Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Presario V6000 slår seg på, jobber, men viser nada

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en liten samling med vennene mine, hvor vi spillte data hele natten. Og en av disse eier en Compaq presario v6000. jeg så forst at han hadde noe små data problemer, med virus, spyware og allt annet dritt. Så jeg bestemte meg for å hjelpe han reinstallere windows XP proffessional.

I denne installerings prossessen, merker HP's autorecovery at noe er galt, selv om det ikke er det, og autostarter autorecovery, og vil ikke la meg komme gjennom den.

Så jeg deleter recovery disken, og merger den med Lokal disc C, og dette lar han installere Windows XP.

allt gikk bra begge nettene, og han installerte mange drivere (bare de for å få maskinen til å funke helt [Video driver, sound driver etc]) og andre ting. Restarting funket bra.

Så når han kom hjem, begynte dataen hannes å begynne å oppføre seg villt: Da han slo den på, slo PC-en seg av og på, mange ganger før den funket helt. neste dagen derimot, vil ikke PC-en virke lenger, den slår seg på (viften funker) og man kan høre den jobbe, men INGENTING vises på skjermen, Vi prøvde å koble till en ekstern skjerm, ingen nytte. Vi bootet PC-en uten batteri, ingen nytte. Vi byttet batteri, ingen nytte, og vi skiftet strøm kabel....Ingen nytte.

Dette kan ikke ha noe med XP installasjonen å gjøre, sant? Når jeg sier ingenting vises, så mener jeg også at logoen "HP" eller "COMPAQ" ikke kommer opp, som det bruker å gjøres på meste dataer. Hva kan være galt?

tl;dr: reinstallerte windows, funket fint, nå funker det ikke lenger, dataen jobber men ingenting kommer på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte skjermkort? han har ikke ett skjermkort nummer 2, for å si det sån. Og åpning av data voider vel hans garanti.

Har også hørt at vis han lar den stå på ganske lenge, så booter den opp normalt. Men det vil si, han må vente ganske lenge, og kan ha en effekt på hans produktivitet på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...