Gå til innhold

[løst]Netshop har mistet laptopen min må vist amelde


Anbefalte innlegg

Ja da en ny Netshop sak . så att det ligger en del fra før ..

 

tenkte bare jeg skulle spørr om det var noen som hadde noen gode råd om hvordan jeg kan gjøre dette

evt advare folk om og tavare på sendings lapper

 

Historen : jeg kjøpte en Zepto noe for en stund siden .. den har fungert mer eller mindre glimrende den .. så plutselig røyk hardisken . sluttet bare og virke ville ikke bli skrevet til ..

 

så den 25 juli sendte jeg inn PC-en på reperasjon under garanti tiden på er på 2 år dette gikk helt greit ..

 

så gikk det en stund så ringte det opp en hyggelig kar fra Netshop som sa att han ikke hadde helt lik harddisk men han kunne sette inn en litt mindre men som var 7200 Rpm isteden for 5400 rpm som orginalt stod i ..

 

dett godtok jeg og da fikk jeg bedsjed om att han skulle få sendt den den dagen ..

 

det en stund og ingen ting kom

 

så jeg tok en tlf og fikk bedskjed om at det virket som om posten hadde mistet pakken min og t de skulle ta kontakt med posten og komme tilbake til meg i slutten av dagen ( dette var litt over 3 uker siden nå )

jeg hørte ingen ting så jeg lot det vente noen dager ( tenkte jeg skulle gi dem en kjangs til og fikse opp i dette )

 

så ringte jeg opp igjen og fikk igjen bedsjed om att det skulle se på det Nå og ringe meg opp igjen ..

 

jeg ventet 2 dager uten og høre noen ting så ringe jeg opp igjen og nå sa de att det virket som om maskinen aldri var sendt og att den måtte ligge en plass der borte .. de skulle snakke med tenikkerne og få dem til og lete.

 

så ventet jeg 4 dager før jeg ringte .. ( dette er i dag ) ettersom de aldri ringer meg opp så tok jeg kontakt igjen ..

 

denne gangen sa de att de ikke hadde registrert att lapptopen var komt fram tl dem en gang .. at det ikke stod noen sak på navnet mitt .. og etter og ha snakket med teknikkerne så var det heller ingen der som hadde kjenskap til og ha jobbet med den

 

jeg prøvdt selsagt og forklare att jeg hadde jo snakket med dem flere ganger og hvær gang fant de saken min og skulle se nermere på det ..

 

det virker ivertfall som om de har slettet saken eller noe .

 

så spurte de etter sendings nr , OJ OJ Oj , dette har jeg ikke lenger ..

jeg holder fortiden på og flytte inn i hybel og har nok kastet denne i rotet . finner den ivertfall ikke .

 

posten har ingen logg og det er ingen måte og få tak i denne igjen

 

så da sier bare netshop nei vi har ikke fått noen laptop .. har du ikke sending nr ?

 

og dermed er laptopen min til 12 000 kr borte vekk og tapt

 

eneste jeg egenligt sitter igjen med er håpet om att de finner den ..

 

det jeg nå mest sanlynlig må gjøre er og anmelde Netoshop for og få politiet til og hente ned telefon opplysningne over de som har ringt til meg. slik att jeg kan finne ut hvilket intern nr som har ringt og videre vilken person som har jobbet med min maskin

 

 

 

 

Beklager skrive feil som det garantert er masse av ( det er en av grunnene til att jeg må ha pc og jeg er dysletiker )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket mailen din? Du skal jo få sendingsnummer etc. på mail. Hvis ikke der, så kan det ligge under "pakkesporing" på din konto hos NetShop.

 

Uansett, surt for deg dette her, uansett hvem sin feil det er :(

9512977[/snapback]

 

 

ja det er nok ikke noe mail nei har ikke fått noen bektreftelse på mail heller

Lenke til kommentar

Har du ringt Posten kundeservice og sett om de kan drive litt dypere pakkesporing? For sendingsnummeret skal nok ligge i loggen dem. Når de vet fra hvilket postkontor pakken er sendt fra og til hvilken mottaker og hvilket tidsrom du sendte den så blir det lettere.

 

Jeg hadde en case på jobben hvor vi "swappet"(les byttet) maskiner som stod ute hos kunder som var tilknyttet en spesiell tjeneste. Når de maskinene feilet så ordnet vi med å sende en ny en til dem, så pakket mottaker dem ut. Tok den nye i bruk og sendte den defekte tilbake. Men den defekte maskinen kom aldri tilbake hot til meg på jobben, senderen hadde ikke tatt vare på sporingsnummeret.

 

Men via en hyggelig dame på kundesenteret til Posten så klarte hun å sjekke litt dypere og mest sannsynligvis uten alt for store men så fant hun den. Viser seg at pakken var utlevert til noen andre enn oss! Men pakken kom til rette den.

 

Så prøv litt den veien.

Lenke til kommentar

dette er en av grunnene til at jeg ikke bruker telefonisk kontakt for å ordne opp. kjekt å ha histrorikk av samtalene. det beste er vel å ha både telefonisk og skriftelig.

 

vil uannsett råde deg til å stå på din sak, og mase til de setter av ressurser for å løse saken din. det går jo simpelt ikke an å rote bort en pc til en kunde når man driver business! og i værtfall er det rart hvis de ikke har noen som helst logg over arbeidet.

Endret av thor918
Lenke til kommentar
det jeg nå mest sanlynlig må gjøre er og anmelde Netoshop for og få politiet til og hente ned telefon opplysningne over de som har ringt til meg. slik att jeg kan finne ut hvilket intern nr som har ringt og videre vilken person som har jobbet med min maskin

 

Hvis jeg hadde mistet sporingsnummeret så hadde jeg gjort dette, men det blir nok å koste for deg, siden netshop ikke kan hjelpe deg uten noen info om pakken.

 

Du kan jo prøve å ringe enda mer og forklare saken, på hva du må gjøre hvis ikke det hjelper å ringe til netshop.

Lenke til kommentar

Vanskelig sak dette og den viser vel hvor viktig det er å ta vare på kvitteringer helt til en er 100% sikre på at en ikke trenger dm lengre.

Kvitteringen fra posten er tross alt det eneste du har å forholde deg til og når en roter bort denne så kan det bli vanskelig.

Men som andre sier,prøv posten og forklar dem problemet,du vet jo fra hvilket postkontor du sendte den og sikkert ca når tid.

Er du forresten sikker på at du ikke har en mail,for når jeg søker retur eller garantibehandling hos dem får jeg bestandig en mail som bekrefter dette og spom har et returnr,dette får jeg uansett om jeg kontakter dem via tlf eller mail .

Lenke til kommentar

Oi, lei sak... Har selv opplevd at Netshop ikke visste hvor PC-en min befant seg, de påsto at den var sendt til meg, men en tekniker hadde visst tatt den med for å teste videre. Tror ikke de logger alt de gjør heller.

 

Det virker imidlertid ikke som det er så mange forskjellige som jobber på returavdelingen (har truffet på 3 forskjellige), så hvis du klarer å huske navnet på den som hadde saken kan det jo være at han husker det.

 

Prøv å komme på evt. andre bevis du har på at den er sendt inn, f. eks. kan det hende du fikk et returnummer helt i begynnelsen av saken? Det kan forøvrig være en idé å ringe rett til retur istedet for support (det tar laaang tid, men det er nok stort sett de som får gjort noe).

 

Lykke til!

 

edit: betalte du pakken med bankkort? Isåfall har du hvertfall datoen du sendte pakken!

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Ja da en ny Netshop sak . så att det ligger en del fra før ..

 

tenkte bare jeg skulle spørr om det var noen som hadde noen gode råd om hvordan jeg kan gjøre dette

evt advare folk om og tavare på sendings lapper

 

så den 25 juli sendte jeg inn PC-en på reperasjon under garanti tiden på er på 2 år dette gikk helt greit ..

 

9512869[/snapback]

Alt som blir sendt som registrert pakke er tatt vare på i Postens logger. Enten du f.eks. har sendt som SmartPost, Rekommandert, eller Norgespakke. Alle slike sendinger får eget nummer som kan spores via Postens pakkesporing.

 

Du "vet" hvor du leverte pakken og på hvilken dato.

 

Hva slags pakketype valgte du å sende den som forresten?

Lenke til kommentar

min bror er og dyslektiker. han sendte meg ett videokamera for lenge siden som norgespakke. det kom "aldri" frem. da viste det seg at det hadde sneket seg inn noen skrivefeil, i kombinasjon med dårlig håndskrift, på lappen som gjorde at pakken ble stående og stange i systemet. men den kom frem etter 3 mnd..

 

får håpe det samme kan ha hendt deg..

Lenke til kommentar

husker nokk ingen navn på hvem jeg har snakket med uten om han siste da ..

 

Snakket med posten og de sa at de ikke har noen som helst logg på slike ting .

dette må jo være ren løyn etter som jeg ser det er andre her på forumet som har fått fikset dette gjennom posten .

 

så jeg får ringe i dag igjen og håpe jeg får en snillere dame som kan gjøre dette for meg ...

jeg betalte med kreditt kort og vet jo når og hvor jeg sendte pakken og hvor den skulle hen ..

 

jeg vet att pakken er motatt hos netshop ettersom jeg fikk en tlf Fra de under reperasjonen av PC-en min .. så den ligger nokk ikke i post systemet

 

med hjelp fra politiet kan jeg bevise at de har ringt meg og mest sansynelgt og få vite hvem der som har ringt meg men da må jeg anmelde noe som jeg egenligt ikke har lyst till . er og usikker på om politet er villing til og gjøre noe med saken ( typisk våre samfunds voktere )

Lenke til kommentar

Synd, trist, leit. Men uten sendingsnummer/kvittering til dem kan det hende du har en vanskelig/tidkrevende sak foran deg. Slik har det blitt idag, man må passe på og holde rede på all historikk inntil sjangsen for at noe skal skje er minimal. Dog skal det jo sies at noen har bedre rutiner enn andre. Netshop virker ikke som er en av de beste etter å ha lest litt rundt.

Lenke til kommentar
med hjelp fra politiet kan jeg bevise at de har ringt meg og mest sansynelgt og få vite hvem der som har ringt meg men da må jeg anmelde noe som jeg egenligt ikke har lyst till . er og usikker på om politet er villing til og gjøre noe med saken ( typisk våre samfunds voktere )

9518099[/snapback]

Politiet kan ikke bare uten videre sjekke slike ting. De må ha grunnlag for dette og det er ingen drapssak akkurat...

Uansett så kan jo ditt nummer godt være feiloppringing!? Derfor må du kunne bevise det bedre enn at du har ringt.

Lenke til kommentar

Synest det er rart at ikke Netshop har noe på saken din. Du har jo ellerede fått en RMAID hos dem før du sendte inn. Da skulle det være mulig å finne dette gjennom din kontoinformasjon hos Netshop.

 

Uansett, både banken og posten skal ha lagret info om dette. Dersom posten er vanskelig, så begynner du i nettbanken med å finne transaksjonsnummeret. Så går du til posten med dette og sier du vil ha det til hørende sporingsnummeret. Når du har sporingsnummeret, så kan du finne ut når Netshop mottok pakken din. Da er det opp til Netshop å finne PC-en din.

 

Jeg har selv opplevd at ting har forsvunnet fra Netshop i sommer, men da har de ordnet greit opp for seg. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...