Propanelgen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Heisann godtfolk! Har tenkt å sette igang med å snekre et vannkjølingssystem, og kommer til å kjøpe alle komponenter nytt. Dette er det jeg har foreløpig, satt sammen etter lesing av uttallige artikler på diskusjon.no og xstremesystems.org: Hardware: Lian Li PC2000B Plus Asus Blitz Formula SE Intel Core 2 Quad Q6600 Asus GeForce 8800GTX x2 Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT), CL5-5-5-15-2T x2 Thermaltake Toughpower 850W WD Raptor 150GB 10000rpm x2 Vannkjøling: Thermochill PA120.3 (Noen som veit om denne selges i Norge?) Thermochill Neopren Gasket NG120.3 Cooltek CT120ALU x3 Sunbeam grill "Blade" 120mm x3 Swiftech MCP655 Tygon r3603 14.3/11.1mm 3meter Swiftech vanntank Swiftech Apogee GTX Swiftech Stealth VGA x2 AC RAM vannblokk x2 Nipler Her er jeg usikker på hva jeg faktisk trenger. Hvorfor i helvete kan dem ikke holde seg til en standard? Har tenkt å bruke batterivann fra bensinstasjon iblandet 10% frostvæske som kjølevann. Planen er da og dra frem dremelen, kutte hull i toppen av kabinettet til radiator m/vifter og ellers prøve å plassere modulære kabler og vannslanger ryddigst mulig. Vennligst gi kommentar om jeg har gjort noen åpenbare blundere i valg av komponenter, og evt hva jeg trenger av nipler. Endret 17. september 2007 av Propanelgen Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Hmm har ombestemt meg når det gjelder cpublokk, bestilte en D-Tek Fuzion i stedetfor Swiftech'en. Har også tenkt å vente litt med hardwarekjøp, dvs jeg vil ha 45nm cpu (Penryn) og g90 skjermkort. Så få ræva i gir Intel og nVidia! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå