Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man bli midlertidig nærsynt?

toth

Anbefalte innlegg

Hei!

Har alltid hatt perfekt syn, bedre enn de fleste.

Men iløpet av siste måneden merket jeg det ble betraktelig dårligere spesielt på venstre øye.

Gikk til øyelegen idag, han sjekket for alle sykdommer og slikt uten å finne noe. Tok så vanlig synstest, og konkluderte med at jeg var nærsynt. Dette kunne visst være midlertidig, og skyldes f.eks kramper/spasmer i noen muskler.

Nå er det ikke verdens undergang om jeg må ha briller/linser, men det er litt irriterende og rart, at det skal gå på én mnd når jeg alltid har sett krystallklart?

Uansett var det ikke så nedsatt at briller var påkrevd, men..

Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg har noe håp om å få tilbake det "vanlige" synet?

Er det noen her som har hatt midlertidig svekket syn, også har det blitt bedre igjen etter noen uker eller mnder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en liten periode når jeg var liten at jeg måtte bruke briller fordi jeg var nærsynt, men det gikk over veldig raskt.

En ikke fullt så vakker dag fikk jeg sement i det ene øyet, har etter den gangen hatt forskjellig størrelse på pupillene mine hvis det ikke har vært veldig lyst.

Igjen i fjerdeklasse måtte jeg bruke briller igjen, men da var jeg langsynt. Dette gikk også over raskt, og har vært fint helt frem til nå hvor jeg tydeligvis var ekstremt langsynt på en enkel screening.

Så ja, jeg tror det kan være forbigående.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du?

Jeg ble nærsynt i 4. klasse og mener å huske at det gikk temmelig fort. Merket at jeg ikke klarte å lese de minste bokstavene på kartet når jeg satt bakerst.

Synet falt på -1 i «korrigering». Men heldigvis har det ikke forandret seg noe etterpå.

Jeg så også som en hauk inntil da.

9516222[/snapback]

Jeg er 23..

Det var en liten periode når jeg var liten at jeg måtte bruke briller fordi jeg var nærsynt, men det gikk over veldig raskt.

En ikke fullt så vakker dag fikk jeg sement i det ene øyet, har etter den gangen hatt forskjellig størrelse på pupillene mine hvis det ikke har vært veldig lyst.

Igjen i fjerdeklasse måtte jeg bruke briller igjen, men da var jeg langsynt. Dette gikk også over raskt, og har vært fint helt frem til nå hvor jeg tydeligvis var ekstremt langsynt på en enkel screening.

Så ja, jeg tror det kan være forbigående.

9516665[/snapback]

Oppløftende å høre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm. Kan det være noe lignende jeg hadde for en stund siden. Når jeg satt i klasserommet i 10kl var det ofte jeg plutselig mista evnen til å fokusere på bokstavene på tavla. Dette kom og gikk litt fra time til time. Vet enda ikke hva det kom av, men har ikke merket noe på det dem siste åra.

Eller var nok ikke det likevel xF

Lenke til kommentar
Hmm. Kan det være noe lignende jeg hadde for en stund siden. Når jeg satt i klasserommet i 10kl var det ofte jeg plutselig mista evnen til å fokusere på bokstavene på tavla. Dette kom og gikk litt fra time til time. Vet enda ikke hva det kom av, men har ikke merket noe på det dem siste åra.

Eller var nok ikke det likevel xF

9518430[/snapback]

Det kommer kanskje av at du har vært trøtt. Jeg ser ihvertfall litt dårligere når jeg er trøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...