Gå til innhold

Nybegynner og kjøp av d40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hva har du trengt å fotografere? Har du gjort deg noen tanker om hva slags optikk du trenger?

Og hvilke andre tilbud tenker du på? D40 får du vel normalt bare kjøpt med 18-55mm kitobjektiv, og det er egentlig et helt greit objektiv til en billig penge. Superb kvalitet er det ikke, men det gjør en grei jobb.

Lenke til kommentar
Tja, hva har du trengt å fotografere? Har du gjort deg noen tanker om hva slags optikk du trenger?

Og hvilke andre tilbud tenker du på? D40 får du vel normalt bare kjøpt med 18-55mm kitobjektiv, og det er egentlig et helt greit objektiv til en billig penge. Superb kvalitet er det ikke, men det gjør en grei jobb.

9511415[/snapback]

Skal vel i hovedsak ta bilder av barna, eventuelt litt naturbilder.... men da er kanskje et sånn standard kit helt greit? Er som sagt helt fersk på dette, så et kamera som strengt tatt "gjør jobben" for meg i begynnelsen er vel å foretrekke, så kan jeg eventuelt avansere etterhvert...

Lenke til kommentar

Tror nok kitlinsen vil gjøre en helt grei jobb i starten, ja. Hvis du skal erstatte den med noe som faktisk gir en nevneverdig forbedring av optisk ytelse så må du ut med ganske mye penger. Det mest aktuelle alternativet i så måte vil jeg si er Sigmas 18-50 f/2,8 HSM, men den koster nesten like mye som kamerahuset.

Hvis du etter hvert vil ta bilder av barna uten at de legger merke til deg så kan du vurdere å investere i en telelinse, og da er nok 55-200VR et greit alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...