Karstenø Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Filmskaper Mark Steven Johnson er sakte men sikkert på vei mot høy status hos Marvel Enterprises – og "Ghost Rider" er et skritt i riktig retning, på tross av det du kanskje har hørt. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Et skritt i riktig retning i forhold til hva? Catwoman? Synes denne filmen var en ganske kjedelig og platt affære og ikke har gjort seg fortjent en syver. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hva er det jeg ser? en 7/10. Dette var litt i det drøyeste laget syns jeg. Greit at den har god lyd og gode flammeeffekter, men man kommer uansett ikke bort ifra at filmen suger ræv, og det gjør den hardt også. The punisher syns jeg var mange ganger fetere enn denne filmen, den hadde litt humor i seg også ^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) 7/10? I alle dager ^^ Jaja, bra filmen kan imponere noen såpass mye. Historien er svak, regien middelmådig og skuespiller og castingen (ikke bare Cage) forferdelig dårlig. Daredevil var bedre. Angående at "Cage aldri har vært noen actionhelt", hva med Con Air og Face/Off? Og til dels også The Rock? Av det 60+ filmene basert på tegneserieblad som jeg har sett så er Ghost Rider et stykke under middels. Den er ikke så dårlig som Captain America, Catwoman og Barb Wire, men mer på nivå med Fantastic Four (ikke 90-tallsversjonen). Men det er jo flere som likte Ghost Rider, så den vil nok tilfredsstille en del. Selv kommer jeg på et par dusin filmer av samme type som er mer å anbefale. Merkelig at han kommer med en DC versjon. Han lovet seg jo selv etter Daredevil å aldri trimme en film til kinoversjon igjen (ettersom Daredevil DC anses å være et par hakk bedre enn kinoversjonen). Edit: Er jo artig å se at kinoanmeldelsen hos Kulturo fikk 3/10. Dette er virkelig en film som kan splitte folks mening ja (tviler på at DVD'en hever den såpass) Bra Kulturo har variasjon i filmsmak hos sine anmeldere. Endret 17. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
guest315 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) ---- Endret 7. oktober 2007 av guest315 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 guest315: Jeg syns 7/10 er en ganske god karakter, og denne filmen fortjener definitvt ikke det. Hvis du vil ha marvel, så ville jeg anbefalt noe annet enn dette. Hvis du ser på imdb så fikk spiderman3 en karakter på 6.8, og jeg synes den er sykt mye bedre enn Ghost Rider. Til sammenligning fikk GR en karakter på 5,4 (selv ga jeg den en 4) Ghost Rider er kjedelig, teit, og lite fendende. Den var så dårlig at jeg gledet meg til filmen var ferdig. Dette er en av de desidert dårligste filmene jeg har sett. Lenke til kommentar
Karstenø Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Jeg var rimelig sikker på at folk kom til å reagere litt på karakteren. Det er jo bare fint, synes jeg. For min del fortjente filmen en syver. Svak syver, sterk firer på terningen. Filmen underholder, ergo så gjør den jobben sin. Jeg lurer på hvilke filmer folk har sett hvis dette er en av de dårligste. Men så har vi jo alle forskjellig smak. Merk også at det er director's cut-en jeg har anmeldt, ikke den som gikk på kino. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg var rimelig sikker på at folk kom til å reagere litt på karakteren. Det er jo bare fint, synes jeg. For min del fortjente filmen en syver. Svak syver, sterk firer på terningen. Filmen underholder, ergo så gjør den jobben sin. Jeg lurer på hvilke filmer folk har sett hvis dette er en av de dårligste. Men så har vi jo alle forskjellig smak. Merk også at det er director's cut-en jeg har anmeldt, ikke den som gikk på kino. 9513456[/snapback] Hvilken karakter ville du gitt til de tre X-Men filmene, Superman Returns, Spider-Man filmene, Fantastic Four-filmene, Catwoman, Daredevil, Hellboy, Blade-filmene, Hulk og The Punisher? Oppsummert; hvordan stiller den seg i forhold til de andre filmene i samme klasse, som er kommet i vårt årtusen? Utifra Kulturo sin karaktersetting så skal det jo litt til for å få en 7'er (jeg er personlig glad for at man er streng på det). Til sammenligning fikk jo Bourne-filmen en 6'er nylig (en annnen anmelder, dog samme anmelder som ga Ghost Riders kinoutgave en 3'er). Som leser av Kulturo håper jeg man er konsekvent og holder seg til normene for karaktersetting som dere har. Blir litt lettere for oss lesere da. Denne filmen har, i følge normen for karaktersetting, altså "ingen graverende feil" og er en "fornøyelse fra start til slutt"? Om ikke annet, så ga dette meg en god grunn til å ta en titt på Directors Cut. Og jeg som har brukt alt for mye penger på film de siste ukene ^^ Om han maktet å gjøre de samme forbedringene i Ghost Rider som i Daredevil, når det kom til DC, så finnes det jo håp. Lenke til kommentar
Karstenø Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hvilken karakter ville du gitt til de tre X-Men filmene, Superman Returns, Spider-Man filmene, Fantastic Four-filmene, Catwoman, Daredevil, Hellboy, Blade-filmene, Hulk og The Punisher? Oppsummert; hvordan stiller den seg i forhold til de andre filmene i samme klasse, som er kommet i vårt årtusen? X-Men liker jeg ikke (ingen av dem), så hvis jeg måtte anmelde dem hadde jeg sannsynligvis endt opp på en treer eller firer. Superman Returns sovnet jeg under, så jeg slo den av og tok den med meg (blant de 100 eksklusive filmene jeg fikk plass til da jeg flyttet) og har planer om å se den snart. Er dog ingen Singer-fan. Spider-Man-filmene (de to første) er glimrende. Den siste har jeg ikke sett enda. Begge dem ville fått bedre karakter enn Ghost Rider. Fantastic Four overrasket på en positiv måte, men er dårligere enn Ghost Rider. Catwoman er søppel, noe av det verste jeg har sett. Daredevil har jeg ikke sett ordentlig enda (den rullet en dag på tv-en når jeg sto i filmsjappe). Hellboy var helt grei, men ikke noe mer enn det. Blade-filmene varierer mye i kvalitet. Den første liker jeg, den andre er helt grei, mens jeg ikke synes noe spesielt om den siste. Hulk var et lite antiklimaks, men jeg tror jeg kommer til å like den bedre hvis jeg ser den igjen. Lest en artikkel om den i Empire (tror jeg det var) og da følte jeg at jeg kom litt mer under huden på Lee. The Punisher falt jeg for. Ghost Rider er i mitt syn en av de bedre filmene i denne sjangeren, selv om den må se seg slått av Spider-Man, Blade og The Punisher. Jeg falt for stilen og stemningen, enkelt og greit, og slike ting betyr mye for meg. Utifra Kulturo sin karaktersetting så skal det jo litt til for å få en 7'er (jeg er personlig glad for at man er streng på det). Til sammenligning fikk jo Bourne-filmen en 6'er nylig (en annnen anmelder, dog samme anmelder som ga Ghost Riders kinoutgave en 3'er). Som leser av Kulturo håper jeg man er konsekvent og holder seg til normene for karaktersetting som dere har. Blir litt lettere for oss lesere da. Jeg anser meg selv som rimelig streng, men det er viktig å huske på at jeg anmeldte hele DVD-en. Ghost Rider er en bra dobbeldisk som får + for bra innholdspakke. Denne filmen har, i følge normen for karaktersetting, altså "ingen graverende feil" og er en "fornøyelse fra start til slutt"? Det stemmer. Jeg trodde ikke jeg kom til å like Ghost Rider før jeg satte den på, men mine forventninger påvirker stort sett ikke hva jeg til slutt synes om en film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg