Gå til innhold

PvP Keep - kommentarer til GC vid


Anbefalte innlegg

Noe av det det har knytter seg mest spenning ang. AoC for min del, er siege. Applaus til DAoC for hva det måtte ha rundt dette, men vi er vel alle enige om FunCom bringer "neste-generasjon" PvP til markedet med siege.

 

Selv fikk jeg store forventninger når jeg begynte å lese hva dev'ene ønsket å implementere. Forventningene steg, om mulig, ytterligere etter E3 06 hvor Gaute Godager hadde de kule presentasjonene sine. Nesten så man begynte å rydde kalenderen fra sommeren 2007 (da spillet den gangen skulle komme) og et år frem i tid.

 

OK, kanskje steg forventningene til det urealistiske, og kanskje hadde jeg for mye tid til å tenke meg hvordan det ville bli. Men det bringer meg over til noen bekymringer....:

 

A: PvP Keep - byggestil

AoC er lagt til endel år før år 0 (jeg er ingen ekspert på Conan-loren), minns jeg hørte en av dev'ene sa 20000 bc. Det tallet er ikke viktig. Men det som er viktig er at det jeg har sett av Alquilonsk byggestil passer veldig godt med gresk byggestil ca 500 bc, og romersk (ca år 0 - 1000). Tilsvarende, passer stygiansk byggestil med egyptisk (ca 3000 bc til 100) og omtrent tilsvarende nord-afrikansk.

Cimmeriansk passer med keltisk og germansk middelalder byggestil. Derav så jeg for meg keep bygd i en av, eller flere av disse byggestilene, noe som backes veldig godt opp i nevnte E3 '06 vid'er. Men i de den nye vid'en minner bygge stilen mer om gammel japansk, slik vi ser det i ninja og samurai filmer. Klassiske scener der slossingen/snikingen foregår bak gjennomsiktige skillevegger. samuraiene hadde også Keep, noen av dem var også sikre mot geværild. Hvorfor har FunCom gått for denne "japanske skillevegg stilen"??

De har sagt at de vil være 3 keep og disse i foskjellige stiler så forhåpentligvis blir det andre etterhvert.

 

B: PvP Keep - breach

Med bakgrunn i hvordan dev'ene forklarer breach i vid'en, er dette noe som skal gjøres av mammut'er og "rambukker" o.l. mot hovedinngangen. Med hovedinngangen (eller porten om du vil) som det viktige ordet. Det har tidligere vært asgt at det er viktig at guildene tenker strategisk hvor de plaserer, mur, "artilleri"-tårn etc. etc. slik at det best mulig vil være forbredt på et angrep. Hvis all breaching foregår igjennom hovedinngangen vil vel dette gi seg selv? Og "the element of suprise" bli helt borte?

 

C: PvP Keep - final boss

Mulig dette er konservativ tankegang, men jeg mener at PvP siege bør være mest mulig fritt for mobs og bosser. Vi kan bare her se på Alterac Valley i WoW, heretter AV. AV har utviklet seg til et race hvor faksjonene (eller guildene i AoC terminologi) forter seg til hver sin end boss. Svært ofte unngår man "trefning" i PvP. Et spill som varer 25 minutter kan ofte være nesten fri for PvP. Underveis tar man tårn og spawne-plasser. Disse har og får mobs/npc'er til å beskytte seg. Imo burde disse beskyttes av spillere. har selvsagt forståelse for at FunCom legger inn npc'er/mobs og evt. bosser i hiving delen av spillet (PVE i PvP stil), men hvorfor legge dette inn PvP?

 

Håper i så fall det begrensenses. Særlig med tanke på guildene der ute som ønsker å kjøre mye strategi mot PvP og ikek ønsker å forstyrres av PvE-elementet.

 

Håper ikke dette ble for sært. ;) Noen andre som har gjort noen tanker rundt dette?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A: PvP Keep - byggestil

AoC er lagt til endel år før år 0 (jeg er ingen ekspert på Conan-loren), minns jeg hørte en av dev'ene sa 20000 bc.  Det tallet er ikke viktig.  Men det som er viktig er at det jeg har sett av Alquilonsk byggestil passer veldig godt med gresk byggestil ca 500 bc, og romersk (ca år 0 - 1000).  Tilsvarende, passer stygiansk byggestil med egyptisk (ca 3000 bc til 100) og omtrent tilsvarende nord-afrikansk.

Cimmeriansk passer med keltisk og germansk middelalder byggestil.  Derav så jeg for meg keep bygd i en av, eller flere av disse byggestilene, noe som backes veldig godt opp i nevnte E3 '06 vid'er.  Men i de den nye vid'en minner bygge stilen mer om gammel japansk, slik vi ser det i ninja og samurai filmer.  Klassiske scener der slossingen/snikingen foregår bak gjennomsiktige skillevegger.  samuraiene hadde også Keep, noen av dem var også sikre mot geværild.  Hvorfor har FunCom gått for denne "japanske skillevegg stilen"?? 

De har sagt at de vil være 3 keep og disse i foskjellige stiler så forhåpentligvis blir det andre etterhvert.

 

En må ikke tenke seg til at det kun vil være Cimmeria, Aquilonia og Stygia med i spillet. REH hentet ut alt mulig "stilig" fra verden og puttet dette inn i sin verden.

Så noe kinesisk,romers,viking'sk^^ osv vil du nok se.

 

Men ja, jeg syns da at om man bygger et Keep i BK sonen som befinner seg i/ved Cimmeria så burde jo dette passe området.

 

Man vil nok ha flere stiler å velge mellom når man bygger. Hvis ikke hadde det jo blitt litt kjederlig og kjipt.

 

B: PvP Keep - breach

Med bakgrunn i hvordan dev'ene forklarer breach i vid'en, er dette noe som skal gjøres av mammut'er og "rambukker" o.l. mot hovedinngangen.  Med hovedinngangen (eller porten om du vil) som det viktige ordet.  Det har tidligere vært asgt at det er viktig at guildene tenker strategisk hvor de plaserer, mur, "artilleri"-tårn etc. etc. slik at det best mulig vil være forbredt på et angrep.  Hvis all breaching foregår igjennom hovedinngangen vil vel dette gi seg selv?  Og "the element of suprise" bli helt borte?

Det at en mammuth eller et nesehord skal klare å rive en mur vegg er vell litt optimistisk?

 

Det er jo mulig å bruke katapulter o.l for å ta ned en vegg om man har planer om å angripe derifra, mammuthen og nesehornet er jo god til å bruke på porten.

 

Så ja, det vil da være mulig å gjøre en entrè andre steder enn porten. Men jeg trur neppe at f.eks nesehornet kan velte en mur vegg. Der trengs det nok andre middler til.

 

C: PvP Keep - final boss

Mulig dette er konservativ tankegang,  men jeg mener at PvP siege bør være mest mulig fritt for mobs og bosser.  Vi kan bare her se på Alterac Valley i WoW, heretter AV.  AV har utviklet seg til et race hvor faksjonene (eller guildene i AoC terminologi) forter seg til hver sin end boss.  Svært ofte unngår man "trefning" i PvP.  Et spill som varer 25 minutter kan ofte være nesten fri for PvP.  Underveis tar man tårn og spawne-plasser.  Disse har og får mobs/npc'er til å beskytte seg.  Imo burde disse beskyttes av spillere.  har selvsagt forståelse for at FunCom legger inn npc'er/mobs og evt. bosser i hiving delen av spillet (PVE i PvP stil), men hvorfor legge dette inn PvP? 

 

Håper i så fall det begrensenses.  Særlig med tanke på guildene der ute som ønsker å kjøre mye strategi mot PvP og ikek ønsker å forstyrres av PvE-elementet.

 

Håper ikke dette ble for sært.  ;) Noen andre som har gjort noen tanker rundt dette?

9512901[/snapback]

Denne NPC bossen man så på slutten av filmen der vil gjelde for Player Cities, ikke Battle Keeps.

 

Så ja, de er nok enig med deg. Fjern så mye man kan av NPCs o.l. fra PvP områdene.. ^^

Lenke til kommentar
En må ikke tenke seg til at det kun vil være Cimmeria, Aquilonia og Stygia med i spillet. REH hentet ut alt mulig "stilig" fra verden og puttet dette inn i sin verden.

Så noe kinesisk,romers,viking'sk^^ osv vil du nok se.?

Men det er viktig at det ser massivt ut ;) Ikke tynne skillevegger etc. ;)

 

Men ja, jeg syns da at om man bygger et Keep i BK sonen som befinner seg i/ved Cimmeria så burde jo dette passe området.
Nettopp! Det er viktig.

 

Man vil nok ha flere stiler å velge mellom når man bygger. Hvis ikke hadde det jo blitt litt kjederlig og kjipt.
Helt Enig i det, og jeg applauderer at FunCom har sagt at de 3 keepene på hver server skal se forskjellige ut. Da blir det mer sjarm over hvert Keep.

 

Det at en mammuth eller et nesehord skal klare å rive en  mur vegg er vell litt optimistisk?
Nettopp! Derfor nevnte jeg også rambukker i den betydning (battering ram, trebuche etc.). Men hvis man ser filmer hvor siege er inne i bildet, er det ikke nødvendigvis hovedporten som rives ned, men der hvor siege våpnene har fått en godt tak i muren.

 

Det er jo mulig å bruke katapulter o.l for å ta ned en vegg om man har planer om å angripe derifra, mammuthen og nesehornet er jo god til å bruke på porten.
men dev'ene sa i denne vid'en at man måtte gjennom hovedporten (og det var det man hele tiden gjorde også).

 

Så ja, det vil da være mulig å gjøre en entrè andre steder enn porten. Men jeg trur neppe at f.eks nesehornet kan velte en mur vegg. Der trengs det nok andre middler til.
jepp. Det viktige i det resonnementet var at alle siege dyrene og våpnene måtte igjennom hovedporten. Helt enig i at dyrene ikke kan ramme murveggen (men så var det da heller ikke murvegger på det keepet ;) )

 

Denne NPC bossen man så på slutten av filmen der vil gjelde for Player Cities, ikke Battle Keeps.

 

Så ja, de er nok enig med deg. Fjern så mye man kan av NPCs o.l. fra PvP områdene.. ^^

9514277[/snapback]

OK så viste en mix mellom Keep og PVE city? I så fall kan jeg puste lettet ut. :) Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...