Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alarm på caravelle 86', hva er galt?

flogieboogie

Anbefalte innlegg

Har en Caravelle (5750 tror jeg) fra 86' som etter å ha stått ubrukt i et par måneder har fått et problem.

Den starter på første forsøk, men når man skal kjøre med den dukker det fort opp en alarm og oljetrykkslampa blinker. Det som er er at hvis man starter og stopper et par ganger så forsvinner alarmen. Bilen går som en kule ellers så veit ikke helt hva det kan skyldes. Er det noen brytere eller dårlig kontakter som har skylden?

Det er også masse olje, nesten for mye så det jeg begynte å lure på er om olja synker i motoren og etter å ha stått en måned så har ikke motoren fått no sirkulasjon med oljen.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Takker for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen anelse på når olje og oljefilteret ble byttet sist. Dette kan jeg kanskje sjekke hvertfall;) Har lest et par andre steder hvor noen fikk samme alarm, da var det oljetrykksbryter eller dårlig kontakt som hadde skylden. Kan det være noe i det?

btw, hvor er oljetrykksbryteren? har lett etter den, men klarer ikke helt å lokalisere den :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter på venstre siden bak inn mot gulvet innimellom bak der du vet... litt kødd og se. Går en ledning på den, sitter med kabelsko. Hvit eller gul kable. Hvis det ikke var grønn? Har hatt mine dager i feilsøk på bilene der før. Mye instrument feil og jeg ble aldri noe smartere av det. Vil helst glemme :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...