Gå til innhold

Hvor kan jeg selge over 1000 VHS filmer?

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Sitter her med min gamle VHS samling, som består av i overkant av 1000 filmer, men har dessverre ikke plass til å ha den liggende lengre.

Vet godt at VHS er ikke akkurat så attraktivt lengre, men samlingen i seg selv består av mye spesielt og er ikke akkurat noen "A4" samling.

Men det store spørsmålet er altså hvor den beste plassen er for å selge slike ting? QXL? Finn.no? Ser at det ligger noe VHS på QXL, men har noen erfaringer med å selge VHS der? Virker ikke som om det er noen stor aktivitet på budene for VHS der.

Har noen noen andre tips?

Forventer ikke å få mange kronene pr film, men håper på mellom 5-10 kroner, er det urimelig pr i dag?

Ser heller ikke for meg at noen er villige til å kjøpe hele samlingen, så tenker på å selge de i pakker på 10 eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve QXL eller Finn.no.

Og det er sikkert lurt å splitte dem opp i litt større pakker a 25, 50 eller 100 (prøv å blande litt så du får et par håndfuller med supre filmer i hver pakke) og ikke prøve å selge alt under ett.

'25 filmer for 299' f.eks. burde jo friste mange vil jeg tro.

Har du noen veldig spesielle filmer så kan det kanskje være lurt å prøve å selge disse enkeltvis - eller samle dem i temapakker (f.eks. mange filmer fra samme regissør eller med samme skuespiller)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Du kunne jo prøvd ebay. Sikkert noen ivrige samlere på verdensbasis

9512650[/snapback]

Har helt klart vært aktuelt ettersom en stor andel er engelsk "import" film, altså med engelsk kover. Men problemet blir vel frakt prisen fra Norge, tro det vil mangedoble prisen på filmene, noe som evt gjør det mindre attraktivt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Får du 50 øre til 1 kr filmen skal du være heldig. Det er vel ingen som samler på VHS i dag ;) Kvittet meg selv med de 50-60 VHS-filmene jeg hadde liggende rett før DVD tok av (1999 tror jeg). VHS-spilleren ligger på dynga ;)

9513326[/snapback]

Nå ja, ser nå at gode filmer eller samlinger går for mer enn det, kommer ikke til å selge filmene for 50 øre til 1 kroner filmen uansett. Kan vel være villig til å vurdere det for 3-4 kroner filmen.

Får vel vurdere å legge ut som pakker på QXL, eller enda bedre, så vidt jeg forstår så kan man vel legge ut hele samlingen i en auksjon, og la folk plukke ut pakker selv på 10 og 10 filmer eller noe. Har noen erfaring om det går? Må vel evt lage en ren fastpris auksjon da med ca 100 "enheter".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv en samling på rett i overkant av 300 vhs filmer, kunne aldri tenkt meg å selge eller kaste dem.

Det er så deilig å ta frem vhs filmen, sette den i spillere og faktisk få lov til å spole over reklame, fbi/copyright advarsler, etc etc. Det er det kjedeligste med DVD, man MÅ se på mye av den dritten der før man kan starte å se filmen.

Likevel har jeg kjøpt flere av klassikerne jeg har på VHS også på DVD om ikke for annet enn litt skarpere bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Får du 50 øre til 1 kr filmen skal du være heldig. Det er vel ingen som samler på VHS i dag ;) Kvittet meg selv med de 50-60 VHS-filmene jeg hadde liggende rett før DVD tok av (1999 tror jeg). VHS-spilleren ligger på dynga ;)

9513326[/snapback]

fortsatt mange som samler på vinylplater så hvor du tar det fra vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

9513326[/snapback]

fortsatt mange som samler på vinylplater så hvor du tar det fra vet ikke jeg.

9548157[/snapback]

En viss forskjell på vinyl og VHS da. Mange hifi-folk mener at vinyl fortsatt gir best lyd. Ingen kan vel si det samme om VHS sine tekniske kvaliteter. VHS er vel heller sammenlignbar med musikkkassetten. Hvor mange hører og samler vel på slikt i dag? Det må i såfall være av ren nostalgi ;)

9548652[/snapback]

Er i og for seg enig, men jeg må si at jeg ble litt overrasket når jeg satt meg ned for å se noen VHS her om dagen. Har tatt steget fra DVD over til HD DVD selv, og har kjøpt og fått sett en del utgivelser på HD, og hadde forventet meg en enorm nedtur med tanke på bilde og lyd når det gjelder VHS.

Men ble faktisk positivt overrasket, hverken bilde eller lyd var noe som plaget meg, selv om jeg har blitt rimelig bortskjemt med tanke på HD DVD. :)

Men uansett, har en liste over det jeg har på VHS, så hvis noen vil ta en titt på den så bare send en PM.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei,

Jeg kan sikkert gi deg et bud på filmene dine.

Har du mulighet til å sende meg bilder?

[email protected]

Mvh Morten

9513326[/snapback]

Nå ja, ser nå at gode filmer eller samlinger går for mer enn det, kommer ikke til å selge filmene for 50 øre til 1 kroner filmen uansett. Kan vel være villig til å vurdere det for 3-4 kroner filmen.

Får vel vurdere å legge ut som pakker på QXL, eller enda bedre, så vidt jeg forstår så kan man vel legge ut hele samlingen i en auksjon, og la folk plukke ut pakker selv på 10 og 10 filmer eller noe. Har noen erfaring om det går? Må vel evt lage en ren fastpris auksjon da med ca 100 "enheter".

Hei,

Jeg kan sikkert gi deg et bud på filmene dine.

Har du mulighet til å sende meg bilder?

[email protected]

Mvh Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...