Drittsekken Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Posten kan finne frem til sendingen. Jeg har som andre her gjort dette med en pakke jeg fikk i retur fra et firma som ikke hadde tatt vare på sporingen og jeg fikk ikke hentelapp når tiden var inne at den skulle være kommet. De måtte ha info om tidsrom pakken ble sendt og hvem den skulle til. De ønsket også sender postnr og navn på sender, men dette hadde jeg ikke. De fant sporingsnummeret på den. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er tydelig at Netshop har problemer med rutiner og organisatoriske forhold. Jeg tror nemlig ikke at det nødvendigvis ønsker å være vrange, men faktisk lider av det vi kaller systemfeil. Ellers er det bare tull av Posten at de ikke har sendingsinfo. Til og med mine kjøp fra et år siden ligger inne med alle data. Så disse dataene burde være mulig å finne fram til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Beklager å være litt krass her, men: Hvordan i all verden kan trådstarter være så bastant å påstå (mer eller mindre direkte) at Netshop har rotet bort/stjålet laptopen? Hva med først å ha sine egne saker i orden? Du roter bare ikke bort kvitteringen for pakken! Det er det eneste beviset du faktisk har inntil du kan se (pakkespor.. også printe ut) når Netshop(mottaker) har kvittert ut/hentet pakke. Selv har jeg "pakkelapper" for sikkert 2 år tilbake som forlengst er hentet (av mottaker). Synes denne tråden er ett kroneksempel på de trådene som altfor ofte dukker opp med klager/beskyldninger mot (i hovedsak) Netshop. På den annen side kan det jo godt være en indikasjon på at Netshop roter, men i akkurat dette tilfellet (slik jeg oppfatter det) så er det å "rette baker for smed". Synes også at enkelte her altfor lett "henger seg på" trådstarters synspunkt, men det har trolig med at det nå har blitt en del saker med negativ innhold om Netshops retur-/reklamasjons-rutiner. Endret 18. september 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg synes bare det høres litt snodig ut at Netshop skal ha kjørt hele saken over telefon, og at det ikke eksisterer en eneste mail på det. For i det hele tatt å bruke Netshop MÅ man vel registrere seg med mailadresse ... Lenke til kommentar
krolf Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvis det stemmer som trådstarter sier her - At Netshop har ringt han om service saken. Ja da er det ikke noe som tilsier at han ikke burde tro at alt er i orden... Men du stiller jo selvfølgelig dårlig uten sendingsnummer. Men vær klar over at det finnes en dom på saker hvor forbrukere ikke har kvitering på kjøp av varer og tjenester. Det er ikke mer krav enn at kunde kan sannsynliggjøre kjøp av tjeneste. Det vil si at en bankutskrift fra butikk er nok... Det skal dog ikke være umulig å finne ut av sendingsnummer for det. Postkontoret er pliktig å ta vare på all informasjon i et visst antall år. Finn ut hvilken dag du sendte pakken, gjerne ca klokkeslett også. Ring Posten Norge og be om å snakke med noen som kan hjelpe deg. Hvis du forklarer de situasjonen bør du komme i kontakt med noen som jobber for deg til de har funnet det. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Som mange andre sier, må du nesten ha kvitering fra posten for å bevise at du har sendt PC-en. Hadde du hatt ett pakkesporingsnummer hadde det vært lett å sett hvor pakken din befinner seg, evt om den er hentet ut av netshop. Uansett en trist sak for deg Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hei, lenge siden jeg har vært inne her nå. Det er ikke meningen å ta vekk håpet til trådstarter nå, men: Politiet kan ingenting gjøre for å få frem hvem som har ringt til deg. Mobiloperatøren din har ikke lov til å loggføre samtalene dine med mindre politiet gir de tillatelse til det. Dvs. at frem til du politianmelder dette så har ikke du noen samtalehistorikk annet enn den som evt. måtte ligge inne i mobilen din. Posten kan dog som flere nevner her finne frem til sendingsnummer utifra postkontor og dato for sending. Håper det ordner seg for deg, men til fremtiden så bør du kanskje ta bedre vare på kvitteringene dine? -Stian Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Snakk med posten først. De vil sikkert hjelpe deg så godt de kan. Forøvrig ville jeg ikke gjort all komunikasjon over telefon. Skriv e-post til Netshop slik at du har alt skriftlig. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det burde da være mulig å oppdrive et serienummer på laptoppen din gjennom den opprinnelige bestillingen hos Zepto? Siden du har garanti på den mener jeg. Hvis netshop har mottatt laptoppen din, må den ligge et sted hos dem. Og da er det bare for dem å bruke en liten halvtime på å lete fram Zepto-laptopper med ditt serienummer (som skulle begrense seg til 1 stk). Å reise fanden om dette er litt drastisk. I tillegg å putte paraniod skepsis og samfunnsfientlighet inn i en sak som stort sett er selvforsyldt (typ miste sporingsnumre og rote bort kvitteringer), virker også rimelig søkt og ser svært dårlig ut i trådstarters favør. Kontakt de impliserte parter og vær hyggelig, så kommer du nok svært langt. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Kontakt de impliserte parter og vær hyggelig, så kommer du nok svært langt. 9518492[/snapback] Ja, det er veldig viktig. Hvis jeg får telefoner og e-poster med frekt språk og masse beskyldninger til alt og alle, havner saken helt nederst i prioriterings-bunken. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Mystisk sak dette her. Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ha sent inn pakken uten noen som helst skriftlig informasjon. Du må jo ha et RMA#. Fikk du liksom den også via telefon? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hvis man sender inn ett produkt til garanti/reklamasjon så får man ett referansenr til RMAen. Ingen som kommer utenom, alle reperasjoner får en RMA på nett, hvor man kan se om den er sendt f.eks. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) DERSOM trådstarter har rett i sine påstander, synes jeg det ikke er grunn for å klage fordi han har rotet bort sendingslappen. Jeg pleier å ta vare på slikt frem til jeg vet at pakken er fremme hos mottaker, og de har bekreftet dette. Det har Netshop gjort, i og med at han ble oppringt. Da burde det være greit å kvitte seg med slikt.. Jeg har også erfaring med å ha sendt inn PC til Netshop uten å få noe returnummer/mail på dette, så jeg ser ingen grunn til å trekke tvil om trådstarter her heller. Dere må da være enig i at det er en større tabbe å rote bort en PC, enn å rote bort et ark? Endret 18. september 2007 av cecolon Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 cecolon: Sier du at det er mulig å sende inn returer hos Netshop uten at man har mottatt RMA#? I tilfelle skal aldri jeg handle der, for det høres rett og slett direkte uproft og useriøst ut. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Kjøpsloven §7 andre og tredje ledd, "(2) Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen. (3) Er tingen solgt « fritt », « levert » eller « fritt levert » med angivelse av et bestemt sted, anses den ikke levert før den er kommet fram til dette sted. " Nå gjelder det ikke kjøp, men jeg mener at denne paragrafen gjelder. Du har dog et problem når du ikke har noe bevis på at Netshop har hatt pc`n din. Da blir det ord mot ord og jeg tror dessverre at Netshop stiller sterkere hvis ingen bevis sier at de har hatt pc`n din. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 cecolon: Sier du at det er mulig å sende inn returer hos Netshop uten at man har mottatt RMA#? I tilfelle skal aldri jeg handle der, for det høres rett og slett direkte uproft og useriøst ut. 9518566[/snapback] Man får RMA-nummer ja. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 TL1000S har et godt poeng, og jeg gjør akkurat det samme. I tillegg tar jeg vare på all korrespondanse og automatiske kvitteringer fra alle nettbutikker. Snakker jeg i telefon, fører jeg logg over samtalen, samt noterer alltid navn på den jeg snakker med. Men trådstarter må da ha noe, om ikke annet skal det jo ligge en RMAID på brukerprofilen hos netshop. RMAID må en jo ha før en leverer noe innenfor garantien. Dersom trådstarter ikke har hverken epost fra netshop eller fulgt regler/rutiner ved reklamasjon, samt har kastet alle kvitteringer, så er jo dette i beste fall utrolig dumt og naivt. Trådstarter har da også en dårlig sak. Men det må da være mulig å spore opp noen eposter, enten via epostleseren, OS eller ISP? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Høyst merkelig at maskinen plutselig har forsvunnet fra systemet, og spesielt siden trådstarter har vært i kontakt med Netshop flere ganger under saksbehandlingen og reparasjonen. Og ingen hos Netshop husker at de har vært borti maskinen. Synes det høres svært mystisk ut. Lenke til kommentar
alunden Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 cecolon: Sier du at det er mulig å sende inn returer hos Netshop uten at man har mottatt RMA#? I tilfelle skal aldri jeg handle der, for det høres rett og slett direkte uproft og useriøst ut. 9518566[/snapback] jeg har ikke motatt noen som helst informasjon på att noe var motatt ikke noe saks nr ingen ting. men jeg tok jo for god fisk, att når Netshop ringte til meg og forhørte seg om jeg godtok reperasjonen att di viertfall hadde motatt pakken!! derfor tenkte jeg ikke så mye på denne lille lappen lenger .. jeg vet att jeg burde tatt vare på denne lappen, men nå har jeg jo ikke det så jeg får prøve og løse dette på en annen måte Grunnen til at jeg har tatt dett over tlf er att det ofte tar over en uke eller 2 før netshop svarer på mailer .. du får en bekreftelse på at de har motat mailen og så venter du en evighet, derfor tok jeg det med mail .. jeg har sakket med posten 2 ganger og de står på sitt og sier att de ikke har noen logg over noe som helst som er sendt .. fra eller til ikke hva som er motatt eller noe . jeg har forklart situasjonen men de mener det er ingen ting og gjøre med dette .. netshop har sagt att de skall se på saken og att de må lete ette laptopen selv om jeg føler dette er Ganske labert og det virker ikke som om de tar det så veldig seriøst. jeg har sagt til netshop og bedt de prøve og finne en tlf logg så de kan se hvem som ringte meg hvor lenge samtalen varte ( det er lenger en en feil oppringing) jeg håper jo fra nettshop sin side att viss de kan se att de har ringt meg sammen med min forklaring på hva som har skjedd att de velger og tro på meg og inser att det var en feil i systemet deres. eller att de finner laptopen . selv om det ser mørkt ut . rart att posten ikke kan hjelpe meg når de har hjulpet så mange andre .. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har lyst til å hjelpe deg, for dette er en utrolig kjip sak. Jeg ringte posten selv, for å se om du kanskje var uheldig men hvem du snakket med. Jeg ringte da postens sentralbord på tlf 23149000. Snakket med en hyggelig dame. Det hun kunne si var at dersom man har kvittering med pakkenr på, da er det ikke noe problem å finne pakken. Men om man IKKE har kvittering eller nr, da er det rett og slett umulig å finne. Du kan jo selv tenke deg hvor mye post som går hver dag. Selv fra ett postkontor. dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg