Dernel Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Heisann, et nytt problem ute og går. Når jeg går inn på ennettside i Firefox bruker den drit lang tid, og nesten hele tida kommer det: EDIT: Hvor ble det av bildet mitt? Endret 16. september 2007 av Dernel Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Prøv med internet explorer eller Opera og se om det samme skjer. Da kan du nå i alle fall luke eller bekrefte nettleserproblem. Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det samme skjer med meg, men kun når jeg skal gå inn på hotmail.no Når jeg da går inn med opera/ei7 fungerer det så det er nettlerseren.. Noen flere som har problemet eller vet hva det er? Bruker vista, hvis det kan være problemet. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Prøvde me IE men det samme problemet der. Bruker Xp Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ustabil linje? Prøv å gå inn i ditt modem å sjekk oppetid på linja di. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det er ganske rart, for når jeg spiller Bf2 eller andre online spill går det helt fint, og ingen andre i huset som har det problemet heller. prøvde speedometer på Hw.no men fikk ikke lasta sida en gang. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har egentlig samme problemet som deg. Linja var oppe, men http funket ikke, og msn funket i perioder. Nå er linja mi ustabil ellers da så det kan være det, men den var ikke det da. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det kan være DNSen som er ustabil. Tast inn ipen til nettby i adressefeltet, 194.63.248.47. Hvis det funker er det DNSen som er problemet. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Uten å være 100% sikker sier jeg: Elendig modem/router som ikke takler flere TCP-tilkoblinger samtidig antakeligvis, men det er ikke lett å påvise. På norsk vil det si at modemet eller routeren ikke takler at firefox kobler til samme serveren flere ganger for å laste ned f.eks. flere bilder parallellt. (Noe som i de fleste tilfeller gjør surfingen raskere.) På den annen side; Har du deaktivert brannmur- og antivirusprogrammer etc.? Det kan ha satt seg noe malware (spyware osv.) i systemet ditt også som skaper problemer. edit: som han over sier, det kan godt også være et DNS-problem siden det samme skjer i IE. Endret 17. september 2007 av maedox Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det kan være router som har hengt seg etter heftig bruk. Da hjelper det ofte å slå den av og på. Bruker dere bittorrent så må dere passe på å begrense antall forbindelser. En annen ting som kan hjelpe er å sette DNS på PC. Hvis man setter denne til ISPs DNS vil det gå raskere enn om en overarbeidet router skal videreformidle data. Har oppskrift på hvordan man setter IP & DNS på linken min under. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det har funka før, det skjedde etter jeg sette inn en ny brikke med 1GB minne Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Om du ser på denne siden så finner du muligheter for å justere hvor rask Firefox er men jeg har ett problem med dette da innlogging på lokal router ikke akkurat er i boks men generell bruk er mye raskere enn vanlig . Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Men det er jo ikke firefox det er noe gærent med, det funker jo heller ikke i IE Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har du sjekket ut tipsene ovenfor? Hva slags resultater har du fått? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det har funka før, det skjedde etter jeg sette inn en ny brikke med 1GB minne 9511569[/snapback] Har du prøv å tatt ut brikken for å se om det blir i orden da? Jeg skjønner jo ikke hvorfor du poster dette under nettverk hvis det er en rambrikke som er defekt? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 At trafikk over http ikke fungerer klarer ikke jeg å skjønne at skal ha noe med en ramfeil å gjøre. Men then again, defekt ram kan skape de merkeligste problemer. memtest86 er et fint men tidkrevende program for å teste ram. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Det har funka før, det skjedde etter jeg sette inn en ny brikke med 1GB minne 9511569[/snapback] Har du prøv å tatt ut brikken for å se om det blir i orden da? Jeg skjønner jo ikke hvorfor du poster dette under nettverk hvis det er en rambrikke som er defekt? 9518434[/snapback] Fordi jeg trodde det var nettet som gjorde det, men fant ut at dette har aldri skjedd før, untatt etter jeg satte inn ny minnebrikke. men det ser ikke ut som jeg kommer noen vei her Endret 18. september 2007 av Dernel Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Har du prøvd å luke ut DNS som en sa over her da? trykk windowstasten+r (kjør) skriv inn cmd og trykk enter i ledeteksten som kommer opp skriver du ping www.vg.no (f.eks.), finner IP-adressen og prøver å skrive denne i internet explorer/firefox, se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har samme problem son trådstarter. Problemene startet etter den nye oppdateringen til Firefox, og problemene er ikke til og finne i noen andre nettlesere eller programmer. I opptil 70% av tilfellene kommer det opp det som står i bildet i førstepost. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du er ikke alene dessverre med det problemet . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå