Gå til innhold

Hvordan redigere farger enkelt i Wordpress?

Anbefalte innlegg

Nettopp kommet i gang med Wordpress, og jeg har lastet ned et ferdig tema som hadde ganske kul struktur, men så vil jeg endre omtrent alle fargene på det.

Sånt ser det ut nå www.reager.no jeg vil omtrent gjøre siden invertert med noen andre farger igjen. Så det første jeg gjorde var å gjøre om

body {

background: #000 url('images/background.jpg') fixed repeat;

background-position: center;

font-family: "century gothic", Arial, helvetica, sans-serif;

color:#000;

font-size: 8pt;

margin: 0px;

padding: 0;

text-align: center;

background der til #fff - men det som skjedde da var at logoen ikke lenger ville vises, og det kan jeg jo ikke ha noe av når jeg skal designe en egen logo.

I tillegg så lurte jeg på hvordan jeg kan få author til å syntes på topics til et blogginnlegg og brødtekst. Og hvordan endrer jeg selve linkene til norske egenvalgte navn? Isteden for "Archive" osv.

Takker for hjelp.

-

PS trenger også hjelp til å endre linkene på siden.

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn og endre templatefilene. Forfatter henter med

PHP
<?php get_author(); ?>

Dette vil være i index.php (main template tror jeg det heter i engelsk WPCP). Mens du redigerer denne, kan du jo søke etter de engelske ordene du vil skifte i koden, og se om du finner noe du kan bytte ut. Det er ikke verre.

Lenke til kommentar

ok, så index.php er der det meste ligger?

jeg har så å si null peiliing på css og php, så jeg er ikke kjent med hvordan det fungerer,

jeg har nettopp lastet ned en norsk språkpakke til wordpress 2.1, men den fungerer ikke på 2.2.2, og vet ikke om den skal fungere når du bruker et annet tema enn default - bruker nemlig et som heter Linux Force,

Lenke til kommentar

Språkpakka skal ikke ha så mye med tema å gjøre, de jobber uavhengig av hverandre. Dog vil du ikke få en norsk side automatisk med språkfila, uten å redigere i template-filene.

index.php (den index.php-en i temamappa) inneholder template for opplisting av nyheter, mens single.php inneholder template for detaljvisning. Disse er egentlig bare to av mange template-filer du manuelt må gå inn i og oversette tekst i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...