Gå til innhold

Urge - veldig usunt?


MrUrge

Anbefalte innlegg

 

 

Urge er den brusen som smaker best. Ellers har den mer sukker og koffein enn coca-cola. Noen flere som har lagt merke til at det ofte er umulig å finne Urge mellom mandag og torsdag?

9558986[/snapback]



Har ikke merket det nei :S
Hvor da? På vanelig butikk?

9559371[/snapback]


Det har jo noe med leveransene og gjøre, ikke noe annet wink.gif

9559869[/snapback]


Vil tro det. Vanlig, butikk, ja, Tobbelobben. Ofte er det utsolgt lørdags ettermiddag. thumbdown.gif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urge er den brusen som har tatt over som favoritten min etter å ha vært Coca-Coliker i flere år.

Urge har som nevnt mer koffein og er en bedre vekker mandags morgen, smaker i grunn bedre enn cola (vel, kanskje ikke glassflaske, men) og er den eneste brusen jeg ikke har blitt lei av så langt, selv om jeg har brukt den så mye som blandevann at den burde ha blitt som alle andre brussorter, smakende av gøgg, hb og faenskap.

 

Sendte et brev til Coca-Cola en gang ang. Urge.

Svaret jeg fikk var:

Hei.

Hyggelig at du synes URGE er en bra og populær brus. Målgruppen vår for URGE er fortrinnsvis ungdom - ettersom det er dem som kjøper og drikker URGE i høy grad. Ungdom sier i forbrukertester at de liker best 0,5-liter, og det er derfor den selges kun som halvliter.

Det vil til enhver tid bli vurdert nye pakninger og størrelser på våre produkter, så det er en stor mulighet for at URGE 1,5L igjen blir å finne i butikken.

 

Håper du vil fortsette å drikke URGE!

 

Med vennlig hilsen

Coca-Cola forbrukerservice

Lenke til kommentar
...

Urge har som nevnt mer koffein

...

9600069[/snapback]

Har du belegg for dette? Ville tro at de fleste koffeindrikker som selges i norge allerede ligger veldig nære grensen 150mg/l som er ganske lav.

9609676[/snapback]

Urge har mer koffein enn Cola. Og Cola ligger langt fra grensen i forhold til reine koffeindrikker som æsje-Battery.
Lenke til kommentar

ok så ligger cola noe lenger under den nordke 150mg grensa en urge, men dog; normal trukket kaffe inneholder 550-600 mg/l. Forskjellen mellom 1 liter Urge og cola blir da omtrent som en slurk kaffe. Du skal drikke en del liter før det har noen merkbar forskjell i effekt.

Lenke til kommentar
Urge er desidert den beste Appelsin brusen som finnes.
Har du noen gang smakt appelsin? :tease:

 

Det vil til enhver tid bli vurdert nye pakninger og størrelser på våre produkter, så det er en stor mulighet for at URGE 1,5L igjen blir å finne i butikken.
Hvis Urge begynner å komme i 1,5L-flasker, blir det den største nyheten på årevis :p.
Lenke til kommentar

Så at det ble nevnt at man bruker det norske markedet for å teste ut nye brus varianter pga. at vi er vellstående. :roll:

 

Årsaken til at brus testes i Norge er at vi drikker så ufattelig mye av den, i forhold til de fleste andre land. Når man da i tillegg tar med i utregningen at Norge har få innbyggere er det klart at det er et bra sted å teste markedet.

 

Høyt forbruk + få mennesker = bra test

 

Forøvrig må jeg bare si at Urge er noe av det værste jeg noensinne har smakt. Tror jeg heller ville drukket en 50-50 blanding av crystal pepsi og vanilla coke (og det sier vell sitt)

Lenke til kommentar
Urge er desidert den beste Appelsin brusen som finnes.
Har du noen gang smakt appelsin? :tease:

 

Det vil til enhver tid bli vurdert nye pakninger og størrelser på våre produkter, så det er en stor mulighet for at URGE 1,5L igjen blir å finne i butikken.
Hvis Urge begynner å komme i 1,5L-flasker, blir det den største nyheten på årevis :p.

9625266[/snapback]

 

Yupp har nok det. Jeg har også lært meg å lese hva som står på Urge flaska, noe du tydeligvis ikke har.

 

Les nøye på Innhold! :tease:

Lenke til kommentar
Så at det ble nevnt at man bruker det norske markedet for å teste ut nye brus varianter pga. at vi er vellstående.  :roll:

 

Årsaken til at brus testes i Norge er at vi drikker så ufattelig mye av den, i forhold til de fleste andre land. Når man da i tillegg tar med i utregningen at Norge har få innbyggere er det klart at det er et bra sted å teste markedet.

9625350[/snapback]

 

Det er nok bare halve sannheten. Grunne til at brus blir testet på det norske markedet er at barn har høy kjøpekraft. Det er en adskillig større andel barn ned i 8-10 års alderen som selv har sine ukepenger og mer ukepenger enn feks i storbritania og usa. Dermed kan man raskere teste populariteten blandt den yngere garde. I andre land er man i større grad avhengig av at mamma først kjøper før poden vet hva dette er og kan begynne å mase om å få, og da får man en mye tregere testprosess.

Lenke til kommentar
Yupp har nok det. Jeg har også lært meg å lese hva som står på Urge flaska, noe du tydeligvis ikke har.
Tuller du? Har aldri trodd det var en appelsinbrus. Selveid :p.

9625371[/snapback]

 

Nå blier vel å kalle Urge en appelsinbrus omtrent det samme som å kalle italiensk salat for et kjøttpålegg. Når du leser innholdsfortegnelsen så tenk på at det kjærne står i rekkefølge etter inholdsmengde. Orange juce står langt ned på lista. Mest sannsynlig inneholder den mindere enn 1% appelsinjuice. Nå inneholder jo selvsagt de fleste brusslag mest vann, men til sammelikning innehoder Solo 8% appelsinråsaft. Primærsmakskilden i Urge er Guarana.

 

Edit: blanda litt ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Yupp har nok det. Jeg har også lært meg å lese hva som står på Urge flaska, noe du tydeligvis ikke har.
Tuller du? Har aldri trodd det var en appelsinbrus. Selveid :p.

9625371[/snapback]

 

Nå blier vel å kalle Urge en appelsinbrus omtrent det samme som å kalle italiensk salat for et kjøttpålegg. Når du leser innholdsfortegnelsen så tenk på at det kjærne står i rekkefølge etter inholdsmengde. Orange juce står langt ned på lista. Mest sannsynlig inneholder den mindere enn 1% appelsinjuice. Nå inneholder jo selvsagt de fleste brusslag mest vann, men til sammelikning innehoder Solo 8% appelsinråsaft. Primærsmakskilden i Urge er Guarana, som også er en sitrusfrukt.

9625512[/snapback]

 

 

Hvor står det at den innholder Guarana? Hvertfall ikke på flasken min

Lenke til kommentar

aroma står før orange juice. Kategorien aroma kan inneholde flere ting som gir lukt og smak. Sitter ikke akkurat med en Urgeflaske forran meg nå, men de fleste "energidirkekr" i denne kategorien har guarana som koffeinkilde. Mener at det sto "With Guarana" på etikettene, i alle fall før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...