Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg skal kjøpe en laptop som jeg skal bruke i studioet mitt. Jeg har vært ganske sikker på at jeg vil ha mac, og da en 13" MacBook, siden det er det jeg kan gi. Rundt 12 tusen. Grunnen til at jeg spør er at 13" kanskje kan bli litt lite? Men før jeg bestemmer meg, er det noen tips dere vil gi før jeg kjøper en så dyr maskin? Evt. vente til nyere modeller, eller kjøpe pc istedet(ser ikke helt poenget, hvertfall når man har bootcamp)? Bruksområder prioritert i rekkefølge: -Musikkredigering og musikk generelt -Internett -Bilderedigering og andre småting Takk for alle svar! -Mikael Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det er vel fortsatt slik at man får mere prossessorkraft pr. krone dersom man kjøper pc, men smak og behag.. Uansett bør du regne med å kjøpe et ekstra lyd-interface (usb, firewire eller sdio f.eks) dersom du tenkte å bruke laptopen som hd-opptaker. Innebygde lydkort duger sjelden bra nok til lyd-opptak. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Her er litt specs til den maskina jeg skal ha. Jeg velger det beste av mulighetene. * Intel Graphics Media Accelerator 950 * Optisk stasjon med direktemating * Innebygd AirPort Extreme * FireWire 400 og to USB 2.0-utganger * Gigabit Ethernet * Bluetooth 2.0+EDR * 13,3-tommers blank skjerm * 2,0 GHz eller 2,16 GHz Intel Core 2 Duo-prosessor * Opptil 2 GB hukommelse * Opptil 200 GB harddisk * Apple Remote og Front Row * Innebygd iSight-kamera Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Er det ingen som har noe å si? =) Edit: dobbelpost, skitt au :!: Endret 17. september 2007 av Liquidgum Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Apple er ganske kraftig maskin, og når det gjelder musikk redigering så tror jeg tilogmed den topper Dell XPS M1330 (noe av de samme specsa) Dell XPS M1330 http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Endret 17. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Apple er ganske kraftig maskin, og når det gjelder musikk redigering så tror jeg tilogmed den topper Dell XPS M1330 (noe av de samme specsa) Dell XPS M1330 http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs 9513951[/snapback] Takk for tipset, og det er litt fetere å ha en apple enn en Dell da! :!: Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 nja...vet ikke helt...frister faktisk og anskaffe meg en XPS M1730 eller M1330...greier ikke helt og bestemme meg.... kjenner jeg megselv rett...ender det med en AMD Barcelona desktop..hjemmelagd... Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 nja...vet ikke helt...frister faktisk og anskaffe meg en XPS M1730 eller M1330...greier ikke helt og bestemme meg.... kjenner jeg megselv rett...ender det med en AMD Barcelona desktop..hjemmelagd... 9514193[/snapback] XPSM1730 er noe av det kraftigste du får bærbart. Har du råd til den trenger du jo ikke vurdere M1330. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Råd til deg som skal kjøpe en data til musikkproduksjon: Ha masse utganger Masse hardiskplass er pluss Nyere dataer er som regel raskt nok til det meste Høy oppløsning og stor skjerm er veldig greit. Er nok en grunn til at de fleste musikkprodusenter bruker 3-4 skjemer samtidig. Sitter selv på en 15,4 tommer med 1920 x 1200 oppløsning. Kanskje en stasjonær pc er bedre? Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg skal ha bærbar. Jeg må ha en jeg kan transportere lett og ofte, men som er kraftig nok til musikkredigering, og tenker da med protools. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå