Salic-Prima Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er ny her på forumet og må bli kjent med hvor en skal legge inn temaer. Så dette er nok riktig sted ? Gjelder videofiler lastet ned fra nett som f.eks. kom i Mpeg 1 - Layer 3 format.Det filformatet kunne ikke Windows Media Player eller Power DVD godta ? Brukte GSpot til å sjekke format/tilstand og da var valge mellom å laste ned Mpeg 1 og/eller Mpeg 4 kodeks eller konvertere ? Prøvde Win AVI og la inn konverteringsvalget med DivX og for å se videoen på større skjerm. Hang en del og noe uklar ble videoen ved fullskjerm.Hva er den beste prosedyren for å ikke gjøre store inngrep og for å få videoen spillt av. Nå har jeg fått høre at Mpeg 1 format er noe av de tidligste som var ute og for at jeg skal få spillt av på nye spillere så kommer man vel ikke utenom konvertering ?? Hilsen usikker Salic-Prima Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har overhodet ikke peiling på slike ting, men jeg mener at VLC player spiller alle filformater som finnes. Prøv det, du. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Stemmer at VLC klarer å spele av det meste ja, so det er eit greit alternativ. Vil du bruke WMP kan du prøve å installere ffdshow. (MPEG1 Layer 3 er forresten eit lydformat, betre kjend som MP3.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå