Tandamram Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 - Med åtte år i energi- og miljøkomiteen på Stortinget bak meg, har jeg opparbeidet meg gode kontakter med ansatteorganisasjoner, oljeselskap og hms-miljøene. Gjennom arbeidet med regjeringens Soria Moria-erklæring, tror jeg at jeg kan være med å bidra til at de politiske signalene for norsk miljøpolitikk i større grad blir fulgt opp, sier Langeland til Aftenbladet.no. Leste et litt mer utfyllende intervju i papirutgaven av Stavanger Aftenblad, og Langeland presiserte at han søkte på jobben fordi han ønsket å sette Soria Moria-erklæringen ut i praksis. Synes det er en skremmende tanke at en SV-politiker kan få så stor makt over oljenæringen. Skulle ønske jeg fant dette intervjuet på nettet, men gjør altså ikke det. Andre som har meninger? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 SV politikere bør ikke få noe form for ansvar før de har klart å opparbeide noe særlig med stemmer. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Helst ikke da heller. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg ønsker virkelig at folk blir ansatt grunnet sine kvaliteter og ikke politisk tilhørighet. Om Langeland sin CV er god nok så ser jeg lite poeng i å ekskludere han. Men det spørs jo om hans visjoner går overens med sjefene. Noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Nå søker han på en direktørjobb, slipper dermed å bekymre seg så mye over det. Regner med er noen venner av han i de regjerende partier som skal velge ut den neste lederen. Men håper at de klarer å finne noen som er mer kvalifiserte enn han. Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg trodde først at dette var en spøk. Når jeg så skjønte at det var en virkelig sak var min første tanke at han vel gjør det for å få litt oppmerksomhet for et eller annet. Men nå jeg fant ut at han faktisk seriøst hadde lyst på denne jobben så ble jeg bare litt flau på denne kommunistens vegne. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg ønsker virkelig at folk blir ansatt grunnet sine kvaliteter og ikke politisk tilhørighet. Om Langeland sin CV er god nok så ser jeg lite poeng i å ekskludere han. Men det spørs jo om hans visjoner går overens med sjefene. Noe jeg tviler på. 9517302[/snapback] Som du ser i quoten øverst mener Langeland at han er kvalifisert fordi han har sittet åtte år i energi- og miljøkomitéen. Selv om han til en viss grad er kvalifisert og har kontakter i bransjen, så mener jeg at en SV-politiker har (generelt) altfor drastiske meninger til å sitte med et såpass stort ansvar ovenfor samfunnet. Det er en av de største grunnsteinene i Norge vi snakker om her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå