hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei:) Jeg har et lite problem. I Cpu-Z, AI suite, PC-probe +++ viser den 1600mhz på min Q6600 som kjører på standard instillinger nå. Hvorfor? Viser den det bare? eller kjører cpuen på 1.6 ghz også?? Takker for svar Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Speedstep endrer multiplier på CPU til 6x og senker spenninga når CPUen har lite last. Vis du stresser CPUen vil du se at den stiger til ~2400 266x9. Endret 17. september 2007 av Zoxc Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) speedstep? wtf? kan jeg deaktivere? jeg vil ha max kraft hele tida ffs EDIT: Jeg har ASUS P5K Deluxe, hvordan deaktiverer jeg i BIOS? Hva heter det som skal deaktiveres? Speedstep? Endret 17. september 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Det er jo bare dumt å gjøre det. Med en gang du starter et program (f.eks. åpner startmenyen) så vil multiplikatoren og spenninga bli satt opp. Endret 17. september 2007 av Submoose Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det er jo bare dumt å gjøre det. Med en gang du starter et program (f.eks. åpner startmenyen) så vil multiplikatoren bli satt opp. 9513771[/snapback] Sorry men, jeg er ikke ute etter kommentarer, jeg lurer enkelt og greit på hvordan man deaktiverer speedstep. Eneste forskjell er strømforbruket? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du kan deaktivere Speedstep i Bios. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du finner det under navnet Intel SpeedStep eller Cool 'n' Quiet. Det er bare å leite litt i BIOS så finner du det. Lenke til kommentar
tole Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det eneste du oppnår uten speedstep er varmere maskin med en CPU som gjør "ingenting" enda fortere . CPU'en regulerer selv det som er nødvendig, så du taper ikke noe ytelse på dette. Skjønner ikke hvorfor du vil slå den av. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Okei, Okei, jeg fatter poenget. Det blir beholdt på...hehe Takker for at jeg nå vet hvorfor dette var sånn Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Det eneste du oppnår uten speedstep er varmere maskin med en CPU som gjør "ingenting" enda fortere . CPU'en regulerer selv det som er nødvendig, så du taper ikke noe ytelse på dette. Skjønner ikke hvorfor du vil slå den av. 9513819[/snapback] Sorry men, jeg er ikke ute etter kommentarer, jeg lurer enkelt og greit på hvordan man deaktiverer speedstep. Eneste forskjell er strømforbruket? 9513784[/snapback] Ja, eneste du tjener med å slå av SpeedStep er større strømrekninger. Endret 17. september 2007 av Zoxc Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jo kaldere CPuen er, jo mindre slitasje blir det på den og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå