Gå til innhold

Stakkars unger- gale foreldre

Khaya Ivorensis

Anbefalte innlegg

Disse høytflyvende navnespekulasjonene er nok litt i samme gate som at man snakker om å selge Volvo-en og kjøpe Caterham 7 i stedet. Mange kan snakke om det, men de færreste er gærne nok.

Btw, en kompis av pappa med dilla på vikingnavn, kalte ene sønnen sin for Teit. Jeg ser for meg stemningen i klasserommet når den indignerte forelder har fått lov av frøken til å stille opp for å forklare at "Teit er et helt normalt navn fra vikingtiden".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er mye teitere å gi ungene amerikanske/engelske navn uten å ha noen som helst grunn til å gjøre det, gjerne i dobbeltnavnskombinasjon med et norsk navn og et stedsnavn på Sotra. Ideelt sett oppkalt etter såpeoperafigurer. Synes ikke det skal være galt å gi ungene sine norske navn. Enkelte av de navnene (i førstepost) var muligens i overkant, men synes Aud-Angelica, Bård-Johnny etc er mye verre.

9514132[/snapback]

Ser for meg Svein Åge Ronny Steinsland Eide på nye brekk i Skogsvågen :p

Lenke til kommentar

Storm er helt klart det kuleste navnet noensinne, ihvertfall på norsk :p

Jeg er veldig glad i navn og språk generelt, og de fleste navn /fungerer/, det er jo tross alt subjektive assosiasjoner som forteller hvordan folk vil motta navnet.

Det er derfor navn som ikke betyr noe spesielt blir populære..

Navn som ikke har så sterke assosiasjoner til noe spesielt blir vel mottatt, slik som anders, ida, christian, erik, jan etc.

Loke og storm høres kult ut for noen fordi det har såpass sterke assosiasjoner til noe mektig, mens navn som bord er jo ikke noe mektig.

Men alt i alt syntes jeg man skal respektere alles navn, det er jo en grunn til at de ble oppkalt det, og det er nok for meg.

Lenke til kommentar
Norrøne navn er svintøft! Jeg skulle gjerne hett noe litt mer uvanlig, men jeg trives veldig godt med Mathias, og vil ikke bytte. Det blir jo litt selvmotsigende egentlig.

Jeg får heller skaffe meg no unger og kalle de opp med barske navn :D

9536165[/snapback]

Mathias er et bibelsk navn, så et norrønt navn på ungen vil bli en fin motsetning. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...