Gå til innhold

Urge - veldig usunt?

MrUrge

Anbefalte innlegg

Urge selges jo bare i Norge, er det noe grunn til dette? Hvorfor ikke i andre land?

Er det så sykt farlig med stoffer eller syre ?

Jeg drikker mye Urge, så lurte bare på om det er farligere enn for eksempel Cola da?

Innhold: vann, sukker, maltdextrin, kullsyre, aromaer, surhetsregulerende middel (E 330, E 331), appelsinråsaft, konsereringsmiddel (E 202), koffein, antoksidant (E 300), fargestoff (E 160 a), stabilisator (E 401)

Næringsinnhold per 100 ml:

Energi - 239kJ, 56 kcal

Protein - 0g

Karbohydrater - 13,6g

Fett - 0g

Vet ikke om denna er posta feil, men bare flytt den hvis den er feilplassert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke bare i Norge:

Urge

Urge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein.

9513094[/snapback]

USA selger ikke mer, er vel kun Norge.

9513134[/snapback]

Det var det jeg også hadde hørt.. Men Krims: hva ble resultatet? Var det kreftfremkallende eller ikke? Blir nervøs jeg nå :p

Lenke til kommentar
Ikke bare i Norge:

Urge

Urge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein.

9513094[/snapback]

USA selger ikke mer, er vel kun Norge.

9513134[/snapback]

Det var det jeg også hadde hørt.. Men Krims: hva ble resultatet? Var det kreftfremkallende eller ikke? Blir nervøs jeg nå :p

9513153[/snapback]

Var vel bare rykter så vidt jeg veit, og det er lenge siden og har ikke hørt om at noe ble bevist, men forskere skal jo ha det til at så og si alt gir deg kreft nå om dagen så det er vel ikke noe å bry seg om : )

Endret av Krims
Lenke til kommentar
Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!

Jeg drikker vann uansett, farris er godt :)

9513127[/snapback]

Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende.

9513166[/snapback]

Baluba! Et must i enhver barnebursdag :)

Kan hende jeg husket feil, men er ganske sikker på at det gikk rykter om Urge også :hmm:

Lenke til kommentar
Har hørt at Urge er den brusen som inneholder mest kalorier.

En kompis, som jeg ikke vet om man kan stole på:p, sa at den bare blir solgt i 0,5 liter-flasker siden man kan bli avhengig av den.

9513111[/snapback]

Pepsi inneholder 44 kcal per dl, så om du skal slanke deg så er det nok der det ligger :roll:

Jeg vil uansett tro at de som lager brusen veldig gjerne vil at du skal bli avhengig. Selges vel på halvlitere fordi den ser så innmari ekkel ut i glass.

Lenke til kommentar

Når Urge (eller Surge som den var varemerket) ikke lenger selges i USA tror jeg nok det handler mer om konkuransen mot andre så kalte energidrikker enn at den inneholder masse farlige stoffer som amerikanerene ikke liker å få i seg. Den ble promotert som energidrikke, men jeg tror innholdet på den varianten de solgte i USA var omtrent det samme som da den ble lansert i Norge. Og siden reglene for hva som er lov å putte i leskedrikker erganske strenge i Norge er det meste av det som selges som oppkvikkende drikker her til lands ganske latterlig i forhold til hva man får tak i i USA.

Lenke til kommentar
Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!

Jeg drikker vann uansett, farris er godt :)

9513127[/snapback]

Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende.

9513166[/snapback]

Bra var det også at den ble tatt ut av produksjon. Smaken kan vel oppsumeres som kloak kombinert med rødsprit.

9513427[/snapback]

Hvordan vet du hvordan kloakk og rødsprit smaker? :hmm:

Lenke til kommentar

Han er sikkert han karen som skulle stjele bensin fra en bobil, skulle suge den igang med munnen, og hadde putta slangen oppi kloakktanken istedet.

Så forresten en uteligger her om dagen som åpna ei full colaflaske, tømte ut 1/3 og tømte rødsprit oppi. Døyver vel smaken litt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...