Gå til innhold

Den lille Get-ligaen-tråden (ishockey)

Olum

Anbefalte innlegg

Som alle veit er nå Get-ligaen i gang. Det er duket for en spennende serie, og vi får se om noen klarer å ta fra regjerende mester Vålerenga tittelen.

Lagene i år:

* Comet Halden

* Frisk Tigers Asker

* Furuset Ishockey

* Lillehammer Ishockeyklubb

* Sparta Warriors

* Stavanger Oilers

* Stjernen Hockey

* Storhamar Dragons

* Trondheim Black Panthers

* Vålerenga Ishockey

Diskuter og/eller spør her :)

Endret av Olum
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Vålenga er tilbake i riktig spor nå ja... :D

Tabellen ser ut som vanlig igjen!

Spillere å legge merke til i årets GET-liga:

Mats Zucarello Aasen, Frisk Asker. (LEDER POENGLIGAEN)

Teknikker av rang! Magiker med pucken, rett og slett. Spesielt morro siden han er gammel Vålerenga-gutt, og har sett han siden han var 10-11 år. Han har alltid herja, men nå mer enn noensinne! Ung og lovefull, som har MYE mer potensiale i seg. Synd at han er skadet for øyeblikket...

Ken Andre Olimb, VIF Hockey Elite.

Ung og lovende (18 år gammel). Er i sitt "Sophomore-year" dvs sitt andre år i GET-Ligaen. Som rookie hadde han mer poeng enn det Shampoo hadde som rookie. Spiller som kommer til å nå langt. Spes gøy siden storebroren min har spilt med han opp igjennom årene, så jeg kjenner han sånn halvveis :)

Anders Fredriksen, VIF Hockey Elite.

Hatt en forrykende start på sesongen. Frekk og freidig målscorer, har nok mange gode år foran seg. Håper han klarer og holde koken oppe og fortsette som han har gjort.

Robin Dahlstrøm, Frisk Asker.

20 år gammel som allerede er blitt en rutinert GET-liga spiller. Stor og sterk, hurtig og pucksterk. Som mange andre kommer han fra 86-87 kullet i Vålerenga som, hvis sant skal sies var ekstremt sterkt (Brede Czisar, Alexander Bonsaksen, Mats Zucarello Aasen for å nevne noen.)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Jeg er Tigers-fan så får vel kaste meg på her. Må si de har gjort en knallbra innsats så langt med tanke på hvor ungt laget er. Sune Bergmann har jo selv sagt at vi ikke skal forvente så mye av laget i år.

Brødrene Abbot er to andre det er verdt å se opp for i årets GET-liga. De har vel fortsatt igjen å spille en kamp i Askerdrakta uten å score.

Kjempegøy i hallen på søndag! Bor ikke i Asker lenger så får ikke sett alle kampene :(

Lenke til kommentar

Enig. Synes de holder koken veldig fint..

Apropos koking: Hørte det kokte i Sparta Amfi forrige runde?

Både isposer og flasker ble kastet mellom funksjonærer og spillere! Er det rart folk er skeptiske til ishockey?

Synes media ofte fokuserer veldig negativt i hockeysammenheng (Tollefsen som slåss osv), men akkurat det her må Sparta og evt Frisk ta på sin kappe (har ikke nok info om saken til å gi fra meg noen litt mer konkrete meninger, dessverre).

Hva er det som utløser episoder som disse?

Lenke til kommentar

I følge de jeg har snakket med, som var på kampen, har dommeren mye av skylda. Det skal visstnok ha vært mye feildømming som førte til "uenighetene". Jeg tror hvertfall Sparta skulle sende inn rapport på han. Han klarte å vise ut feil spiller osv. (bytta om Abbot-tvillingene. Ganske utrolig når en av dem spiller med gullhjelm.) Angående flasker/isposer: Tror det var Cam Abbot som kastet en ispose ut på isen når han ble sendt i dusjen. Da reagerte en av Spartas funksjonærer med å kaste en drikkeflaske på Cam. Dette har frisk sendt inn rapport på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Greit at flaksekasting og slåssing er litt usportslig, men hockey er jo en showidrett. I NHL blir jo spillere betalt for å slåss. Når man først er på hockeymatch er det alltid morsomt at stemningen mellom lagene er amper, dette er jo ingen "gentle man"-idrett!

Lenke til kommentar
Greit at flaksekasting og slåssing er litt usportslig, men hockey er jo en showidrett. I NHL blir jo spillere betalt for å slåss. Når man først er på hockeymatch er det alltid morsomt at stemningen mellom lagene er amper, dette er jo ingen "gentle man"-idrett!

Joda, enig i at slåssingen er en del av showet. MEN, jeg kan derfor skjønne foreldre som er skeptiske til å la sin sønn/datter begynne å spille!

I land som USA hvor det er kjempestatus og være god i hockey er ikke rekrutteringen noe problem, men i Norge blir man jo antatt dum når man spiller hockey.

Og det at de slåss er ikke det jeg stiller meg negativt til, men det er først når de slåss som ishockeyen får mediaomtale.

De sender heller en reportasje om at tanta til matrialforvaltern på X tippeligalag skal gifte seg, enn en nogenlunde fyldig resultatservice fra GET-ligaen. Hvis ikke de har slåss da selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

enig. Så mye søppel som kommer fra tv. Som om at en eller en spiller fra ålesund har skadet seg elns. Finnes utrolig mange flotte mål som aldri vi får sett pga ingen tv dekning. Det er synd.

Folk begynner å få nok av fotball nå. Gi oss litt intens hockey. Der det smeller vanten og temperaturen er blod høy. Ahhh, der er så spennende ;D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...