Gå til innhold

Stakkars unger- gale foreldre

Khaya Ivorensis

Anbefalte innlegg

Det er i hvertfall kulere enn

-Hvorfor heter du Emma?

-Oppkalt etter datteren til Rachel i Friends

-Hva er Friends?

-En dårlig serie som gikk på TV2 for 20 år siden

Hvilken skjebne :cry:

9514211[/snapback]

Gud forby en å pynte litt på sannheten. :ermm: Hvorfor skulle noen stille spørsmål ved hvorfor man heter hva, uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Satt på spissen da ;) Jeez. Men for all del, mine dypeste sympatier til de som er oppkalt etter Dynastiet-figurer, folk fra dallas etc. Jeg ville heller kalt ungen min Brage enn å kalle jentungen Alexis, eller Lene Alexandra for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Satt på spissen da ;) Jeez. Men for all del, mine dypeste sympatier til de som er oppkalt etter Dynastiet-figurer, folk fra dallas etc. Jeg ville heller kalt ungen min Brage enn å kalle jentungen Alexis, eller Lene Alexandra for den saks skyld.

9514362[/snapback]

Tenker de som har såpass sandblåste foreldre blir ganske fjerne selv :)

Lenke til kommentar

De fleste navnene som er nevnt i føste post her ( de som er nevnt først altså, ikke de som blir ramset opp som "like ille eksempler), er jo gamle norrøne navn. Jeg synes det er fint at disse navnene blir tatt vare på. De er mye finere enn alle "internasjonale" navnene som er blitt så populære.

Før het det i reglene at det var ikke lov å kalle baret noe som kunne være en vesentlig belastning under oppveksten. Så nå har de funnet ut at å kalle en guttunge for Ulv eller Bjørn vil være særs belastende sammtidig som at andre får godkjent å kalle jentungen sin for Pocahontas.

Personlig ville jeg heller kalt sønnen min Brage enn Christopher eller Alexander. Uten å si noe galt om hverken Christopher'er eller Alexander'e der ute. Kjenner mange av dem og de er hyggelige. men det er akkurat det; kjenner alt for mange av dem. Synes det er bedre å gi barn et tradisjonelt, men ikke så vanlig navn.

Når det gjelder å bli mobbet fordi man har et navn som er uvandt; unger klarer å putte ett hvilket som helst navn i ei mobberegle uansett hva du heter, så jeg ser virkelig ikke på det som noe argument.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepp. Man kan mobbes for å være flink på skolen, dårlig på skolen, lav, høy, sent utviklet, tidlig utviklet, små pupper, store pupper, tynn, feit, musikksmak, filmsmak, mangel på noen av delene, etc. Jeg tror ikke jeg kan huske noen som ble mobbet for navnet sitt da jeg gikk på skolen, og vi hadde en del sære navn. Mulig Simen fikk høre det litt i engelsktimene, men det var vel det.

Lenke til kommentar
"Kristian Sand" er også et bra navn. Tenkte jeg skulle ringe han og spørre "KOR E EG KOMEN HENE? TE KRISTIANSAND? MEN EG SKULE JO TE BÆÆÆRGEN?"

9515756[/snapback]

Det er ingen her som har teksten til sketsjen om Kristian Sand, som skulle gifte seg med Susann Hopp?

De fikk ikke giftet seg fordi han ville at hun skulle ta etternavnet hans, men hun ville ikke hete Susann Sand, fordi at folk kunne jo tro at hun stammet. Alternativet var jo å ta hans navn i tillegg til sitt eget, men hun var ikke helt fornøyd med Susann Hopp Sann heller.. :)

Det er forresten KLM sin sketsj.

Marvin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...