Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilket hjemmeside program? (jeg er n00b)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det finnes jo noen og velge i, du sier kjedelig design, mener du at FP har kjedelig design eller at malene som ligger der er kjedelige..?? Jeg mener at du bør lære deg litt koding, iallefall hvis du har tenkt å lage litt websider på sikt, bruk notepad, og er det noen koder du er usikre på så kan du alltis bruke FP til å jukse litt, lag det du skal i vanlig view og se på HTML koden etterpå :)... Ellers så er Dreamweaver ganske populært å bruke. Prøv noen forskjellige og velg det du mener passer ditt behov!!

Lykke til videre med hjemmesidesnekringa!

ps. de knappene du lager i Frontpage har en tendens til å "flyte utover" når man scroller.. se om du finner en annen løsning på dette hvis du ønsker å ha knapper med mouseover effekt, java f.eks.

Lenke til kommentar

Først av alt, design er ikke alle kan med en gang,

At noen sider ikke ser "bra" ut er 99% pga. personen som lager siden, og ikke hva den er laget i.

Frontpage har elendig koding, ta en tit på sourcen din så ser det ikke pent ut. Det er kanskje det Microsoft vil? At kodene blir ubrukervennlig, og dermed må folk bruke programmet for å redigere sidene?

Dreamweaver har blitt nevnt her, og det er også et av de bedre HTML editorene jeg har sett.

Uansett om du er etter en WUSIWYG-løsning eller en HTML koding løsning så er Dreamweaver bra.

Det jeg personlig foretrekker er Textpad.

Tips til siden din:

1. Bruk flere nettlesere og oppløsninger for å sjekke om nettsiden ser bra ut.

2. Knappene kan kanskje bli litt "rundere", eller med en annen overgang. Direkte svart på hvitt ser ikke pent ut.

3. Border = 0 på linker...

4. Andre bilder?

Lenke til kommentar

Jeg kan oerhodet ingenting om html...

Jeg har hele macromedia mx pakka og nå lurer jeg på hvor jeg skal begyne når jeg lager hjemmesida. Jeg har tenkt å lage den ifra grunnen av, men hvet ikke hva som er best jeg? Har tenkt å bruke DM.

Her er ett bilde ifra programmet: Her

Lenke til kommentar

For å gjøre en lang sak kort: Dreamweaver layout skills:

It's always worth putting in loads of effort in the initial planning stage, to save yourself headaches later on...

Prøv å holde følge med denne tutorialen.

Finnes masse på Tutorial Forums også!

Prøv å leite etter tutorials på nettet. Det lærer du mest av.

Ikke hør på de som vil at du skal begynne med notepad med en gang.

De har tydligvis ikke hørt om alternative tekst editorer som viser HTML kode med farger (som btw, gjør jobben å kode en hel side for hånd mye lettere)!

Skal du lære html, så annbefaler jeg deg å kjøpe en bok som tar for seg emnet.

Ta gjerne en titt på min hjemmeside, som er laget i Photoshop og Dreamweaver!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...