Gå til innhold

Canon 8600F- vil ikke skanne

Anbefalte innlegg

Har en Canon 8600F som ikke vil skanne lenger. Den er testet på annen maskin og skanner helt fint.

- Får feilmelding som er relatert til TWAIN-error. Virker som to-veis kommunikasjonen er borte.

- Noen har antydet at jeg må oppdatere USB-portene, men det har jo fungert helt perfekt til nå og de virker på alt annet eksternt utstyr tilkobla.

- Hva kan være galt og noen som har forslag til løsPning? :hmm:

Problemet er fixet!

Endret av Aldebaran_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.jeg har samme problemer med min epson rx600 multimaskin,kjøpte maskinen i 2004 har hatt problemer med noe kalt twain 32 siden maskinen var ny,(scanneren kan ikke komunisere med data maskin)har ikke kunnet bruke scanneren i maskinen.printeren og kopi delen fungerer hele tiden,men ikke scanner delen,hverken microsoft eller epson har kunnet hjelpe meg på 3 år.dette iriterer meg,epson burde ryddet opp i dette.

Lenke til kommentar
Hei.jeg har samme problemer med min epson rx600 multimaskin,kjøpte maskinen i 2004 har hatt problemer med noe kalt twain 32 siden maskinen var ny,(scanneren kan ikke komunisere med data maskin)har ikke kunnet bruke scanneren i maskinen.printeren og kopi delen fungerer hele tiden,men ikke scanner delen,hverken microsoft eller epson har kunnet hjelpe meg på 3 år.dette iriterer meg,epson burde ryddet opp i dette.

9550562[/snapback]

Jeg har også kontakta Canon support om problemet, men der skyldte de på at det var det ene og det andre uten å ha noe svar på hva dette skyldtes. Jeg har såpass gode datakunnskaper at jeg klarer å eliminere bort de fleste av alle de rare forslagene jeg fikk fra han som egentlig skulle ha gitt meg svar og løsning på problemet.

Skanneren virker på et vis nå, men det tar lang tid fra jeg klikker til den starter. Ble også skuffet over Canons viten og kunnskap her. Så store markedsledere som Canon og Epson m.fl. burde ha løsninga på problemet klar når henvendelsen kom fra bruker.

Men, uansett så tar jeg mot flere forslag til løsning av problemet. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[Jeg har fortsatt ikke fått løsning på problemet epson fraskriver seg selvfølgelig alt og skylder problemet på microsoft osv,printeren virker,kopimaskinen virlker ,men skanneren virker ikke,skal jeg godta å ikke få fikset dette?

Jeg begynner å bli leijeg har prøvd alt,ingenting virker ,man må jo ha rettigheter

Lenke til kommentar

Så lenge du kan kopiere med maskinen så er det stor sjanse at det er et driver problem i Windows - det er kun scanneren som bruker twain - og det er kilne saker, har jeg skjønt. Det kan muligens være ; evt. en råtten USB- port/kabel - scanningen sender jo data i motsatt retning av skriveren.

Har du muligheter for å teste på en annen maskin ?

Tom

Lenke til kommentar

Dette problemet har fulgt meg gjennom 2-3 operativsystem windows millenium,xp og nå vista.og flere nye datamaskiner,samme feilmelding uansett maskin.hverken epson eller microsoft har kunnet hjelpe på 3 år og ørten eposter og telefoner.

de har ingen løsninger.

Ja jeg har prøvd å skifte ny kabel,usb port på maskinen,alle former for drivere,kabelen er under 2 meter lang.

Det er samme feilmeldig i 3 år: datamskinen kan ikke kommunisere med scanneren,twain 32 eller noe ,sjekk at scanneren ikke er låst

ingenting hjelper og ingen har løsning.

Jeg regner meg selv over snittet ang datakunnskaper,så det er ikke dær det ligger

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Dette problemet har fulgt meg gjennom 2-3 operativsystem windows millenium,xp og nå vista.og flere nye datamaskiner,samme feilmelding uansett maskin.hverken epson eller microsoft har kunnet hjelpe på 3 år og ørten eposter og telefoner.

de har ingen løsninger.

Ja jeg har prøvd å skifte ny kabel,usb port på maskinen,alle former for drivere,kabelen er under 2 meter lang.

Det er samme feilmeldig i 3 år: datamskinen kan ikke kommunisere med scanneren,twain 32 eller noe ,sjekk at scanneren ikke er låst

ingenting hjelper og ingen har løsning.

Jeg regner meg selv over snittet ang datakunnskaper,så det er ikke dær det ligger

Jeg har nå fått orden på problemet. Kjøpte USB-HUB med ekstern strømforsyning og koblet flere USB-enheter til den. Da ble det fart på skanneren og nå fungerer den fint. Min tanke er at kanskje ble det for mye/stor belastning på USB-portene hvor enhetene får strømtilførsel via porten. Nå avlastes de og flere enheter får tilført strøm utenfra.

Kanskje kan kjøp av en slik USB-HUB være lønnsomt. En slik hub kjøpte jeg: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=47564

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette var nyttig info. Godt å høre at du fått ting opp å gå.

Edit: Er det ingen egen strømforsyning til en 8600F ?

Tom

Det er egen strømforsyning, men den driver nok motorene og det mekaniske som trenger adskillig mer strøm enn det som USB-porter leverer, vil jeg tro.

Det forbrukes jo strøm via en USB-port som da vil være til kommuniseringen mellom maskin og skanner. Det er begrenset hvor mye strøm som kan tas ut gjennom mange porter koblet til kortet. Derfor anskaffet jeg meg en hub med ekstern strømforsyning for dermed å redusere belastningen på maskinens innbygde porter.

Skanneren fungerer helt perfekt, så dette var løsningen for mitt vedkommende.

Kanskje et tips til andre også, som uvitende har hengt på flere enheter som hver kanskje trekker maksimal strøm eller hvor flere enheter samtidig forsyner seg grovt. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...