The President Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 i bibelen står det at man skal ikke leve i homofilt partnerskap (eller noe lignende, med samme mening iallefall), når da kirka, prester osv, spretter rundt og sier at det er helt topp hvis homofile gifter seg. er ikke da dette å gå direkte imot det bibelen sier? altså å gå direkte imot GUD! Det må da være bare dumt, man kan jo ikke fonye, oppgrader (kall det hva du vil) det som står i bibelen..... Det som er skrevet det er skrevet og sånn er det! altså er alle som går i kirka vær søndag og synes det er topp, ikke kristne, i mine øyne, trert imot!!!! Og bare for å trekke det litt lengre, presten lyver.... Når man er i begravelse sier han: fra jord er du kommet, til jord skal du bli og av jord skal du gjennopstå.... Når jesus kommer for å dømme hele gjengen, vil jo kun de som er/var kristne gjenoppstå.... og resten av bølingen brenne i helvete til evig tid!!! (tror det er varmt) altså lyver presten når han sier dette mens han begraver en person som både han, og alle andre tilstede vet at var langt ifra kristen!!!! Så hvorfor gjør han da dette??? for å være hyggelig mot de som er der og ser på??? Det kan da vel ikke være vits i å bryte et bud bare for å være hyggelig?? eller har kanskje prestene sånn spesial avtale med gud at det går greit??? Hmmm..... mye rart vi kommer til å tenke på gitt Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Hvilke prester er det som sier at det er helt topp? Det er ikke mange i hvertfall.. Det er jo ingenting som er verre en homofili ifølge kristendommen. Det er ihvertfall mange her på dette forumet som synes at å leve som homofil er en synd... Lenke til kommentar
The President Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Hvilke prester??? alle som jobber som prest i kirka kanskje!?! hvis de mener at det er feil, så burde de jo i følge mitt syn bare slutte!!! Eller arangere en preste streik(hadde vært kult ) Så klart synes de ikke det er topp, men de gjør jo ingenting for å stoppe det... gjør de vel??? å da godtar de det jo!? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis du skal få meg overbevist om at "alle" prestene synes det er ok (eller som du sa; "topp") at det finnes mennesker som lever som homofile, må du henvise meg til en kilde, asså. Trenger litt mer bevis enn en som sier "hvorfor er kristne så teite" osv... :-) Lenke til kommentar
The President Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Okey så tok jeg litt hardt i med å si at alle synes det er topp da..... men uansett så jobber dem jo fortsatt i kirka, og når kirkerådet(eller hva det nå heter) sier at det er godtatt med homofilt partnerskap, så godtar jo prestene det indirekte de også..... er du ikke enig???? De går jo imot det de egentlig skal gjøre!?! Lenke til kommentar
The President Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Å jeg sier ikke at kristne er teite! Bare Kirka, og de som er enig med den! Lenke til kommentar
The President Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Å jeg sier ikke at kristne er teite! Bare Kirka, og de som er enig med den! Lenke til kommentar
Micke Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg bare venter på WebWarrior Han har sikkert et eller annet å si i denne diskusjonen, lol Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg bare venter på WebWarrior Han har sikkert et eller annet å si i denne diskusjonen, lol Skjerpings. Han har sikkert noe vetig å si, ja. Sikkert mer å tilføye enn du hadde. Jeg mener det at kirken ikke bør akseptere homofile. Det er fordi at da mister de enda mer respekt enn de har gjort fra før av. Da går de rett og slett i mot bibelen, og er ikke denne troen bygget på akkurat denne boken? WebWarrior mener det er en synd å leve som homofil (om jeg ikke tar feil). Dette er en korrekt tankegang ifølge bibelen, og skal du kalle deg kristen, så må du tenke som han. Men... Strider ikke dette imot menneskerettighetene? Lenke til kommentar
The President Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Men... Strider ikke dette imot menneskerettighetene? På hvilken måte?? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg skal bli Katolsk prest. De får lov til å ta på små gutter, ikke sant? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Viser til Verdenserklæringen om menneskerettighetene, vedtatt av FNs generalforsamling den 10. dessember 1948 [*]Alle mennesker er født frie. De har samme menneskeverd og menneskerettigheter. Alle har fornuft og samvittighet, og bør derfor behandle hverandre som brødre og søstre. [*]Rettighetene nevnt i denne erklæringen gjelder for alle mennesker. Det skal ikke gjøres forskjell på noen, for eksempel på grunn av hudfarge, kjønn, religion eller meninger. [*]Hvert menneske i et land har rett til at lovene i landet skal gjelde for ham eller henne, likeså mye som for alle andre. [*]Det må ikke gjøres forskjell på folk i forhold til lovene i et land. Denne erklæringen skal beskytte alle mot forskjellsbehandling. [*]Alle har rett til fritt å delta på fredelige møter og å være med i fredelige organisasjoner. [*]Ingen del av denne erklæringen må brukes slik at den forsvarer brudd på noen av menneskerettighetene. Vel... Her er det, som så mange andre steder, litt "vage" uttrykk... Utrykk som "fredelige organisasjoner" og meninger. Om å være homofil er en mening er ikke godt å si, men i henhold til ovenfornevnte artikler, mener jeg kirkens anti-homofili-politikk strider imot denne erklæringen som er vedtatt av FN. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Men det står da ikke i Bibelen at du skal gå rundt å trakasere eller ikke akseptere at andre er Homofil gjør det? Det står derimot at du skal respektere alle menesker, alle mennesker er lik, du skal elske din neste som deg selv, du skal gjøre mot andre som du vil de skal gjøre mot deg osv. Jeg tror at dersom alle hadde gjort som det står i bibelen, vel å merke Det Nye Testamentet, hadde verden vert ganske bra å leve i. Men det finner du ingen som gjør. I hvertfall har aldri kirken gjort det. Lenke til kommentar
The President Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Man trenger ikke trakasere noen, men når KIRKA.... Den som liksom skal være bærebjelken i norsk kristendom går imot bibelen, så synes jeg faktisk jeg må si det jeg mener! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg skal bli Katolsk prest.De får lov til å ta på små gutter, ikke sant? Ja, riktig. Eller som Dennis Leary sier det: "...A sign on your back saying 'I carry a torch for kids who carry candles!'..." Lenke til kommentar
Exidiez Skrevet 29. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2003 ok... presten lyver om sanheten.... men hva gjør vel det??? han prøver bare og skape et håp iblant di som er igjen...... jeg har akkurat vært i begravelsen til en kammerat av meg som ikke orket og leve lenger lite tenkte brydde da jeg meg om at presten løy, for jeg vet jo at han tror på hva han sier.... man dømmer ikke folk for sin tro, det mener jeg ikke er riktig..... Prester skjennerelt i dagens sammfunn er gode og snille og prøver og gi folket et HÅP.... Da mener jeg di folk som er uvitende, i dagens sammfun utfører man vanelighvis ikke svåvelprekener og kremmselsproppaganda, i di fleste kirker og da mener jeg i norge, så prøver man kun og gi mennesket et håp i mørket. Jeg mener naturlighvis ikke at det ikke går ann og skape noe som fungerer like godt, men ærligtalt presten fortjener da ikke og bli pisset på..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå