steinrr Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har problemer med avi-avspilling i Ubuntu 7.04. Dette er filmer som er laget i Windows og lagret som dv-avi. Har innstallert alt av codecer etc, men problemet er at det er fryktelig dårlig kvalitet når jeg spiller av. Pikselerte bilder og egentlig helt ubrukelig. Noen som har noen gode idèer? Avspilling på Windows ser helt bra ut. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hmm. Hvilket program bruker du til avspilling? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Hmm. Hvilket program bruker du til avspilling? 9511410[/snapback] Sitter ikke foran maskinen nå dessverre, men mener jeg har brukt både vlc og noe som "fulgte med". Det oppførte seg i alle fall likt begge steder. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Er dette noe som "bare er sånn" eller skulle jeg hatt like bra kvalitet på DV-avi'ene som i Windows? Det er vel egentlig ikke et lukket format heller? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Høres rart ut. Får du dårlig kvalitet på andre videoformater også? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Har funnet ut at jeg har skrønt fælt. Tok en sammenligning med samme filmer på Windows, og det var faktisk ingen forskjell. Filmene så bare dårlig ut pga lav oppløsning... Men en annen ting - noen som aner hvorfor jeg ikke får spilt filmene i VLC? De virket bare i Totem player. Loggen i VLC sier: avi error: no valid trackmpgv error: cannot peek ps error: cannot peek mjpeg error: cannot peek ps error: cannot peek main error: no suitable demux module for `/:///home/steinrr/Desktop/film.avi' Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 main error: no suitable demux module for `/:///home/steinrr/Desktop/film.avi' Det står her. VLC har ikke en brukbar demux modul som kan "spille av" fila. Det er forsatt noen videoformat VLC ikke greier å spille. (Ikke har støtte for). Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Ja, jeg forstod at den ikke fant noen codec for filtypen, men kan ikke Totem og VLC dele på codec'ene? Må de spesiallages for hver applikasjon? Trodde at dv-avi var såpass vanlig at det burde vært støttet? Endret 17. september 2007 av steinrr Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 VLC bruker ikke codec-er i tradisjonell forstand, så du må bruke et annet program for å spille av video som ikke VLC greier. Det finnes ganske mange mediaspillere til Linux, MPlayer f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå