norskcy Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hello, I have just started a blog in Norwegian at http://laerenorsk.wordpress.com/ as a means of practicing my Norsk and learn more. If anyone has the time please correct a word, a sentence, an expression for me. Any help accepted. Thank you in advance. George Endret 12. oktober 2007 av norskcy Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 17. september 2007 Rapporter Del Skrevet 17. september 2007 Hello, I have just started a blog in Norwegian at http://laerenorsk.wordpress.com/ as a means of practicing my Norsk and learn more. If anyone has the time please correct a word, a sentence, an expression for me. Any help accepted. Thank you in advance. George 9512382[/snapback] I've read your blog now and I'm impressed! You write really good. How long have you learned norwegian? Some corrections I've made to your first post Jeg har lært bare litt norsk men jeg har bestemt å begynne dette blogg på Internettet som en god vei til bedre min norsk. Jeg har bare lært litt norsk, men jeg har bestemt meg for å begynne en blogg på internett som en hjelper for å bedre min norsk. Jeg vil skrive små tekster på dette blogg. Jeg vil skrive små tekster på denne bloggen. Jeg ville like at noen person fra Norge eller andre land som har Norsk som morsmål vil korrektere mine tekster bruking kommentarene. Jeg vil bli glad hvis en person fra Norge eller en fra et annet land, som har norsk som morsmål, vil rette(correct) tekstene mine ved bruk av komentarene. Jeg venter at jeg vil være i stand til å skrive en tekst hver uke. Jeg forventer at jeg...... Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 18. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Hello, I have just started a blog in Norwegian at http://laerenorsk.wordpress.com/ as a means of practicing my Norsk and learn more. If anyone has the time please correct a word, a sentence, an expression for me. Any help accepted. Thank you in advance. George 9512382[/snapback] I've read your blog now and I'm impressed! You write really good. How long have you learned norwegian? Some corrections I've made to your first post Jeg har lært bare litt norsk men jeg har bestemt å begynne dette blogg på Internettet som en god vei til bedre min norsk. Jeg har bare lært litt norsk, men jeg har bestemt meg for å begynne en blogg på internett som en hjelper for å bedre min norsk. Jeg vil skrive små tekster på dette blogg. Jeg vil skrive små tekster på denne bloggen. Jeg ville like at noen person fra Norge eller andre land som har Norsk som morsmål vil korrektere mine tekster bruking kommentarene. Jeg vil bli glad hvis en person fra Norge eller en fra et annet land, som har norsk som morsmål, vil rette(correct) tekstene mine ved bruk av komentarene. Jeg venter at jeg vil være i stand til å skrive en tekst hver uke. Jeg forventer at jeg...... 9512851[/snapback] Thanks for the correcting olhartvig! Thank you very much! I just learn Norwegian with self-study mostly using Internet recourses, for six months now. Your help from this forum is valuable. Another thing is that this is one of the goals of my project:"Learn a new language using only the Internet". Again thanks George Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vil bare si til trådstarter at du er flink til å skrive norsk med tanke på at du er selvlært. Stå på videre. Jeg kommer nok til å følge med på bloggen din og kanskje komme med noen kommentarer om jeg ser det er noe du trenger hjelp til. Med vennlig hilsen Lars Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Hehe, this might not be easy to grasp, sort of, but try to not "think in English" when you write/speak Norwegian. Try to give your articles, and the following nouns, some attention. Also try to put the words in the right places in your sentences. (I can try to come up with some examples, if you want). Lykke til videre Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 En annen ting jeg tror er viktig er at man skriver og leser så mye norsk som mulig. Det er nettopp derfor jeg skriver på norsk i stedet for engelsk. Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei! Må si til trådstarter at norsken din er veldig imponerende etter så liten tid . Jeg har lært norsk i bare 1 år og 2 måneder. For å lære mer norsk, bør du lese en del aviser på nettet (www.vg.no www.nettavisen.no www.dagbladet.no). Du kan også se på noen norske filmer, som Buddy og Elling (der snakker de ikke så fort). Lykke til videre! Endret 20. september 2007 av Vitharr Lenke til kommentar
probin Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 DU var flink :O:O.. nice work !! skulle ønske at fleste av dem som kommer fra utlandet (i alle fall her jeg bor) hadde prøvd like hardt som deg :O.. vet om folk som har bodd her i mer enn 10 år, som så vidt ikke kan snakke/skrive norsk Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) DU var flink :O:O.. nice work !! skulle ønske at fleste av dem som kommer fra utlandet (i alle fall her jeg bor) hadde prøvd like hardt som deg :O.. vet om folk som har bodd her i mer enn 10 år, som så vidt ikke kan snakke/skrive norsk 9540960[/snapback] Det finnes folk som har bodd der i MER enn 10 år som ikke kan skrive/snakke norsk!? Det der er "litt" trist synes jeg.... Endret 23. september 2007 av Vitharr Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei alle sammen! there is a new post in http://laerenorsk.wordpress.com/ I would appreciate any help with corrections and advice. Ha det bra George Lenke til kommentar
Vitharr Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Du trenger ikke å poste i både trådene dine om bloggen...Bare post i én av dem. Men du er jo flink, veldig bra Simple mistakes Endret 4. oktober 2007 av Vitharr Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hei alle sammen! there is a new post in http://laerenorsk.wordpress.com/ I would appreciate any help with corrections and advice. Ha det bra George 9626022[/snapback] Hei Jeg har kommentert bloggen din. Synes du er flink, selvom det er enkelte feil der. Stå på videre! Lars Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Må si til trådstarter at norsken din er veldig imponerende etter så liten tid . Jeg har lært norsk i bare 1 år og 2 måneder. 9539577[/snapback] Om du har spansk som morsmål og har ikke lært norsk før 14 måneder siden (f.eks om du har norsk familie/slekt/venner) vil jeg si at din norsk er like imponerende! George: Å skrive norsk og delta aktivt på norske forum er også en veldig effektiv måte å lære norsk på. Ellers kan du jo også se etter norske oversettelser av bøker du liker å lese Endret 4. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei George! Du er veldig flink til å skrive norsk. Du bør begynne å lese lette bøker på norsk. Det er veldig lærerikt og nyttig når man skal lære seg et nytt språk. Forumet her er også veldig nyttig siden det er så mange hyggelige mennesker som vil hjelpe deg. Så fortsett å skriv masse norsk. Hvis det er noen ord og lignende du synes er vasnkelig å forstå så kan du bare fortelle om det. Jeg kommer til å følge med på bloggen din Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Dette her er virkelig imponerende med tanke på at norsk er blant de vanskeligste språkene å lære seg. Stå på! Dette her klarer du helt fint. Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Dette her er virkelig imponerende med tanke på at norsk er blant de vanskeligste språkene å lære seg. Stå på! Dette her klarer du helt fint. 9632756[/snapback] Sikker? Jeg trodde norsk var et ganske enkelt språk å lære seg... i hvert fall ut ifra de jeg har snakket med som har lært det. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Du tenker kanskje på tysk(når man kan norsk), men jeg tror ikke at norsk er et ekstremt vanskelig språk å lære seg. Stå på George Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Du tenker kanskje på tysk(når man kan norsk), men jeg tror ikke at norsk er et ekstremt vanskelig språk å lære seg. Stå på George 9657140[/snapback] Synes du tysk er lett for en nordmann å lære seg? Men for å komme også inn på on-topic, så må jeg rette stor skryt til George! Veldig bra norsk, og du får uttrykt deg på en bra og forståelig måte. Selvfølgelig er det noen småfeil, men slikt må man alltid regne med - nordmenn skriver ikke perfekt Det er faktisk noen nordmenn som ikke kan uttrykke seg i det hele tatt (og de har ikke skrivevansker, nei), så veldig bra arbeid - ser at du også har fått et bra ordforråd! Endret 7. oktober 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Synes du tysk er lett for en nordmann å lære seg? 9657178[/snapback] Sammenlignet med f.eks russisk eller mandarin vil jeg tro det er relativt lett ja. Endret 7. oktober 2007 av skag1 Lenke til kommentar
norskcy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei alle sammen! I really don’t know how to thank you for such a warm receive of my try in Norwegian. I really thank everyone who has translated the texts, commented, gave advice and encouraged me. I also thank all users of the forum who have given some of their time to just have a look and see what all is about. I am encouraged by them too. Looking forward to the day I will be able to write these lines in Norwegian (I mean without special preparation as happens with my posts)… George Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå