av erfaringer på nettet. Etter at jeg hadde bekreftet ordren fikk jeg opp en melding på bekreftelsessiden jeg synes virket litt merkelig. Husker ikke eksakt ordlyd men det gikk ut på at jeg måtte scanne bankkortet mitt på begge sider og sende bildene, og det samme måtte jeg gjøre med en form for "government issued ID" som f.eks. førerkort eller pass. Dette var visstnok et sikkerhetstiltak fordi de ikke hadde avtale med noen Norske banker. Ordren ville ikke bli sendt før jeg hadde gjort dette. Er det vanlig at amerikanske webshops forlanger dette? Tar jeg noen stor sjangse om jeg gjør dette? Har jo tross alt allerede oppgitt kortnummer med sikkerhetskode og tenkte også jeg skulle sensurere siste halvdel av personnummeret mitt. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Synes det virker litt suspekt ja, det du eventuelt kan gjøre er å høre med banken din om hva de mener om dette og hva som eventuelt kan skje hvis du gjør det. Men hadde helt klart tenkt meg om to ganger før jeg gjorde noe sånn. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Dette har jeg sett før at flere webshop'er i USA krever. Tror at dette er noe vi kan takke våre venner i Nigeria for.. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Nå fikk jeg nettopp en mail fra butikken der det står at jeg gjerne kan sensurere alt untatt de 4 siste sifferne på bankkortet. Da kan det vel ikke være så farlig vel? Regner med at de godtar id'n på bankkortet mitt så jeg sensurerer også siste delen av personnummer. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nå fikk jeg nettopp en mail fra butikken der det står at jeg gjerne kan sensurere alt untatt de 4 siste sifferne på bankkortet. Da kan det vel ikke være så farlig vel? Regner med at de godtar id'n på bankkortet mitt så jeg sensurerer også siste delen av personnummer. 9514634[/snapback] Har gjort dette flere ganger, husk bare å sensurere sensitiv info. Slik som f.eks utløpsdato, nret på forsiden, fødselsnr osv. De fleste amerikanere vet ikke forskjell på Norway og Nigeria... Det er en av grunnene til at de er litt tungvinte når de skal sende ut av USA Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 De fleste amerikanere vet ikke forskjell på Norway og Nigeria... Det er en av grunnene til at de er litt tungvinte når de skal sende ut av USA 9517903[/snapback] Kan nok være at de ikke vet hvor Norge er. Men de blander neppe Norge med Nigeria (de vet mer om Afrika enn Nord-Europa). Kopien er nødvendig ut fra vanlige sikkerhetsbetraktninger for å unngå misbruk av kort. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er bare å sensurere alt uten om identiteten din.. Jeg gjorde dette og det fungerte fint vetfall.. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Og for all del, ikke gi dem den 3-siffrede sikkerhetskoden på baksiden. Den kan kun legges inn på VISA-sertifiserte betalingssteder ved betaling av en vare på nettet. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Dette har jeg gjort tidligere. Pass også på å kjøpe fra ærlige sider. finne ut mest mulig om siden, og hve andre folk har skrevet om den i blogger, forum og slikt seph Endret 18. september 2007 av Sephiroth Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Husk også å sensurere cvc koden din på baksiden. De tre siste tallene. Disse skal du under noen omstendighet ikke la noen få kopiere uten at de er sensurert. Hvis noe slikt skjer, skal du bestille nytt kort med en gang. Den er på en måte akkurat slik som en pinkode, altså det er KUN du som skal vite den koden og den skal ikke røpes til noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå