MrUrge Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Urge selges jo bare i Norge, er det noe grunn til dette? Hvorfor ikke i andre land? Er det så sykt farlig med stoffer eller syre ? Jeg drikker mye Urge, så lurte bare på om det er farligere enn for eksempel Cola da? Innhold: vann, sukker, maltdextrin, kullsyre, aromaer, surhetsregulerende middel (E 330, E 331), appelsinråsaft, konsereringsmiddel (E 202), koffein, antoksidant (E 300), fargestoff (E 160 a), stabilisator (E 401) Næringsinnhold per 100 ml: Energi - 239kJ, 56 kcal Protein - 0g Karbohydrater - 13,6g Fett - 0g Vet ikke om denna er posta feil, men bare flytt den hvis den er feilplassert.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Om det er noe som er "farlig" så er det jo som regel her det ikke selges. Endret 17. september 2007 av OML Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ikke bare i Norge: UrgeUrge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har hørt at Urge er den brusen som inneholder mest kalorier. En kompis, som jeg ikke vet om man kan stole på, sa at den bare blir solgt i 0,5 liter-flasker siden man kan bli avhengig av den. Lenke til kommentar
Krims Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake! Jeg drikker vann uansett, farris er godt Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ikke bare i Norge: UrgeUrge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein. 9513094[/snapback] USA selger ikke mer, er vel kun Norge. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Ikke bare i Norge: UrgeUrge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein. 9513094[/snapback] USA selger ikke mer, er vel kun Norge. 9513134[/snapback] Det var det jeg også hadde hørt.. Men Krims: hva ble resultatet? Var det kreftfremkallende eller ikke? Blir nervøs jeg nå Lenke til kommentar
Krims Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Ikke bare i Norge: UrgeUrge er en brus med smak av sitrusfrukt. Brusen ble først lansert i Norge og slo så godt an at den året etter ble lansert i USA. Den inneholder koffein. 9513094[/snapback] USA selger ikke mer, er vel kun Norge. 9513134[/snapback] Det var det jeg også hadde hørt.. Men Krims: hva ble resultatet? Var det kreftfremkallende eller ikke? Blir nervøs jeg nå 9513153[/snapback] Var vel bare rykter så vidt jeg veit, og det er lenge siden og har ikke hørt om at noe ble bevist, men forskere skal jo ha det til at så og si alt gir deg kreft nå om dagen så det er vel ikke noe å bry seg om : ) Endret 17. september 2007 av Krims Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!Jeg drikker vann uansett, farris er godt 9513127[/snapback] Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende. Lenke til kommentar
Krims Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!Jeg drikker vann uansett, farris er godt 9513127[/snapback] Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende. 9513166[/snapback] Baluba! Et must i enhver barnebursdag Kan hende jeg husket feil, men er ganske sikker på at det gikk rykter om Urge også Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Crystal Pepsi er den kreftfremkallende brusen. svingod :-) Men det sies at Urge har faktisk mere sukker en Cola, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har hørt at Urge er den brusen som inneholder mest kalorier. En kompis, som jeg ikke vet om man kan stole på, sa at den bare blir solgt i 0,5 liter-flasker siden man kan bli avhengig av den. 9513111[/snapback] Pepsi inneholder 44 kcal per dl, så om du skal slanke deg så er det nok der det ligger Jeg vil uansett tro at de som lager brusen veldig gjerne vil at du skal bli avhengig. Selges vel på halvlitere fordi den ser så innmari ekkel ut i glass. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 For de som ikke vet det/fått det med seg, så er det Coca-Cola som lager Urge. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!Jeg drikker vann uansett, farris er godt 9513127[/snapback] Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende. 9513166[/snapback] Bra var det også at den ble tatt ut av produksjon. Smaken kan vel oppsumeres som kloak kombinert med rødsprit. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Når Urge (eller Surge som den var varemerket) ikke lenger selges i USA tror jeg nok det handler mer om konkuransen mot andre så kalte energidrikker enn at den inneholder masse farlige stoffer som amerikanerene ikke liker å få i seg. Den ble promotert som energidrikke, men jeg tror innholdet på den varianten de solgte i USA var omtrent det samme som da den ble lansert i Norge. Og siden reglene for hva som er lov å putte i leskedrikker erganske strenge i Norge er det meste av det som selges som oppkvikkende drikker her til lands ganske latterlig i forhold til hva man får tak i i USA. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Urge selges ikke mer i USA. Urge fantes faktisk på 1.5 liters flaske en stund husker jeg. Synd det ikke gjør det lenger.. Men gud så jeg savner Mountain Dew til en normal pris Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake!Jeg drikker vann uansett, farris er godt 9513127[/snapback] Nei, det var vel blåbrusen som var kreftfremkallende. 9513166[/snapback] Bra var det også at den ble tatt ut av produksjon. Smaken kan vel oppsumeres som kloak kombinert med rødsprit. 9513427[/snapback] Hvordan vet du hvordan kloakk og rødsprit smaker? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvordan vet du hvordan kloakk og rødsprit smaker? 9513452[/snapback] Jeg har vel smakt på begge deler? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Han er sikkert han karen som skulle stjele bensin fra en bobil, skulle suge den igang med munnen, og hadde putta slangen oppi kloakktanken istedet. Så forresten en uteligger her om dagen som åpna ei full colaflaske, tømte ut 1/3 og tømte rødsprit oppi. Døyver vel smaken litt. Endret 17. september 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Husker det gikk rykter om at Urge var kreftfremkallende et par år tilbake! Hvis det hadde vært spor etter at det kunne vært farlig er vel Norge det siste landet det hadde blitt solgt i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå