Gå til innhold

Windows smartphone, med WiFi. (HTC S710?)

TLZ

Anbefalte innlegg

Jeg har for øyeblikket en halvfungerende SE som er grei nok, men synes det er på plass å skaffe seg en ny mobil.

Tenkte at denne gangen skulle jeg kjøpe en litt skikkelig mobil. Det jeg er på jakt etter er en mobil som kan brukes som vanlig telefon(snakke hovedsaklig), men også kan gjøre mer "PDA ting". Jeg er også en av de som aldri blir vant til å skrive på nummer-tastatur så om den har et QWERTY tastatur så hadde det vært fint. (Men den må også ha et vanlig telefontastatur.) Er ikke på jakt etter en "ekte" smartphone med pen og slikt, skal helst være knapp-styrt, men må likevel kunne gjøre litt avanserte ting.

Krav

• Windows Mobile Series OS (evt. annet OS som støtter .NET Compact Framework, hvis det finnes)
  • Kamera som tar OK bilder (Litt større enn vga hadde vært fint)
  • WiFi / WLAN
  • God skjerm (God nok til å vise bilder, om den er grei til å lese ebøker så er det også et pluss men ingen nødvendighet, å vise filmsnutter er fint men heller ikke et krav)
  • En enkel MP3 spiller er pluss, men ikke nødvendighet
  • Mulighet for å utvide minne
  • Brukbar lyd, også på handsfree
  • Multitasking

Jeg har snust litt på HTC S710. Den virker egentlig ganske grei...

Men før jeg slår meg til ro med denne, er det noen andre alternativer jeg burde vurdere?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk at HTC S710 kjører Windows Mobile 6 Standard, som gir en del begrensninger i programvaren du kan kjøre.

9511335[/snapback]

Begrensninger? Begrensningene ligger jo for det meste i det faktumet at du ikke har en trykkskjerm som da gjør det vanskelig å b.la kjøre programmer som TomToms navigator 6. Men sånn er det jo med alle smartphones (ikke bare s710).

Skal du ha fullt utnytte av Windows Mobile må du riktig nok over på Pocket PC versjonen, men da har du til gjengjeld en helt annen prisklasse og en helt annen størrelse på enheten.

Jeg bruker selv en HTC S710 og jeg må si at til mitt bruk er det den beste telefonen jeg noen gang har testet eller brukt (til mitt bruk). Og jeg har stort sett testet det meste fra de fleste de siste 8-10 årene.

Dersom du har tenkt til å bruke Office dokumenter flittig på telefonen ville jeg nok anbefalt en Pocket PC, kanskje en HTC P4350 eller en TyTn (kanskje en TyTn II).

EDIT, ser at du ikke er ute etter en med trykkfølsom skjerm og da er helt klart ditt beste valg en HTC S710

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...