Ida1725 Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Vi hadde dåp for jenta vår i august. Tok noen annerledes bilder av henne, og ville gjerne hatt noen tilbakemeldinger! Bildene er tatt med Olympus E-510 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Tror jeg likte best de to siste jeg...viser en våken, fin unge..gode farger og lys på ansiktet her. RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Helt enig med Randi om at de to siste bildene er klart best. De to første blir liksom litt pregløse i forhold til dem. Babybilder er ikke lette å ta, siden de ikke så lett tar instruksjoner, de små opportunistene. Uansett er det alltid herlig å se bilder av en så skjønn liten tulle Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Veldig fine bilder. Men jeg synes at sløyfen er mer i fokus enn ansiktet til lillejenta. Jeg merker at øynene mine trekker bort mot sløyfen og kjolen. Lenke til kommentar
U Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Fine bilder det der ja! Det er imidlertid en del å hente i etterbehandlinga. Hvis du kjenner Photoshop eller lignende bildebehandlingsprogrammer, så kan du gjøre noen enkle justeringer ved hjelp av Levels. Dette vil heve kvaliteten på bildene noen hakk Lenke til kommentar
Ida1725 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Fine bilder det der ja! Det er imidlertid en del å hente i etterbehandlinga. Hvis du kjenner Photoshop eller lignende bildebehandlingsprogrammer, så kan du gjøre noen enkle justeringer ved hjelp av Levels. Dette vil heve kvaliteten på bildene noen hakk 9514097[/snapback] Har ikke fått stiftet bekjentskap til slike programmer enda, tiden med en så liten en strekker lissom ikke til ENDA!! Men jeg er glad i å ta bilder, og etter lille jenta vår kom har jeg masse bilder Har flere nærbilder i samme serie, og enda flere som er ganske like de to siste... Takk for tips! Tar det med meg videre! Lenke til kommentar
operg Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Fine bilder, men kunne lett forbedres en hel del teknisk ved litt levels-justering i Photoshop. Endret 17. september 2007 av operg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Fine bilder det der ja! Det er imidlertid en del å hente i etterbehandlinga. Hvis du kjenner Photoshop eller lignende bildebehandlingsprogrammer, så kan du gjøre noen enkle justeringer ved hjelp av Levels. Dette vil heve kvaliteten på bildene noen hakk 9514097[/snapback] Har ikke fått stiftet bekjentskap til slike programmer enda, tiden med en så liten en strekker lissom ikke til ENDA!! Men jeg er glad i å ta bilder, og etter lille jenta vår kom har jeg masse bilder Har flere nærbilder i samme serie, og enda flere som er ganske like de to siste... Takk for tips! Tar det med meg videre! 9514372[/snapback] Du kan jo starte med det minst krevende av alle slike programmer, Picasa. Det kan du laste ned gratis. Det er i tillegg nondestruktiv redigering, slik at du står aldri i fare for å ødelegge originalfilen. Du vokser nok raskt ut av det programmet, men da er du jo allerede på vei til mer avansert etterbehandling. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Du kan jo starte med det minst krevende av alle slike programmer, Picasa. Det kan du laste ned gratis. Det er i tillegg nondestruktiv redigering, slik at du står aldri i fare for å ødelegge originalfilen. Du vokser nok raskt ut av det programmet, men da er du jo allerede på vei til mer avansert etterbehandling. 9514826[/snapback] Godt tips. Jeg prøvde de to første bildene bare i Zoombowser jeg og lysnet fjeset litt, det ble straks mye bedre...ansiktet kom mer frem. RandiA Lenke til kommentar
preje Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Koselige og fine bilder. De to siste var best, med en knapp på det siste Jeg og ble litt dratt mot sløyfa, men synes også den skaper litt liv i bildet. Etterbehandling er nok en lur ting for å få ut litt mer av bildene man tar Lenke til kommentar
Ida1725 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har picasa, bruker det mest til å beskjære, endre lys og sende bildene rett ut i bloggen min.. Tusen takk for kritikk! Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Kjempepent, særlig de to siste. For å gi et lite inntrykk av hva du kan få til, så fikset jeg dette på ca 2 min i GIMP, et gratis-program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå