dupy Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 specc. AMD turion 64 X2 mobile 1.6 Ghz. Stasjonæren min er røket og trenger å bruke bærbaren en periode men då tjengerjeg mere ytelse. jeg kan ikke stort om overklokking. har tidligere overklokket en amd 2.4Ghz til 2.7 og det er tidligere erfaring og det var igjennom ett program asus har på hovedkortet. Jeg vet det er litt farlig for hw og gjøre slikt men er desperat og gjør ting på erget ansvar. så jeg trenger litt hjelp for å lære og ikke minst hvordan jeg kan overklokke litt. jeg skal ikke overklokke mye men trenger å vite hvordan. Takker for svar. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tror det blir problematisk å overklokke en bærbar datamaskin mm du bygger selv Lenke til kommentar
aleh Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ikke for å være pessimist/realist men, kan si med en gang at det ikke er noe poeng for deg å overklokke. Du vil nok aldri klare å overklokke den høyt nok for at det skal spille noen rolle. Kan dog tilby noen tips som øker ytelsen. - Hvis du har Vista avinstaller den; xp og diverse linux distorer kreve mindre ressurser. - Masse services kjørende i bakgrunnen? Greit å slå dem av. - Oppdaterte drivere? - Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 så lenge du kmr inn i bios kan du jo klokke, men har du tenkt på kjöling?? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 så lenge du kmr inn i bios kan du jo klokke, men har du tenkt på kjöling?? 9513962[/snapback] Noengang sitti på en bærbar? , dårlig med klokkemuligheter i BIOS der Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har ikke så mye erfaring med div. klokking, men jeg er litt skeptisk til å klokke en tettpakka bærbar med få vifter! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) så lenge du kmr inn i bios kan du jo klokke, men har du tenkt på kjöling?? 9513962[/snapback] Noengang sitti på en bærbar? , dårlig med klokkemuligheter i BIOS der 9514365[/snapback] Så sant så sant Edit: har forresten en skolePC med samme CPU jeg sitter på nå, den går ikke å klokke. Endret 18. september 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Kan nok ikke klokke noe i bios og slikt på den maskinen. Men du kan nok bruke clockgen feks til å justere opp hastigheten. Men det er ikke å anbefale, de fleste bærbare maskiner mangler muligheten for å låse PCI og PCIe/AGP. Og da har harddisker og lignende ting en tendens til å ryke. Det er ikke fullt så gøy. Men jeg har med hell overklokket min laptop. På HW-lan ifjor hadde vi også en liten fight oss klokkere imellom, hvem som klarte å overklokke laptopen sin lengst. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Men jeg har med hell overklokket min laptop. På HW-lan ifjor hadde vi også en liten fight oss klokkere imellom, hvem som klarte å overklokke laptopen sin lengst. 9519303[/snapback] Og hvordan gikk det? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Men jeg har med hell overklokket min laptop. På HW-lan ifjor hadde vi også en liten fight oss klokkere imellom, hvem som klarte å overklokke laptopen sin lengst. 9519303[/snapback] Og hvordan gikk det? 9520369[/snapback] Npvk_x fikk klokket sin IBM ganske bra. Oss andre gikk det ikke så godt med. Tror jeg klarte 150MHz ekstra på min CPU eller noe slikt før det ble blåskjerm Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Går bra å overklokke bærbare ja. Har selv overklokka grafikkkortet mitt. har ikke funnet ut åssen man overklokker CPU og RAM enda:S Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg bare sier det; vær UTROLIG forsiktig med å overklokke bærbare PC-er, å klarer du det så klapper jeg i hendene for deg hvis du får en grei klokk av det. Dette gjelder alt som kan klokkes. Ting sier seg egentlig selv, det er en bærbar. Den er tettpakket og har minimalt med vifter i seg, å de duger som oftest ikke til noe annet enn det CPU/GPU er beregnet for. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Går fint å overklokke laptoper. Min HP Pavilion dv9000 hartil og med muligheten til pci-lås. Men ser uansett ikke poenget. Du taper batteritid, den blir varmere osv. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Taper mye batteritid ja, men går bra så lenge du tar med strømledninga;) Lenke til kommentar
dupy Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 hehe... ja asså. var en grunn til jeg spurte hr. for bios i laptop generelt er jo ikek stort for de som vil overklokke som dere vet og den blir VELDIG varm på normal klokk hastighet. men om jeg får den klokka eller noen som vet om programmer som kan få opp hastigheter og ytelse. så vil jeg jo og rigge bærbaren på en måte slik av den vil ha skjøling. hehe. Har prøvd programmer som gamexp- Det er program som gir mere av xp sine resurser til spill. funket ikke så bra. så om noen andre har noen tips så er jeg villig til å prøve alt=D Thx for hjelp så langt=) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 hehe... ja asså. var en grunn til jeg spurte hr. for bios i laptop generelt er jo ikek stort for de som vil overklokke som dere vet og den blir VELDIG varm på normal klokk hastighet. 9616453[/snapback] Min laggtopp loker rundt på 50 grader konstant, går den over 52, skrur den på vifta noen sek, også ligger den rundt 50 igjen , uten vifte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå