Gå til innhold

Installere XP på Acer 5920G? = Framgangsmåten!


Mr-Antonios

Anbefalte innlegg

hei jeg har fulgt guiden din men fått noen problemer.

Første gang jeg starta opp var alt som det skulle, jeg brukte en usb minnebrikke til å legge over de fleste av driverne, men den hadde ikke plass til alle. Og jeg tenkte at jeg skulle flytte over resten i dag.

Jeg har nå startet opp PC-en, men når jeg setter i usb minnebrikka skjer det ikke noe, samma med usb musa.

 

Hva er det jeg må gjøre for å få de til å funke??

hadde satt stor pris på svar for sånn det er nå så er det ikke så mye jeg får brukt PC-en til....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hei jeg har fulgt guiden din men fått noen problemer.

Første gang jeg starta opp var alt som det skulle, jeg brukte en usb minnebrikke til å legge over de fleste av driverne, men den hadde ikke plass til alle. Og jeg tenkte at jeg skulle flytte over resten i dag.

Jeg har nå startet opp PC-en, men når jeg setter i usb minnebrikka skjer det ikke noe, samma med usb musa.

 

Hva er det jeg må gjøre for å få de til å funke??

hadde satt stor pris på svar for sånn det er nå så er det ikke så mye jeg får brukt PC-en til....

 

Send meg en mail på [email protected] så snakker vi via msn... så skal jeg hjelpe deg til og få fikset maskinen din..

 

Virker for meg som en veldig tungvint måte og få XP på maskinen.

Ingen "snarveier?" :)

 

Det finnes aldri snarveien på sånt...sorry pal!!

Lenke til kommentar
Det var rart. Så og si alle sier det omvendte.

 

Jeg har stort sett bare positivt og si om bytte fra vista til xp... Jeg føler ikke vista helt er ferdig med alle de bugsa..da bruker jeg xp et år til...åsså får vi se om den første service packen til vista har kommet, da blir det nok noe anna...

 

Jeg har også stort sett bare positivt å si om byttet fra Vista til XP. Derfor syntes jeg det var rart at du mente maskinen din var 2-3 ganger bedre med Vista.

 

Ehmm....først nå skjønte jeg at jeg hadde skrevet vista istedenfor XP! hehehehe..jeg mente selvfølgelig at XP på maskina er 2-3 ganger bedre enn med vista...selvfølgelig!!

 

Hehe,

 

OK. Syntes det var noe som ikke stemte. Men da er vi enige da! Forresten noen som vet om programmer som automatisk deaktiverer mousepad`en slik man kan sette på i Vista. Kommer borti mousepad`en hele tiden når jeg skriver.

Lenke til kommentar

Takk for guiden.

 

Har to laptopper, en med XP (Acer TM 8104) og en ny nå med Vista, som er Acer 5920G. Har aldri brukt Vista før og det kjennes ganske tungvint og ikke så intuitivt som man skulle ha trodd, mye trykking frem og tilbake osv som er irriterende. Har bare hatt maskinen i to dager, så jeg kan ikke si så mye, men etterson jeg har problemer med å koble opp mot wi-fi, vurderte jeg enten å installere XP eller levere maskinen tilbake. Orker bare ikke å sitte å fikle med sånt lenger, det tar så mye tid fra alt annet.

 

Men om jeg installerer XP: tusen takk for guiden!

Lenke til kommentar
Takk for guiden.

 

Har to laptopper, en med XP (Acer TM 8104) og en ny nå med Vista, som er Acer 5920G. Har aldri brukt Vista før og det kjennes ganske tungvint og ikke så intuitivt som man skulle ha trodd, mye trykking frem og tilbake osv som er irriterende. Har bare hatt maskinen i to dager, så jeg kan ikke si så mye, men etterson jeg har problemer med å koble opp mot wi-fi, vurderte jeg enten å installere XP eller levere maskinen tilbake. Orker bare ikke å sitte å fikle med sånt lenger, det tar så mye tid fra alt annet.

 

Men om jeg installerer XP: tusen takk for guiden!

Hvor finner du driverne??

Lenke til kommentar

denne siden fant jeg drivere til xp.

 

Er det noen som vet om det er alle driverne som følger med, og om det er riktige drivere??

 

Når du har lastet ned de to driverpackene har du disse driverne:

- Audio

- Bluetooth

- Cardreader

- Chipset

- LAN

- Nvidia8600

- SATA

- Webcam

- WLAN

 

Er dette alle drivere du trenger for å få XP installert på maskina?

 

Hva skal jeg gjøre med driverne?

Brenne de inn på en cd eller bare la dem ligge i en mappe?

Endret av hondaxrl
Lenke til kommentar
denne siden fant jeg drivere til xp.

 

Er det noen som vet om det er alle driverne som følger med, og om det er riktige drivere??

 

Når du har lastet ned de to driverpackene har du disse driverne:

- Audio

- Bluetooth

- Cardreader

- Chipset

- LAN

- Nvidia8600

- SATA

- Webcam

- WLAN

 

Er dette alle drivere du trenger for å få XP installert på maskina?

 

Hva skal jeg gjøre med driverne?

Brenne de inn på en cd eller bare la dem ligge i en mappe?

Er det virkelig inge der ute som vet om dette er alle drivere jeg trenger for å få xp på maskinen min, og om de fungerer??

Lenke til kommentar

Når det gjelder hva du skal gjøre med filene, så ville jeg ha pakket de ut på HD'en din først, jeg regner med at du har disken i to partisjoner, de har i alle fall min. Legg filene på den partisjonen hvor du har data (ikke systemet, om du formaterer). Jeg ville også for sikkerhets skyld a brent de over på en CD også, i tilfelle noe skulle gå galt.

 

Vet ikke om driver-listen er komplett, sorry.

Lenke til kommentar
Når det gjelder hva du skal gjøre med filene, så ville jeg ha pakket de ut på HD'en din først, jeg regner med at du har disken i to partisjoner, de har i alle fall min. Legg filene på den partisjonen hvor du har data (ikke systemet, om du formaterer). Jeg ville også for sikkerhets skyld a brent de over på en CD også, i tilfelle noe skulle gå galt.

 

Vet ikke om driver-listen er komplett, sorry.

Takk

Men lurer også på om det går an å få xp maskina uten å slette noe som helst?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...