Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slitedeler, hva er normalt å skifte rundt 150000


Pansergnom

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært og sett på en bil som har gått 170 000 km.

Bilen er eu godkjent i mai i år og han som eide bilen sist sier han har skiftet deler for 16 000 kroner. Og det står i annonsen at bilen er strøken og har ingen feil. Det er foresten en WV passat 1997 modell.

 

Er det noen av dere som kan fortelle meg hva som er normalt å ha skiftet når bilen har gått så langt? Og evt hva de forskjellige tingene koster? For jeg har veldig lite peiling på bil så det hadde vært veldig greit om noen hjalp meg litt her før jeg spør han hva som er byttet sånn at jeg har en litt bedre ide når han evt gir meg et svar der han sier hva som har blitt byttet.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har vært og sett på en bil som har gått 170 000 km.

Bilen er eu godkjent i mai i år og han som eide bilen sist sier han har skiftet deler for 16 000 kroner. Og det står i annonsen at bilen er strøken og har ingen feil. Det er foresten en WV passat 1997 modell.

 

Er det noen av dere som kan fortelle meg hva som er normalt å ha skiftet når bilen har gått så langt? Og evt hva de forskjellige tingene koster? For jeg har veldig lite peiling på bil så det hadde vært veldig greit om noen hjalp meg litt her før jeg spør han hva som er byttet sånn at jeg har en litt bedre ide når han evt gir meg et svar der han sier hva som har blitt byttet.

 

takk

9511132[/snapback]

Når det kommer til en passat så er det mye som kan ha blitt byttet ved 150k km. Mest slite deler.

 

Allt til forstilling for dette var et svakt punkt da den kom fra fabrikk.

Bremser

Støtdempere

Dynamo

Mulig bytte av regreim osv.

 

Disse bilene har sine feil men min erfaring er at når du først har repparert de så er det lite feil, min 98 modell 1.8T har nettop rundet 200k km og det eneste som er gjort er vanlig vedlikehold og bytte av diverse slite deler.

 

Kanskje være obs på radiatoren om du har ac / klima, min hadde blitt lekk pga at skitt og slikt hadde lagt seg mellom "radiatoren" til klima anlegget og radiatoren for kjølevannet.

 

Pass på å se etter sprekker i gummin mansjettene til drivakslene forran, er det hull her så kommer det grus og skitt i lagre og det som verre er.

se etter rust under.

Lenke til kommentar

170 000 km er ikke veldig mye. Bare 17 000 i året. Det er meningsløst å kjøpe bil hvis man ikke har råd til å reparere den. Er man fingernem og har litt fritid på kveldene, så kan du komme mye billigere unna.

 

Hva som skal kalles slitedeler varierer med bilmodell og eksemplar. En vannpumpe kan vare 100 000 km, eller den kan vare hele bilens levetid. At forrige eier har måttet betale mye penger for reparasjoner er ingen garanti for noe som helst. Det kan hende han selger en problembil, men hvis du er heldig så kan du slippe unna reparasjoner for en stund fremover.

 

Kjører man mye på dårlige grusveier, så er det klart at hjuloppheng og støtdempere må byttes tidligere enn man ellers hadde måttet.

 

Det du sikkert lurer på, er om selgeren har tatt hånd om de typiske VW Passat-feilene. Altså feil som ikke kan kalles slitedeler-feil. Sånn som det teknikeren over her ramser opp.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...