Gå til innhold

Stakkars unger- gale foreldre


Khaya Ivorensis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter i timen på skolen og leser gjennom "snartmamma.com" sitt forum. Der er det mødre fra hele landet som diskuterer navn; hva barna deres heter,og hva deres neste barn skal hete.

 

Greit nok i grunn, men... hva slags syke syke mennesker kaller ungen sin STORM? Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?!

 

Hvor går grensene for hva man kan kalle ungen sin? Kan man gå frem og si at "han skal hete Peidor?" Krotpein, Dorgeir, Sote, Rotor, Hjasbein, Fjell, Tak, Talg, Ler, Keser eller rett og slett bare Bord?

 

Takk, kjære mor, for at du ga meg et normalt navn  :love:

 

EDIT: Oppdatering og fjerning av skrivefeil

9511292[/snapback]

 

Trym, Brage, Loke og Storm er navn som stammer fra norrønsk mytologi (mener jeg bestemt). Og jeg kan ikke se noen problemer med å kalle en unge for det. Jeg hadde sterkt vurdert Loke ihvertfall, synes det er et fint navn.

 

Derimot Ben-Terry og Andre-Kåre, stakkars unge :p

Lenke til kommentar
Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?!

 

9511292[/snapback]

 

Jeg har 2 stk. i klassen min som heter Brage (en Brage, og en Mathias Brage) :p

 

Stygge navn finnes det nok av... Svein Willy, Lloyd Frode, Geir Gunni, Gro Betty, Geir Trygve, Pål Helge...

 

Vanligvis dobbeltnavn som er verst.

 

Så nå lurer dere kansje på hva jeg heter? Tja... Jo, jeg har et dobbeltnavn. Truls Leander er fornavnet mitt. Truls begynner å bli litt mer vanlig nå, men Leander har jeg aldri hørt noen hete før. Synes Leander har en litt stilig klang i seg, men ville helst ikke hatt det. Alle kaller meg bare Truls, og ikke alle vet om Leander en gang.

 

Har lenge tenkt på hvor morro det ville vært og legge til et navn imellom de to: Og. Ser for meg på oppropninger på skolen:

 

- Hvor er Truls Og Leander?

- Her.

- Ok. Er du Truls eller Leander? :tease:

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?!

 

9511292[/snapback]

 

Jeg har 2 stk. i klassen min som heter Brage (en Brage, og en Mathias Brage) :p

 

Stygge navn finnes det nok av... Svein Willy, Lloyd Frode, Geir Gunni, Gro Betty, Geir Trygve, Pål Helge...

 

Vanligvis dobbeltnavn som er verst.

 

Så nå lurer dere kansje på hva jeg heter? Tja... Jo, jeg har et dobbeltnavn. Truls Leander er fornavnet mitt. Truls begynner å bli litt mer vanlig nå, men Leander har jeg aldri hørt noen hete før. Synes Leander har en litt stilig klang i seg, men ville helst ikke hatt det. Alle kaller meg bare Truls, og ikke alle vet om Leander en gang.

 

Har lenge tenkt på hvor morro det ville vært og legge til et navn imellom de to: Og. Ser for meg på oppropninger på skolen:

 

- Hvor er Truls Og Leander?

- Her.

- Ok. Er du Truls eller Leander? :tease:

9513307[/snapback]

 

Jeg kjenner en som heter Leander han går i 5 klasse...

Kjenner og en som heter Gard...

Jeg syns det er helt greit og kalle ungen hva man vil, men det må ikke bli for teit på en måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg synes det er mye teitere å gi ungene amerikanske/engelske navn uten å ha noen som helst grunn til å gjøre det, gjerne i dobbeltnavnskombinasjon med et norsk navn og et stedsnavn på Sotra. Ideelt sett oppkalt etter såpeoperafigurer. Synes ikke det skal være galt å gi ungene sine norske navn. Enkelte av de navnene (i førstepost) var muligens i overkant, men synes Aud-Angelica, Bård-Johnny etc er mye verre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er i hvertfall kulere enn

-Hvorfor heter du Emma?

-Oppkalt etter datteren til Rachel i Friends

-Hva er Friends?

-En dårlig serie som gikk på TV2 for 20 år siden

Hvilken skjebne :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...