bjaa Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Hallo jeg lurer på hvilket program som er best for meg til å lage hjemmeside med? i dag bruker jeg frontpage, men det er litt kjedelig design osv... her er siden min forresten edit: feil i bbcoden Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 dreamweaver (laget av macromedia) er det beste programmet jeg har brukt, bra for nybegynnere og viderekommende. se på websider du liker designet på og se hvordan de har laget den frontpage = dårlig flash = irriterende java = irriterende animert gif = irriterende Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Vel, det finnes jo noen og velge i, du sier kjedelig design, mener du at FP har kjedelig design eller at malene som ligger der er kjedelige..?? Jeg mener at du bør lære deg litt koding, iallefall hvis du har tenkt å lage litt websider på sikt, bruk notepad, og er det noen koder du er usikre på så kan du alltis bruke FP til å jukse litt, lag det du skal i vanlig view og se på HTML koden etterpå ... Ellers så er Dreamweaver ganske populært å bruke. Prøv noen forskjellige og velg det du mener passer ditt behov!! Lykke til videre med hjemmesidesnekringa! ps. de knappene du lager i Frontpage har en tendens til å "flyte utover" når man scroller.. se om du finner en annen løsning på dette hvis du ønsker å ha knapper med mouseover effekt, java f.eks. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 ehhh, siden jeg laget i frontpage var bare en mal, for jeg klarte ikke å lage siden uten, klarte ikke få til meny osv Må man kunne html for å bruke dream waver? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Først av alt, design er ikke alle kan med en gang, At noen sider ikke ser "bra" ut er 99% pga. personen som lager siden, og ikke hva den er laget i. Frontpage har elendig koding, ta en tit på sourcen din så ser det ikke pent ut. Det er kanskje det Microsoft vil? At kodene blir ubrukervennlig, og dermed må folk bruke programmet for å redigere sidene? Dreamweaver har blitt nevnt her, og det er også et av de bedre HTML editorene jeg har sett. Uansett om du er etter en WUSIWYG-løsning eller en HTML koding løsning så er Dreamweaver bra. Det jeg personlig foretrekker er Textpad. Tips til siden din: 1. Bruk flere nettlesere og oppløsninger for å sjekke om nettsiden ser bra ut. 2. Knappene kan kanskje bli litt "rundere", eller med en annen overgang. Direkte svart på hvitt ser ikke pent ut. 3. Border = 0 på linker... 4. Andre bilder? Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Bruk Notepad! Hvorfor? Fordi da lærer du HTML koding best.. ...men hvis du allerede er en racer i HTML kan du prøve programmer som CoffeeCup HTML Editor (ca 300kr) ... Lisens på Macromedia Dreamweaver koster vel ca 3000,- Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg kan oerhodet ingenting om html... Jeg har hele macromedia mx pakka og nå lurer jeg på hvor jeg skal begyne når jeg lager hjemmesida. Jeg har tenkt å lage den ifra grunnen av, men hvet ikke hva som er best jeg? Har tenkt å bruke DM. Her er ett bilde ifra programmet: Her Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 HTML er veldig enkelt. Etter 1 dag kan du sikkert allerede lage enkle hjemmesider. Etter 3-4 dager greier du å ha en side som ser bra ut. Etter 1 uke så kan du det meste. På tide å lære seg CSS <HTML> ..<HEAD> ....<TITLE> ....</TITLE> ..</HEAD> ..<BODY> ..</BODY> </HTML> Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 Litt rettskriving på siden din hadde og gjort seg :wink: HTML fra notepad Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 http://www.w3schools.com er en BRA side for å lære seg html* lignende ting Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 For å gjøre en lang sak kort: Dreamweaver layout skills: It's always worth putting in loads of effort in the initial planning stage, to save yourself headaches later on... Prøv å holde følge med denne tutorialen. Finnes masse på Tutorial Forums også! Prøv å leite etter tutorials på nettet. Det lærer du mest av. Ikke hør på de som vil at du skal begynne med notepad med en gang. De har tydligvis ikke hørt om alternative tekst editorer som viser HTML kode med farger (som btw, gjør jobben å kode en hel side for hånd mye lettere)! Skal du lære html, så annbefaler jeg deg å kjøpe en bok som tar for seg emnet. Ta gjerne en titt på min hjemmeside, som er laget i Photoshop og Dreamweaver! Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 lær deg å stave Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2003 lær deg å stave lær deg å quate Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil. Foreslår at du leser disse nettikette "normene" fenris1979. Nettikette Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg prøvde meg litt fram med html i notis blokken en halv time, men det eneste jeg fikk til var en overskrift++ Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Sett på linken min da bajja? Den som peker til Computerarts.. Fin side med mange gode tutorials Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 21. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2003 Noen som har laget gode sider i Dreamweaver (designmessig)? Kom med link! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2003 ja, jeg kikka på den, men hadde ikke tid akkuratt da, jeg skal se på den nå, fin link Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2003 En fin side laget i dreamweaver: www.hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå