Gå til innhold

VG annmelder Heavenly Sword

GoldlaXiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spill annmelderen for VG har jo røyka. At han gir dette spillet 3 er for tynt.

9512928[/snapback]

Nei han har sin egen mening, ingen tvinger en til å ta hans ord som fakta.

Essspen:

Høres jo ikke så ille ut det, og jeg har kun testet demoen og dannet et bilde av den og div.tråder og omtaler. Om jeg ser etterhvert at det frister så kanskje jeg gir det en mulighet.

Å være mer variert enn DMC er jo ikke så vanskelig da :D

BTW: Noen som har link til video av mission med Kai?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Heavenly Sword story continues...if it sells well

During a Q&A session at 3Rooms on Thursday night, Tameem Antoniades, co-founder of Ninja Theory, spoke about how we may see more of Heavenly Sword in the way of downloadable content. The catch: the game must sell well. When PSU contacted Sony about the comments from Tameem, they said: "We have made no announcements regarding additional content for Heavenly Sword. We will keep you posted..." Heavenly Sword has been receiving some top notch reviews which in turn should coax gamers into picking up the title. However, it is a title that appears to satisfy those that enjoy a story rather than the hardcore gaming population. We will have to wait for further comments to see just how many copies need to be sold to get that possible downloable content.

kilde

Lenke til kommentar

Ok,

her er litt kort fortalt om variasjon i gameplay (med spoiler greier)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

* Du har vanlig slåssing som i Devil May Cry - God Of war

* Du har egene snipe missions med KAI, som er på en måte sniping hvor du selv styrer kulen via Six Asis.. Jævelig kult.

* Du har skyting med kanon med hovedpersonen 2-3 ganger i spillet mot katapulter

* Du har GOD OF WAR elementene med å trykke på bestemte knapper for å ta en boss eller lignende (trykk X nå, trykk O nå osv osv)

* Du har også skyting med håndkanon på styrker og kan drepe liksom 610 stk på 1 min. Anderledes

* På slagmarken på slutten dreper du også sykt mange 50-100 i minuttet og er helt anderledes enn 1 vs 1 combat.

Så på et 7 timers spill synes jeg det er veldig variert gameplay.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på det spillet her...

eg var egentlig ganske sikker på og kjøpe det..men eg veit ikkje om det gjir meg så masse..

det er så mange andre titler i høst som kansje gjir mer..eg har jo bioshock, ikje runda enda..så kommer stranglehold, call of duty 4, assasins creed, GT5, uncharted, kansje mass effect..står over halo3..;)

så veldig usikker på kjøp her..er ikkje overbevist av anmeldelsene akuratt..

Lenke til kommentar
Veldig usikker på det spillet her...

eg var egentlig ganske sikker på og kjøpe det..men eg veit ikkje om det gjir meg så masse..

det er så mange andre titler i høst som kansje gjir mer..eg har jo bioshock, ikje runda enda..så kommer stranglehold, call of duty 4, assasins creed, GT5, uncharted, kansje mass effect..står over halo3..;)

så veldig usikker på kjøp her..er ikkje overbevist av anmeldelsene akuratt..

9514987[/snapback]

kjøp det.. å er du misfornøyd skal jeg kjøpe det av deg!:p

Lenke til kommentar

Må si jeg ble mektig provosert av å lese denne anmeldelsen. Useriøst og tåpelig. Det er rett og slett en hån mot alt arbeidet Ninja Theory har lagt ned i dette spillet. Greit nok at det er anmelders egne meninger, men å la egne synspunkter prege anmeldelsen i så stor grad er rett og slett bak mål. Fordi anmelder ikke kan fordra historien og tolkingen til Andy Serkis er det ikke dermed sagt at spillet er dårlig. Dessverre er det alt for mange som dømmer spill ut ifra anmeldelser og det er synd at en slik elendig omtale skal få ødelegge salget av HS. Det fortjener det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Fordi anmelder ikke kan fordra historien og tolkingen til Andy Serkis er det ikke dermed sagt at spillet er dårlig.

9515718[/snapback]

Dersom anmelder synes dette ødelegger spillopplevelsen, er det klart at spillet i hans øyne blir dårlig. Det finnes ingen objektiv sannhet om kvaliteten på en film, CD eller spill.

Må si jeg ble mektig provosert av å lese denne anmeldelsen.

Heldigvis skal det mer til for å få meg mektig provosert, enn at en annen person har forskjellig mening enn meg om et dataspill.

Lenke til kommentar

vel, anmelderser er som de er, men litt surt å tenke på at noen har lagt tusentalls timer nedi slike spill og håper på det beste, også kommer slike folk og ødelegger, det ejg tenker mest på. Jeg husker ett spill som kom på ps2 som ikke var så bra, ble solgt noe rundt 400 kopier eller noe slikt, det er surt når man har lagt så mye tid nedi det, heldigvis slår HS bedre ann enn som så da

Lenke til kommentar

Hmm, tjoa - grei anmeldelse, men hele greia lukter litt fordommer, og dessverre sliter jeg veldig med å ta Rune Fjeld Olsen noe særlig seriøst. Hvorfor kan være en annen sak, men det baserer seg i all hovedsak på tidligere anmeldelser.

Har nokså labre forventninger til HS, men jeg tror nok det klarer mer en 3 i boka mi ...

Endret av Stikko
Lenke til kommentar

Du vet hva dem sier om unntaket som bekrefter regelen.

Dette er en fantastisk historie-fortelling opplevelse i spill.

VG-Rune er tullingen som bekrefter regelen i dette tilfellet, så du kan trygt kjøpe spillet uten frykt for å ikke like det.

Nei, bare tuller.

Du får sikkert 1,5 timer med filmklipp i dette spillet... Så om du ikke liker historien, er det endel dødtid som sannsynligvis sikkert ikke gjør spillet så voldsomt spessielt, hvis du ikke liker action/adventure genren med kjempestilige moves..

Jeg digget historien selv.

Egentlig følte jeg at jeg var i en asiatisk sloss-film hvor jeg styrte slåsskampene til heltinnene.

Historie-fortellingen var tydlig inspirert av slike filmer, men utførelsen var faktisk mye bedre enn veldig mange av de aller beste asiatisk kung-fu filmene synes jeg.

Om du har noen asiatiske slåss-filmer i video-hylla di, i.e. Crouching Tiger eller tidligere Jackie Chan-filmer, er dette ett spill som garantert vil bli plassert i hyllen din av en veldig fornøyd kunde, tør jeg påstå.

Det er også ett spill du vil dra frem for å vise evt. venner som kommer på besøk. :) Og spillet er kanskje kort, men det har masse variert gameplay..

Det er ingen unødvendig back-tracking, og du får gjort mye mere forskjellige ting iløpet av de 6 timene her, enn du gjør i de aller fleste andre spill i samme genren uansett lengde.

Forøvrig brukte jeg selv ihvertfall 15-16-timer på første gjennomspilling.

Men jeg var en av de folkene som døde avogtil, drev med mye buttonmashing spedd på med noen enkle komboer som tydligvis ikke var de riktige, etter 5 timer med å prøve drepe Flying Fox på den måten, uten suksess, måtte jeg finne ut litt mere om komboer før jeg kom meg videre litt senere, og gjorde derfor ett par level omigjen, før jeg prøvde to nye timer og gikk på nettet for å lete fram en strategi-guide, og lærte om counter-attacks. :p

Har aldri hørt om noen andre som hadde slike problemer som jeg hadde.

Filmsekvenser og historie i dette spillet er så fantastisk at alle bør få oppleve den med seg, så er derfor glad at vansklighetsgraden på spillet er gjennomførbar. :)

Lenke til kommentar

3 er en litt for lav score etter min mening. 4 er mer passende. HS er et flott spill med en del utrolig gode enkeltelementer, som f.eks cutscenes i toppklasse, men også en del svakheter. Hadde de fått mer tid på seg til å lage et mer "fyldig" spill kunne dette ha blitt en klassiker.

Selv om jeg er uenig med anmelderen synes jeg en del går litt for langt i sin kritikk. Jeg har stor sans for Rune, og han har mange gode anmeldelser bak seg etter min mening. Jeg kan være uenig med ham, men fortsatt respektere meningene hans.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg kun har spilt demoen, og den fristet ikke til videre kjøp. Nu vel, hvis andre liker det er det helt fint.

Men jeg blir lei av å lese tråder der folk er uenige i en anmelders karakter. Få det inn i hodet at det er kun en manns mening om hvordan han opplevde spillet. Spillanmeldelser er subjektive!

Og fordi en person ikke er enig med anmelderen, så betyr det ikke at anmelderen er inkompetent. Det betyr bare at de har forskjellig smak.

Selv synes jeg anmeldelsen til Rune er grei nok. Han forklarer godt hva spillet går ut på og han forklarer saklig hva han liker og ikke liker. FØr man erklærer anmelderen for inkompetent, så vil jeg gjerne sammenligne spillerfaringen til de som klager med Rune Fjeld Olsen sin erfaring. Og nei, jeg kjenner ikke fyren og har aldri hatt kontakt med han.

Men det er fint at folk ytrykker sin mening i dette forumet (og andre). Når du først skal legge ut 400+ kr for et spill, så er det greit å lese hva andre enn anmelderne mener.

Lenke til kommentar
Spillanmeldelser er subjektive!
De skal vel være objektive så langt det er mulig.

9518303[/snapback]

Ikke slik jeg ser det...? Da forsvinner poenget etter min mening. Joda, den skal informere og inneholde fakta, men også inneholde anmelderens subjektive mening.

9518543[/snapback]

Objektivt innhold er ikke bare fakta. Det finnes fastsatte regler for hva som regnes for korrekt design av forskjellige elementer. Grafikk er et ekesempel på et felt der man relativt lett kan være objektiv. Det finnes også en forskjell på "jeg liker historien" og "historien er gjennomtenkt og godt fortalt".

Det er selvfølgelig umulig å være 100% objektiv, men jeg mener det er jobben din som spillanmelder å være det i størst mulig grad. Målet med en anmeldelse er å gi en generell brukermasse et tips om et spillet er verdt å kjøpe eller ikke, og da er de nesten nødt til å forsøke å se spillet fra flere enn sitt eget perspektiv.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Objektivt innhold er ikke bare fakta. Det finnes fastsatte regler for hva som regnes for korrekt design av forskjellige elementer.

Kan du nevne noen av disse reglene?

Grafikk er et ekesempel på et felt der man relativt lett kan være objektiv.

Hvordan skal man være objektiv i bedømming av grafikk? Hva har best grafikk av Geometry Wars og Heavenly Sword?

Grafikk handler ikke bare om teknisk kompetanse, men kunstnerisk uttrykk. Se på spill som Rez, Okami, Wario Ware og Space Giraffe. Det handler også om å formidle spillopplevelsen på best mulig måte. Alt dette koker ned til en subjektiv vurdering av anmelderens spillopplevelse.

Det er selvfølgelig umulig å være 100% objektiv, men jeg mener det er jobben din som spillanmelder å være det i størst mulig grad.

Dette har vært diskutert i hundrevis av poster på forumet her tidligere. Som spillanmelder er min jobb å fortelle hvordan spillopplevelsen er. Og det blir en subjektiv vurdering basert på min egen opplevelse med spillet. Ettersom jeg har spilt veldig mange forskjellige typer spill, har jeg et bredt grunnlag erfaringer som jeg baserer min subjektive mening på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...