Gå til innhold

Dårlig bilde på Panasonic NV-DS30

Anbefalte innlegg

Hei..

Kjøpte et Panasonic NV-DS30 for noen måneder siden og har for det meste filmet utendørs. Disse filmene er blitt veldig bra, men jeg har i det siste filmet en del innendørs i "vanlig" innelys og er blitt meget skuffet.Bildet er mørkt og veldig grovkornet. Kjørte en test mot et gammelt SONY Hi8-kamera og gjett hva som var klart best....SONY.

Er dette noe som er vanlig med Panasonic-kameraene i denne prisklassen eller er det noen triks med innefilming jeg ikke vet om?

Vurderer faktisk å selge dette for å kjøpe et SONY DCR-TRV16. Mister da DV-IN, men dette skal vistnok gå an å fikse. Noen som kjenner til dette evt. har erfaringer med dette kameraet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror flere av de nyere DV kameraene ikke er så lysfølsomme som eldre modeller. Når det gjelder innefilming med dunkel belysning er det nok ingen vei utenom ekstra belysning for å få GOD bildekvalitet. Det er ikke uten grunn at du ser at alle "proffe" bruker ekstra belysning. Jeg ville heller satset på ekstra lys enn et kamera med marginalt bedre lysfølsomhet. Kjøp et videolys som bruker samme type batterier som kameraet ditt. Jeg gjorde nettopp det selv da jeg ikke var fornøyd med lysfølsomheten inne med MX500. Night shot og tilsvarende er bare gimmick og løser ikke behovet for skikkelige bilder under vanskelige lysforhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...