Gå til innhold

Liten USB-penn til og ha i nøkkelknippe

Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter en minnepenn som jeg kan ha i nøkkelknippet. Det må helst være 4 GB, den må være liten og det må være mulighet og feste den ved hjelp av en tynn tråd.

9511356[/snapback]

Finnes det store huskekjepper? Jeg vil uansett anbefale Corshair sine, de er kledd med gummi, slik at de er vannavstøtende. De er også ganske kjappe på les/skriv.

Lenke til kommentar

Hei.

Så vidt jeg vet er det ikke noe festemulighet på den lille til Sony.

Den er dessuten følsom for fysisk skade, da kontakten ikke har noe beskyttelse.

Enten må du da gå for en litt større minnepenn som da har et lite hull i toppen for feste, eller velge noen litt mere spesielle som er noe dyrere.

Hvis du velger en vanlig med festehull, må du velke mellom hva som er praktisk og hva som er sikkert. Det er praktisk å ha festet i lokket til minnepenn, da du enkelt tar den av fra nøkkelknippet. Men ikke sikkert, da den kan løsne fra lokket og falle av. Har du festet i selve minnepenn mister du den ikke, men da er det mere styr å få den av nøkkelknippet.

Ellers finner du et par som er godt egnet til bruket, men litt dyrere enn vanlig her og her.

Nettulf

Lenke til kommentar

Den kommer med etui men da blir den ikke så liten lengre:

i_164076.png

De gummikledde Corsair Flash Voyager er litt i største laget etter min mening og mange melder om at hetta sitter så løst at den lett forsvinner. Innmaten kan også knekke ved røff lommebruk siden det ytre gummiskallet er fleksibelt.

Nå har jeg ikke testet de tre jeg skal anbefale men jeg tror de er både solide, har feste for en tynn tråd og ikke mister noen hette:

SanDisk Cruzer Micro 4 GB

SanDisk Cruzer Titanium 4GB

TwinMOS Mobile Disk X4 4GB

Lenke til kommentar
Store og store. Jeg vil ha en som er virkelig liten. Noe ala denne: http://www.hardware.no/nyheter/lagring/4_g..._1-5_gram/37875

Er det noen som vet om det er mulig og feste den i nøkkelknippet?

9511396[/snapback]

Det skal følge med en liten gummiholder som du kan feste til nøkkelknippet. Den er knøtt liten, men passe treig.

Sjekk ut: http://www.hardware.no/tester//stortest_av...epinner/34146/7

Edit: Litt sent ute der gitt... :(

Endret av RBW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En smule anderledes ting er denne Mega Kart som har kredittkortformat (8Gb).

Siden jeg går rundt med lommebok med kred.kort er denne kjempepraktisk, passer akkurat i en sånn kredittkort lomme. Har den da alltid med.

(Note; Kjøpte den forresten fra NetShop til 395,- for 6 mnd. sia, de må ha feilprisa den ei stund. He, he)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare høre om meninger angående Imation-pennen. Jeg får den ganske billig(2-300).

Jeg håper hvertfall at du har tenkt å ta den av nøkkelknippet før du kobler den til en maskin. Jeg har jobbet i databutikk og sett frykelig mange som kommer med minnepenner hvor usbkontakten har knekt av, pga vekten fra nøkklene på knippet.

9511854[/snapback]

Jeg har et nøkkelknippe der det er en tynn tråd som er koblet til etellerannet som jeg kan koble av... Så jeg har tenkt og bare henge den der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Mega Kart er jo diger. Alt for stor for å ha på nøkkelknippet slik Nimrad ønsker.

Yep.

Men en nøkkelknippe ting var det jeg også så etter en stund. Så slo det meg at siden jeg alltid går med lommebok ble Mega Kart akkurat like praktisk for min del. Tenkte det var greit å ta det med som et forslag, det blir jo opp til Nimrad uansett.

Altså;

Går du med lommebok er kredittkort typen like pratisk å ta med seg som nøkkelring typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...