toth Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei! Har alltid hatt perfekt syn, bedre enn de fleste. Men iløpet av siste måneden merket jeg det ble betraktelig dårligere spesielt på venstre øye. Gikk til øyelegen idag, han sjekket for alle sykdommer og slikt uten å finne noe. Tok så vanlig synstest, og konkluderte med at jeg var nærsynt. Dette kunne visst være midlertidig, og skyldes f.eks kramper/spasmer i noen muskler. Nå er det ikke verdens undergang om jeg må ha briller/linser, men det er litt irriterende og rart, at det skal gå på én mnd når jeg alltid har sett krystallklart? Uansett var det ikke så nedsatt at briller var påkrevd, men.. Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg har noe håp om å få tilbake det "vanlige" synet? Er det noen her som har hatt midlertidig svekket syn, også har det blitt bedre igjen etter noen uker eller mnder? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvor gammel er du? Jeg ble nærsynt i 4. klasse og mener å huske at det gikk temmelig fort. Merket at jeg ikke klarte å lese de minste bokstavene på kartet når jeg satt bakerst. Synet falt på -1 i «korrigering». Men heldigvis har det ikke forandret seg noe etterpå. Jeg så også som en hauk inntil da. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Merkelig, har akkurat samme problemet :S For ca en uke siden merket jeg at jeg så dårligere på det ene øyet. Får vel ta en tur til legen :/ Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det var en liten periode når jeg var liten at jeg måtte bruke briller fordi jeg var nærsynt, men det gikk over veldig raskt. En ikke fullt så vakker dag fikk jeg sement i det ene øyet, har etter den gangen hatt forskjellig størrelse på pupillene mine hvis det ikke har vært veldig lyst. Igjen i fjerdeklasse måtte jeg bruke briller igjen, men da var jeg langsynt. Dette gikk også over raskt, og har vært fint helt frem til nå hvor jeg tydeligvis var ekstremt langsynt på en enkel screening. Så ja, jeg tror det kan være forbigående. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Hvor gammel er du? Jeg ble nærsynt i 4. klasse og mener å huske at det gikk temmelig fort. Merket at jeg ikke klarte å lese de minste bokstavene på kartet når jeg satt bakerst. Synet falt på -1 i «korrigering». Men heldigvis har det ikke forandret seg noe etterpå. Jeg så også som en hauk inntil da. 9516222[/snapback] Jeg er 23.. Det var en liten periode når jeg var liten at jeg måtte bruke briller fordi jeg var nærsynt, men det gikk over veldig raskt.En ikke fullt så vakker dag fikk jeg sement i det ene øyet, har etter den gangen hatt forskjellig størrelse på pupillene mine hvis det ikke har vært veldig lyst. Igjen i fjerdeklasse måtte jeg bruke briller igjen, men da var jeg langsynt. Dette gikk også over raskt, og har vært fint helt frem til nå hvor jeg tydeligvis var ekstremt langsynt på en enkel screening. Så ja, jeg tror det kan være forbigående. 9516665[/snapback] Oppløftende å høre! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hmm. Kan det være noe lignende jeg hadde for en stund siden. Når jeg satt i klasserommet i 10kl var det ofte jeg plutselig mista evnen til å fokusere på bokstavene på tavla. Dette kom og gikk litt fra time til time. Vet enda ikke hva det kom av, men har ikke merket noe på det dem siste åra. Eller var nok ikke det likevel xF Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Øyet er jo en slags muskel,med tanke på fokusering og slike ting..naturlige variasjoner i synet vil forekomme over tid ,alt avhengig av f.eks alder. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hmm. Kan det være noe lignende jeg hadde for en stund siden. Når jeg satt i klasserommet i 10kl var det ofte jeg plutselig mista evnen til å fokusere på bokstavene på tavla. Dette kom og gikk litt fra time til time. Vet enda ikke hva det kom av, men har ikke merket noe på det dem siste åra. Eller var nok ikke det likevel xF 9518430[/snapback] Det kommer kanskje av at du har vært trøtt. Jeg ser ihvertfall litt dårligere når jeg er trøtt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 kanskje det har nokke med solen og gjøre, om du har nettopp stått opp eller sett på nokke mørkt lenge blir det jo alltid vanskelig å sjå i lyset. hjernesvuls kan jo føre til uklarere syn av og til, men trur dessverre ikkje du har hjernesvuls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå