Vegard_Haug Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Maskinvaregiganten ekspanderer og snapper opp den irske fysikkeksperten. Les mer Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Syntes intel burde fortsette å kjøpe opp firmaer, så de kan mekke sin egen fullverdig PC modell etterhvert. Noe aka konsoll altså, bare mye bedre :] Lenke til kommentar
web76 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Syntes intel burde fortsette å kjøpe opp firmaer, så de kan mekke sin egen fullverdig PC modell etterhvert. Noe aka konsoll altså, bare mye bedre :] 9512210[/snapback] Heter vel MAC den maskinen, og selskapet som lager de heter Apple:) Endret 17. september 2007 av web76 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fikk ikke med meg hvorfor de kjøpte opp Havok? Penger? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ekspansjon og for å få en tå ekstra innenfor et marked i eksplosiv vekst? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Syntes intel burde fortsette å kjøpe opp firmaer, så de kan mekke sin egen fullverdig PC modell etterhvert. Noe aka konsoll altså, bare mye bedre :]9512210[/snapback] Grøss og gru! Vil du ha ennå en konsoll som er inkompatible med alle de vi har fra før? Hva med heller å samle bransjen om kompatible standarder som gjør at man kan putte spillene sine i hvilken som helst maskin? Det vil gi større utvalg av spill på alle konsollene og lavere produksjonskostnader for spillmakerne. (Flere kunder å dele kostnaden på samt mindre arbeid med å portere spill til mange ulike plattformer) Fikk ikke med meg hvorfor de kjøpte opp Havok? Penger?9512385[/snapback] Strategi. De ville sikkert sikre seg Havoc før AMD kjøpte dem opp. Havoc sine løsninger hadde passet perfekt sammen med de planlagte prosessorene med kodenavn "Fusion". Lenke til kommentar
web76 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Vi får håpe det kommer en fysikkmotor "standard" også etterhvert, og ikke mange konkurerende systemer! Det er jo ett utviklings mareritt dette. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 det er vel ingen vits med en fysikkmotor standard? skulle man hatt en bensimotor standard i biler også nå? man velger eller lager seg en motor, og tilpasser det som må tilpasses til motoren, enkelt og greit. ang. intel og PC, så er nå pc-arkitekturen såvidt jeg vet patentert av IBM. (eller noe slikt deromkring) Lenke til kommentar
web76 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er det ikke vits med en standard? Hva hadde grafikk verden vært om det ikke OpenGL og DirectX hadde fantes? Poenget mitt er at kanskje fysikkmotor verden endelig hadde kommet seg litt fremover litt kjappere om de hadde ENES om en standard, som selvfølgelig hadde vært lisens fri... men vi lever ikke i en perfekt verden heller da... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) det er vel ingen vits med en fysikkmotor standard?skulle man hatt en bensimotor standard i biler også nå? man velger eller lager seg en motor, og tilpasser det som må tilpasses til motoren, enkelt og greit. ang. intel og PC, så er nå pc-arkitekturen såvidt jeg vet patentert av IBM. (eller noe slikt deromkring) 9512646[/snapback] Sikkert greit for spillutviklerne å kunne konsentrere seg om èn standard og ikke måtte velge hvilken de vil bruke eller bruke ekstra mye tid å penger på å lage en versjon for begge. Dette dreier seg om ufattelige mengder arbeid. Å sammenligne en fysikkmotor og en bilmotor blir litt feil:P Endret 17. september 2007 av kjaks Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det som behøves er ikke en standard fysikkmotor, men et standard fysikk-API, altså et standardisert programmeringsgrensesnitt. I Microsoft-verdenen kunne man f.eks. se for seg dette implementert som en del av DirectX APIet. Forskjellige fysikkmotorer kan så lages vha. dette APIet, på samme måte som grafikkmotorer benytter DirectX/OpenGL. Dette fysikk-APIet kan deretter aksellereres vha. hardware på skjermkortet eller et dedikert kort, som PhysX fra Ageia (som aksellererer deres Novodex API). Lenke til kommentar
Bata Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Intel prøver å bli som MS, monopol osv. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Håper det kommer enda bedre CPU'er som gir oss slik fysikk-støtte. Lenke til kommentar
Jesusball Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Syntes intel burde fortsette å kjøpe opp firmaer, så de kan mekke sin egen fullverdig PC modell etterhvert. Noe aka konsoll altså, bare mye bedre :] <{POST_SNAPBACK}> Heter vel MAC den maskinen, og selskapet som lager de heter Apple:) Give me a moment, mac er kun bra for medieredigering, på spillfronten er en mac det dummeste du kan kjøpe. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hehe, fin nekro. Siste innlegg var fra september 2007... Men joa. 6-7 måneder etter, har det kommet noe ut av dette? Oppkjøpet tenker jeg på... Fysikkgreia på 8800 kort er vel ikke låst opp? Eller er det kanskje ageia eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg