Oxygen 07-12 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Så nettopp på TV2-nyhetene at de måtte betale 4 milliarder (til hvem?) for at de laget Windows Media Player som følgte med til Windows. Hæ? Dette hindret liksom at andre skulle bruke andre players til dette operativsystemet. Hæ? Selv bruker jeg Gom, brukte VLC før.. Hadde ikke noe problemer med det jeg. Kan noen opplyse meg litt bedre enn det elendige media vi har i Norge gjør? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Greia var vel at siden Microsoft bundlet WMP med Windows var det liten sjangs for at majoriteten av folket ville gidde å laste ned en uavhengig avspiller. Selv bruker jeg VLC til film, og WMP til musikk. Funker bra det Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Høres ikke helt riktig ut. De mest populære media-spillere som brukes er jo gratis. Gom, VLC, Winamp osv. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://e24.no/it/article1998225.ece#VG Programvaregiganten ble blant annet beskyldt for å ha misbruke sin dominerende markedsposisjon ved å knytte programvare sammen med operativsystemet Windows - på engelsk bundling. Ett eksempel var at Microsoft nektet å selge Windows uten sin egen Media Player. EU-kommisjonen la også vekt på at Microsoft ikke har forsynt konkurrentene med nok informasjon om sin programvare til at de er i stand til å utvikle programmer for Windows Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det med WMP er jo bare tull. Det kan ikke Microsoft straffes for. Skal det være slik at Windows kun skal være ett operativsystem uten programmer? Hvis påstanden er at de må fjerne et program så må de fjerne alle. Hvilket program er det artikkelen henviser til når det snakkes om programvare? WMP? Andre har da vel aldri hatt noen problemer med å lage programmer i det hele tatt for Windows. Så vidt jeg vet finnes alle programmer for en vanlig bruker gjennom Windows, altså full uttelling for eksempel word program, photoshop program osv. Det vil si det mangler ikke på noe innenfor word som konkurrenter har hatt problemer med å lage fordi det er noe i Windows programmeringen de trenger. Ettersom Linux er opensource, brukervennlig, er mer stabilt, trygt, effektivt enn Windows så er det ingenting i veien for å skifte OS heller. Problemer hovedsaklig som jeg har hørt er kundestøtte, ikke vet jeg om det finnes privatpersoner eller firmaer som har spesialisert seg på dette, men det løser jo raskt saken om alle brukte Linux. Fakta. Da Windows trengte et bedre, mer stabilt og effektiv OS så hentet de Linux programmerere til å lage NT-systemet. Dette finnes også i XP og Vista versjonene. Likevel er ikke Windows på høyde med Linux for det om. Hva skal man med Windows? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fakta. Da Windows trengte et bedre, mer stabilt og effektiv OS så hentet de Linux programmerere til å lage NT-systemet. Likevel er ikke Windows på høyde med Linux for det om. 9512929[/snapback] Bare tull. Programmererne du tenker på kom fra DEC og hadde programmert VMS, ikke Linux. NT ble dessuten påbegynt før Linux, så hvor kom da "Linux-programmererne" fra? Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Var det Unix; Microsoft NT hadde innflytelse fra? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Var det Unix; Microsoft NT hadde innflytelse fra? 9513821[/snapback] Men så les da, det var VMS. http://en.wikipedia.org/wiki/OpenVMS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå