PcT Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har en venn som lurer på hvorfor dette skjer.. Den blir varm på under 1km og varmeapperatet ikke funker. Radiator og vannpumpe som ikke funker? Takker for svar Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Kan være termostaten som er defekt. Går bilen dårligere når den blir varm? Forsvinner det noe kjølevæske? Har kompisen din kjørt med detta lenge? har han peila olja i det siste? Er det nok kjølevæske på bilen? 1 km var litt lite ja.. Edit: På noen biler er toppakningen en svakhet, og visst bilen har blitt overoppheta står det dårlig til gitt, men visst det ikke forsvinner kjølevæske og olja fortsatt er brun er det mindre sannsynelig. Hilsen en hobbymekaniker (som egentlig ikke har peiling) Endret 17. september 2007 av Flexo Lenke til kommentar
PcT Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Er vel ikke termostaten, fordi man merker godt at varme registeret ikke får noe varmt kjøleveske.. (Derfor går ikke veska rundt, så det er endten en stopp et sted eller noe galt med vannpumpa?) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det kan være termostaten, men vanligvis når den feiler så blir ikke bilen varm! Men den kan jo ha hengt seg i stengt posisjon, slik at kjølevæske ikke sirkulerer i det hele tatt, og da blir det fort varmt! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Joda, kjølevæska sirkulerer også når termostaten er stengt. Da går kjølevæske innom vannpumpa, varmeregisteret og motoren. Høres ut som et sirkulasjonproblem ja. Enten en propp eller defekt vannpumpe. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Joda, kjølevæska sirkulerer også når termostaten er stengt. Da går kjølevæske innom vannpumpa, varmeregisteret og motoren. Høres ut som et sirkulasjonproblem ja. Enten en propp eller defekt vannpumpe. 9514973[/snapback] Sirkulerer selvsagt, men ikke innom radiatoren vel? Og da får man jo ikke kjøling.... Uttrykte meg kanskje litt knotete! Lenke til kommentar
PcT Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Får ikke kjøling, men varmeregisteret blir da iallfall ikke varmt uansett så det må da være at den ikke får vann inn til varmeregisteret.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Når passaten min ble sånn, var det sprekk i toppen. Motoren ble veldig varm, men absolutt ikke noe varme i varmeapparatet. Men den brukte endel kjøleveske da. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Skovlehjulet løsner fra vannpumpa. Standard BMW!! Hvis ikke skovlehjulet har løsna helt og knust inni der klarer den og sirkulere når den står på tomgang. Med en gang du kjører klarer ikke hjulet henge med lenger og den blir varm... Du kan jo pelle ut termostaten og kjøre den uten den først for og være sikker... Toppakning, termostat, viskosekobling er ikke uvanlig på BMW det eller, men prøv pumpa først... den er helt grei og bytte bare man får av vifta. Kan være litt kranglete og lufte systemet etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå