Fineschmecker Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Heisann, skal i disse dager kjøpe meg en ny LCD pc-skjerm, og har da lagt meg på en makspris rundt 3000 kroner. Viktige ting: -22" og widescreen -Oppløsning på rundt 1600*1200 -Lavest mulig responstid (ikke viktigst) -Skarpe og gode farger -Ikke glossy eller hva det heter, helt forferdelig å se på Noen som har forslag? Har sett litt på Samsung Syncmaster 226BW, men er det mulig å være sikret å få en med s-panel? Er visstnok det som er best etter det jeg har hørt. Håper noen kan hjelpe meg til å finne skjerm. Endret 16. september 2007 av Fineschmecker Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg skal også kjøpe meg ny skjerm, og jeg vurderer også Samsung-modellen du nevner samt LG L226WTQ. Det er mye blest rundt disse to, men det fins vel andre merker/modeller som er verdt å vurdere? Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Ikke vet jeg, men regner med det er noen andre her på forumet som kan litt om skjermer som kan hjelpe oss litt Lenke til kommentar
lupah Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Jeg er utrolig fornøyd med min Samsung SyncMaster 226bw. Mange innstillingsmuligheter på skjermen, den er lekker å se på, bra oppløsning og responstid (1680*1050, 2ms) og leverer et bra bilde! Bruker den til web-tv, filmer, spilling og surfing. Endret 17. september 2007 av lupah Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Har du s-panel? Og hvordan kan jeg evt. sikre meg at jeg får s-panel? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Om du skal ha S-panel så kjøper du 226CW Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Sikker på det? Las i en annen tråd at det var en som var misfornøyd med sin CW. Quote: Må huske på at den samsungen jeg har hatt tidligere er en 226CW, så jeg vet ikke hvordan den er i forhold til en BW. Jeg fikk skjermen i går så det er begrenset hvor mye jeg har fått testet LG`n. Men det som jeg synes er bedre, er fargene. Å se på bilder med LG er mye bedre enn med CW`n. Der ble rødfargen og blåfargen ALT for kraftige, og jeg greide ikke å kalibrere dette (prøvde mye forskjellig her...). Men det er kanskje litt kaldere farger på LG`n, litt "blåaktig", men veldig svakt, så ikke noe problem for meg. Det er også nesten null bleeding på LG`n min, også bedre enn på CW`n (selv om en annen trådstarter her klagde en del på dette på sin LG..). I spill merker jeg vel ikke den store forskjellen på skjermene. Jeg synes faktisk designet også er bedre på LG`n, litt mer minimalistisk (jeg har SF-versjonen). Men dette er selvfølgelig en smaksak (CW/BW er også meget fin). I tillegg er den billigere! Så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt av en CW og L226WTQ! 9500923[/snapback] Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lurer på omtrent akkurat det samme selv. Jeg ser at det hele tiden er de tre samme som går igjen: -LG 226WTQ-SF -Samsung SyncMaster 226BW -Samsung SyncMaster 226CW Som alle allerede er nevnt i tråden. Har følgt med på trådene her den siste måneden, og vet fremdeles ikke hva jeg bør gå for. Etter det jeg har hørt er det mye usikkerhet rundt Samsung-skjermene. BW har jo alle panelene sine, mens CW som liksom skal ha det beste panelet får også mye dårlig kritikk. LGen står dermed igjen som det "sikreste" kjøpet, derfor heller jeg mot den. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Men ifølge en test på digitalversus.com så kom vel heller ikke LG-en så godt ut? Hvilke utfordrere har man så til LG og Samsung? Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Noen her inne som har en 226BW/CW med S-panel? I så fall: Hvordan vet man om det er S-panel eller et annet panel? Dette kan være greit å vite om jeg skal bestille med den skjermen, slik at jeg får sagt ifra til kundebehandler at jeg skal ha skjermen med S-panel. Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 226CW har bare en type panel, mens 226BW har 3 forskjellige. Tror ikke du kan be om et spesifikt panel. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hva er forskjellen på panelene da? Har ingen anelse om hva slags panel det er på min. Kan ikke klage på bildekvaliteten i hvert fall. Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Har fått med meg såpass at det er S-panel som er det beste. Hvilken skjerm har du da lupah? Spankley: Har 226CW S-panel da? For i så fall er man jo sikret s-panel om man kjøper den...? Endret 17. september 2007 av Fineschmecker Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) 226BW har a/c/s panel, forskjellen kan du se her. Ser ut som man kan forbedre kvaliteten på a panel, mens c panel er helt håpløse på det. Var det ikke en tråd her på forumet om dette? Mener å huske det. i alle fall, ganske sikker på at 226CW er garantert s-panel.. Edit: Her finner du den posten. Endret 17. september 2007 av Spankley Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ser at det er tilbud på netshop på 24" til BenQ med 5ms, skulle vel være et godt kjøp til 3895,-. Prisene begynner å bli brukbare nå ja.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg bestilte akkurat Syncmaster 226BW på demovare hos komplett, til 2000,- Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Må si meg veldig fornøyd med min Videoseven skjerm. https://prisguiden.no/product.php?productId=55191 Bruker den sammen med min HTPC og kjører Vista Media Center. Fine og klare farger. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Satt meg litt inn i de forskjellige panel-typene, men det ser ut som alle Syncmaster 226bw-skjermene har samme panel nå. Det står ikke noe om det er S-panel eller A-panel, hverken bak på skjermen eller i den "skjulte" skjermmenyen. Min har i hvert fall fine farger og ikke overdrevent blåskjær som noen med "dårlig" panel hadde, så jeg er fornøyd! Lenke til kommentar
Fineschmecker Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Siden lupah sier han er knallfornøyd med sin BW, trur jeg at jeg bare kjøper en 226CW, denne skal vel i alle fall ikke være mindre god Skjermen er meget pen å se på - den peneste jeg har funnet til nå, og når da er garantert S-panel på CW-en så er det ikke noe å lure på en gang. Hadde helt sikkert blitt fornøyd med BW-en også, føler dette med paneler er vel oppblåst men det kan jo hende det ligger noe i det. Takker for all hjelpen (så langt) i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå