Bruktbilen Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Try to only speak nowegian in this thread, it'll give you a lot of practice It does not matter if you screw up lines. Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 As for which is the most difficult language in the world, this is really a good title for my next post. Takk, takk. Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Try to only speak nowegian in this thread, it'll give you a lot of practice It does not matter if you screw up lines. 9658138[/snapback] OK, I promise. (and how do we say this in norsk) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Ok, jeg lover. Edit: You can also write: Det skal jeg gjøre(I'll do that) Endret 7. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei George! Du er veldig flink til å skrive norsk. Du bør begynne å lese lette bøker på norsk. Det er veldig lærerikt og nyttig når man skal lære seg et nytt språk. Forumet her er også veldig nyttig siden det er så mange hyggelige mennesker som vil hjelpe deg. Så fortsett å skriv masse norsk. Hvis det er noen ord og lignende du synes er vasnkelig å forstå så kan du bare fortelle om det. Jeg kommer til å følge med på bloggen din 9631651[/snapback] Hello Metalheart, very good idea to start serious reading. I will need some easy books for the beginning. How do we say in norwegian "graded books" or "easyreading books", you know, things like that, books especially prepared for beginners. I could then search for such books on on-line stores. Or anybody knows any norwegian site with such material for beginners? Takk! George Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 "Easyreading books" = Lettleste bøker Lykke til Du burde skrive på norsk her på forumet så du lærer deg å skrive. Ingen bryr seg om du skriver litt feil Lenke til kommentar
thadon Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Utrolig bra norsk du skriver, stå på! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Til å bare ha lært i omtrent seks måneder, er du veldig god. Det finnes mange Wiki-prosjekter som kan hjelpe deg på veien til å skrive/snakke flytende norsk. Du kan ta en titt på den norske Wiki-ordboken, lese om aktuelle nyhetssaker, og finne noe god litteratur. Om det er er noe du trenger hjelp med, så er det bare å sende meg en privat melding, så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan. Lykke til! Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei alle sammen! Hvordan har dere det? Jeg har et nytt post på min blogg. Jeg fortsetter å prøve. Håper dere har tiden for å lese noen av mine ord! Takk og ha en god helg alle sammen! George Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Heh, ja du hadde noen gode poeng. Ps: Mest vanskelige = Vanskeligste Mer lett = Lettere I de norske skolene så får elevene ofte valget mellom tysk og fransk, på enkelte skoler har de også valget mellom russisk og spansk, men jeg tror at de er i et fåtall. Da jeg gikk på skole var vi 11 som hadde tysk, mens det var 40 elever som hadde fransk. Elevene som hadde fransk slet ganske mye fordi lærerene ikke klarte å hjelpe alle, mens vi som hadde tysk fikk alt for mye hjelp, slik at vi ikke kunne slappe av... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2007 Heisann! Hvis du vil øve mer på din muntlige uttale, så er det fint å se på TV-programmer for barn. Det brukes ikke så mange vanskelige ord, men så er det jo noe som er ganske morsomt å se på. Link til barne-TV: Barne-TV Ellers kan du se på lokale nyheter fra fylkene i landet. Det er mye du kan lære her. Link: Nyheter Det er også en ting jeg lurer på. Hva er inspirasjonen din for å lære norsk? Lykke til! Mads Here I will post a translation of my post, but read the norwegian text first. My english text does not follow the norwegian text 100%, Hello there! If you want to practice more on your oral pronunciation, then TV programs for children is a good way to learn it. They're not using so many difficult words and some of the shows are quite entertaining. TV for children You can also watch the news from the different counties in Norway. It's a lot you can learn from this. News And also, what is your inspiration to learn Norwegian? Good luck! Mads Lenke til kommentar
Korka Skrevet 14. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2007 Det du bør gjøre George er å finne noen norske venner og prate med dem på msn og lignende. Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 14. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er helt enig med korka, George Da kan norske vennene dine lære deg MER norsk ^^ Men! ikke meg siden jeg ikke er flink i norsk og vil kanskje lære deg feil Lenke til kommentar
Korka Skrevet 14. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2007 Bare å adde meg, msn adressa står i profilen Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2007 Heisann! Hvis du vil øve mer på din muntlige uttale, så er det fint å se på TV-programmer for barn. Det brukes ikke så mange vanskelige ord, men så er det jo noe som er ganske morsomt å se på. Link til barne-TV: Barne-TV Ellers kan du se på lokale nyheter fra fylkene i landet. Det er mye du kan lære her. Link: Nyheter Det er også en ting jeg lurer på. Hva er inspirasjonen din for å lære norsk? Lykke til! Mads Here I will post a translation of my post, but read the norwegian text first. My english text does not follow the norwegian text 100%, Hello there! If you want to practice more on your oral pronunciation, then TV programs for children is a good way to learn it. They're not using so many difficult words and some of the shows are quite entertaining. TV for children You can also watch the news from the different counties in Norway. It's a lot you can learn from this. News And also, what is your inspiration to learn Norwegian? Good luck! Mads Hei King! Takk for svaret ditt! Meget bra ideer for TV programmene. Jeg har startet å se på disse TV stasjonen nesten hver dag. Jeg liker språk, det er en av mine hobbyer. Derfor lærer jeg norsk som en vei å lære skandinavisk verden. Også norsk er et ”litt språk” (ikke så mye folker snakker det) og der er noen fenomener og problemer meget lignende som en gresk språk. Disse liker jeg å se og kjente. Mange takk Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2007 Heh, ja du hadde noen gode poeng. Ps: Mest vanskelige = Vanskeligste Mer lett = Lettere I de norske skolene så får elevene ofte valget mellom tysk og fransk, på enkelte skoler har de også valget mellom russisk og spansk, men jeg tror at de er i et fåtall. Da jeg gikk på skole var vi 11 som hadde tysk, mens det var 40 elever som hadde fransk. Elevene som hadde fransk slet ganske mye fordi lærerene ikke klarte å hjelpe alle, mens vi som hadde tysk fikk alt for mye hjelp, slik at vi ikke kunne slappe av... Hei Bruktbilen, Takk for hjelpe og kommentarene dine. I Kypros alle elevene lære engelsk (3-10 classes in the K-12 system) og fransk (7-10 classes). I de siste klasser 11 og 12 kan elevene velge to språk mellom engelsk, fransk, italiensk, spansk, tyrkisk, tysk og russisk. Jeg synes at dette er ikke en god system fordi til slutt alle kan engelsk men kan ikke et andre språk. Hvor heter på norsk den følgende ordene: primary school (1-6 grades), gymnasium (7-9 grades) og lyseum (10-12 grades)? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 17. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Primary school = Barneskole Resten er jeg ikke helt sikker på. Men tror gymnasium er Ungdomsskole Endret 17. oktober 2007 av thadon Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 17. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Det er mulig jeg tar feil her, men jeg vil tro det er følgende: Primary school = Barneskole (1.-7. klasse) Gymnasium = Ungdomsskole (8.-10. klasse) Lyceum = Videregående skole (Vg1-Vg3) Endret 17. oktober 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Stemmer det, Kadmium Men mange (eller kanskje de fleste) sier 1. - 3. klasse på videregående istedet for VG1 - VG3. Endret 17. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
SulkyIce Dude Skrevet 18. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er mulig jeg tar feil her, men jeg vil tro det er følgende: Primary school = Barneskole (1.-7. klasse) Gymnasium = Ungdomsskole (8.-10. klasse) Lyceum = Videregående skole (Vg1-Vg3) Ungdomskole = Junior high-school Videregående skole = High-school Dette er litt mer amerikansk engelsk. Begge delere går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå