Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Liten oppgradering. Quad 4gb 6k+

Anbefalte innlegg

Jeg laget for en uke siden en tråd der jeg vurderte å kjøpe ny pc. Jeg prøvde flere ganger å bumpe tråden men fikk lite respons :( Har også insett at jeg ikke har råd til helt ny PC enda. Derfor har jeg kommet opp med ett annet oppsett. Dennegangen er det ikke en hel PC men heller en liten oppgradering :)

Planen var å kjøpe noe som ligner denne handlevognen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54749

Men jeg har ikke fulgt med de siste måndene på HW fronten og har da noen spørsmål.

Jeg har tekt å beholde skjermkortet og lydkortet en liten stund til. Jeg vil også beholde diskene mine osv.

Det jeg lurer mest på er hvorvidt hovedkortet støtter Quad prosessoren jeg har valgt eller om jeg må kjøpe ett annet eller bytte til en Duo prosessor.

Har muligens tenkt å overklokke litt. Har hørt at Quad prosessorene blir rimelig varme. Er vifta jeg har valgt god nok? valget er basert på egne erfaringer med lillebroren på en 3700+ prosessor som på 3ghz nesten aldri var over 40c :) Dog var det en enkelt kjerne prosessor. Her snakker vi fire :S Vet at de nyere intel prosessorene var megen kjølige, men det var dobbeltkjerne modellene så vil gjerne få høre noen erfaringer fra dere som har fulgt med den siste tiden.

Sist vil jeg beklage for at denne posten ble rotete men har sittet i hele dag med forkjølelse å tett i nesa så jeg er ikke akkurat i det beste humøret til å formulere settninger akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror grunnen til at ikke så mange svarer rett og slett er fordi innlegget ditt er for langt, og at mange ikke gidder lese så mye..

Skrev ganske langt selv i min tråd og har ikke fått noen svar jeg heller.

Synes oppsettet ditt ser veldig bra ut jeg. De BallistiX brikkene skal være veldig bra! Selv tror jeg jeg går for PC8500 varianten, som ikke er så veldig mye dyrere, og et Abit IP35 Pro kort. Har også vurdert det Asus kortet du har satt opp her, men har fått innrykk av at Intel P35 er enda mer stabilt enn nVidias 680i kort. Dessuten liker jeg uGuru fra Abit, som lar deg overklokke "ved behov" på en veldig enkel måte (uten å må ut i bios).

q6600 er nærmest en selvfølge, med mindre du skal bruke PC-en kun til spilling.

Viften har jeg ingen kjennskap til, men personlig tror jeg at jeg går for en Thermalright ULTRA120 Extreme eller en Noctua NH-U12F, som begge skal være veldig bra.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...