eskhyo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg skal kalle barnet mitt Åge Marie. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg skal kalle barnet mitt Mongo, så kan jeg si, hold kjeft'a din mongo! Jeg heter Paal-Henrik, er jo ikke akkurat et normalt navn det. Eller "vanlig". Jeg føler meg unik Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg skal kalle barnet mitt Åge Marie. 9512531[/snapback] skal du få tvekjønna unge? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Jeg heter Chris, og synes ikke at det er noe unormalt. Alle spør om jeg heter Christoffer eller Christian? edit: Hvis jeg hadde hatt en sønn skulle jeg kalt han Balla. Så hver gang han kommer inn døra så skal jeg rope: HALLA BALLA! Endret 17. september 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) . Endret 26. juli 2012 av Heimert-kongen Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er Felix teit å hete? Ungen til noen jeg kjenner heter det.. Jeg forbinder det navnet med en lesebok vi hadde på barneskolen, og katten vår. Den het Felix. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 DISSER DU TRYM? Trym er tøff Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Sitter i timen på skolen og leser gjennom "snartmamma.com" sitt forum. Der er det mødre fra hele landet som diskuterer navn; hva barna deres heter,og hva deres neste barn skal hete. Greit nok i grunn, men... hva slags syke syke mennesker kaller ungen sin STORM? Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?! Hvor går grensene for hva man kan kalle ungen sin? Kan man gå frem og si at "han skal hete Peidor?" Krotpein, Dorgeir, Sote, Rotor, Hjasbein, Fjell, Tak, Talg, Ler, Keser eller rett og slett bare Bord? Takk, kjære mor, for at du ga meg et normalt navn EDIT: Oppdatering og fjerning av skrivefeil 9511292[/snapback] Trym, Brage, Loke og Storm er navn som stammer fra norrønsk mytologi (mener jeg bestemt). Og jeg kan ikke se noen problemer med å kalle en unge for det. Jeg hadde sterkt vurdert Loke ihvertfall, synes det er et fint navn. Derimot Ben-Terry og Andre-Kåre, stakkars unge Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?! 9511292[/snapback] Jeg har 2 stk. i klassen min som heter Brage (en Brage, og en Mathias Brage) Stygge navn finnes det nok av... Svein Willy, Lloyd Frode, Geir Gunni, Gro Betty, Geir Trygve, Pål Helge... Vanligvis dobbeltnavn som er verst. Så nå lurer dere kansje på hva jeg heter? Tja... Jo, jeg har et dobbeltnavn. Truls Leander er fornavnet mitt. Truls begynner å bli litt mer vanlig nå, men Leander har jeg aldri hørt noen hete før. Synes Leander har en litt stilig klang i seg, men ville helst ikke hatt det. Alle kaller meg bare Truls, og ikke alle vet om Leander en gang. Har lenge tenkt på hvor morro det ville vært og legge til et navn imellom de to: Og. Ser for meg på oppropninger på skolen: - Hvor er Truls Og Leander? - Her. - Ok. Er du Truls eller Leander? Endret 17. september 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Da jeg vokste opp var det mange av forrige generasjon med navn som sikkert er forbudt i dag. Eksempler: Bollivar Isopora Ulyda Urinius Corner Resus Gramm Vall Wrangler Simmer Reiner osv. Det er positivt at det finnes lover i dag som forbyr svimle foreldre å gi barna navn som de kan komme til å slite med senere i livet. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Brage, Trym, Loke, Gard, Arn, Skage, og FOLKE? IMRE, BIRK og SKULE?! 9511292[/snapback] Jeg har 2 stk. i klassen min som heter Brage (en Brage, og en Mathias Brage) Stygge navn finnes det nok av... Svein Willy, Lloyd Frode, Geir Gunni, Gro Betty, Geir Trygve, Pål Helge... Vanligvis dobbeltnavn som er verst. Så nå lurer dere kansje på hva jeg heter? Tja... Jo, jeg har et dobbeltnavn. Truls Leander er fornavnet mitt. Truls begynner å bli litt mer vanlig nå, men Leander har jeg aldri hørt noen hete før. Synes Leander har en litt stilig klang i seg, men ville helst ikke hatt det. Alle kaller meg bare Truls, og ikke alle vet om Leander en gang. Har lenge tenkt på hvor morro det ville vært og legge til et navn imellom de to: Og. Ser for meg på oppropninger på skolen: - Hvor er Truls Og Leander? - Her. - Ok. Er du Truls eller Leander? 9513307[/snapback] Jeg kjenner en som heter Leander han går i 5 klasse... Kjenner og en som heter Gard... Jeg syns det er helt greit og kalle ungen hva man vil, men det må ikke bli for teit på en måte. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kan to helt norske foreldre døpe barnet sitt for Ahmed? I så fall vet jeg hva barnet mitt skal hete. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Tenk så rottent trasig- være en hvit norsk person som heter Ahmed. Da kunne du jo liksågodt ha smurt ungen inn med skokrem i samme slengen Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tenk så rottent trasig- være en hvit norsk person som heter Ahmed. Da kunne du jo liksågodt ha smurt ungen inn med skokrem i samme slengen 9513782[/snapback] Haha :!: Heter selv Dennis som mamma ville jeg skulle hete, men det morsomste var at en gang sa hu at det var så teit med foreldre som ga ungen utenlanske navn :!: Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Wrangler er jo bare tøft Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Storm er jo fett navn da tenk å gå rundt å hete det. "Halla, Storm.. skjer a?" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg synes det er mye teitere å gi ungene amerikanske/engelske navn uten å ha noen som helst grunn til å gjøre det, gjerne i dobbeltnavnskombinasjon med et norsk navn og et stedsnavn på Sotra. Ideelt sett oppkalt etter såpeoperafigurer. Synes ikke det skal være galt å gi ungene sine norske navn. Enkelte av de navnene (i førstepost) var muligens i overkant, men synes Aud-Angelica, Bård-Johnny etc er mye verre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg synes at Ozzy Osbourne Mikkelsen er et snaddernavn. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Norrøne navn er tøft, er lysten på å gi min fremtidige sønn el datter et slikt navn. Heter selv Terje, men virker som "mitt" navn er mindre og mindre brukt. Stygge navn: Kim Råger/Kim Roger Endret 17. september 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det er i hvertfall kulere enn -Hvorfor heter du Emma? -Oppkalt etter datteren til Rachel i Friends -Hva er Friends? -En dårlig serie som gikk på TV2 for 20 år siden Hvilken skjebne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå