Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil bilen min stryke EU-kontrollen?


Windoge

Anbefalte innlegg

Jeg har ut september på å få bilen min godkjent på EU-kontroll, men jeg vet ikke om den vil bestå. Her er noe av det jeg tror den kan stryke på:

 

- Slitte sommerdekk (dårlig mønsterdybde). Vet ikke om dette er farlig, da jeg skal bytte til brukbare vinterdekk om ikke så lenge allikevel (bor i nord-norge)

 

- Dårlige bakdempere. Bilen går opp og ned noen sekunder etter en grei hump på veien

 

- Litt dårlig håndbrekk (kan sikkert strammes på en måte)

 

- Slakk drivsaksling (diverse knattring i venstresvinger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mønsterdybden stryker bilen din på ja! Men er jo bare å kjøre piggfritt evt piggdekk inn på kontrollen det! Så lenge piggdekka er lovlig å bruke i den perioden du har den inne på kontroll!

 

Men er enig med ovenfor her, ta den inn og fiks tinga etterpå! Er f.eks dekka dårlige så bytter du de og viser bilen en gang! De pleier ikke ta en time betalt for å se at dekka som nå står på er gode nok!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt å avsløre de dårlige demperne på min bil. Det er bare å klemme hardt på bagasjerommet, så vil du se at bilen vingler opp og ned unødvendig mye. ;)

 

Jeg mangler et plastdeksel på et blinklys i fronten. Dette er sikkert en 3`er feil som burde vært gjort noe med for lenge siden, men er ikke verre enn at jeg må kjøpe et nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...