pong Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hallo Jeg kjøpte meg nylig et nytt core 2 system og et 8800 GTS. Problemet er at systemet er ustabilt på en mer bisar måte, til enhver tid jeg spiller noe som bruker 3d grafikk er det en stor sannsynlighet for at jeg for en total CTD som er så plutselig og knusende at man bare sitter igjen å banner og kaster forbannelser of Bill Gate og hans windows for manglende feilmeldinger, altså en CTD uten noen som helst form for feilmelding, akkurat som om den fikk beskje om å gjøre det. Jeg fant ut at problemet var skjemkortet ganske enkelt ved å bytte tilbake til mitt 7800 GTS, da var problemet borte med en gang. Det første jeg tenkte var med en gang at 8800 kortet var defekt, men så begynte jeg å tenke litt, har jeg nok strøm? Jeg har for tiden en 480 watts forskyning på 3 disker. Ifølge skjermkortets produsent er minimum 400 watt påkrevd, MEN det står søren meg et anbefalt strømforsynings krav på 600 watt. Dette forvirrer meg grenseløst. Enten har du nok strøm eller så har du ikke nok. Men uansett, om jeg så skulle ha for lite strøm til skjermkortet mitt, ville ikke hele systemet bare kræsje momentant med en eneste gang jeg går over til 3d? Og er CTDer uten feilmeldinger typisk for systemer med lite strøm? Jeg har vanskelig for å tro sistnevte også, lite strøm betyr for meg bare kræsj med en gang. Er det noen som har erfaringer med akkurat dette? For å gjenta symptomene: Hovedsakelig CTDer uten feilmelding ved 3d, enkelte ganger så låser skjermkortet seg men ikke resten av maskinen, man hører da at harddisken holder på og høytalerne osv. Andre ganger har vi fulle kræsj hvor verken bilde eller lyd eller noe går som det skal. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvilken PSU er det? Har du en god PSU på 480W så skal den fint klare å dra 8800GTS. Lenke til kommentar
pong Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det er en Hiper Type-R Series 480 watt står det på manualen. står forresten at de to 12 volt railene (hva var rail på norsk igjen?) er på 16 og 18 amper, litt lite? Lenke til kommentar
pong Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Kanskje jeg spurte feil, hvordan kan jeg direkte finne ut om det er for lite strøm? Fins det programmer som kan vise strømforbruket til de forskjellige delene i maskinen eller ivertfall hvor mye som blir dratt av hver rail? Endret 17. september 2007 av pong Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=1850 "A 400W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 26A or more" Her står det vell kanskje litt mer: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t24713.html Endret 17. september 2007 av ultraaa Lenke til kommentar
pong Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det samma har jeg sett også, men det er akkurat det, jeg kjøper ikke de tallene. 18 til 26 amper er ganske mye, hvis det var problemet burde systemet feile med en gang. Jeg kan noen ganger spille i timesvis uten problemer, andre ganger CTD etter 20 min. Og man må lure om CTDer er en typisk strømmangel greie overhodet. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tror ikke det er mangel på strøm, for da ville du nok fått en feilmelding når du starta maskinen. Opplevde dette for leenge sia med et 6800 Ultra og en 300W PSU eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå