Gå til innhold

Ny bærbar ca. 12.000/13.000 kr

Asllat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe bærbar.

jeg skal spille med den, skal hest klare å kjøre Bf2 uten lagg og css uten lagg =)

Må ha 17 tommer`s sjerm.

må ikke være under 2GHZ cpu og hels ikke under 2gb ram.

Har du ambefalinger?

9509296[/snapback]

clockspeed er totalt irrelevant definisjon da ytelsen på forskjellinge CPU arkitekturer er helt forskjellig selv om det er lik clockspeed.

En Core 2 Duo 2ghz tilsvarer vel sånn ca en 4ghz P4 i ytelse (per kjerne).

Uansett:

Hvis det ikke haster (dell har 4-5 uker leveringstid akkurat nå), så er en Dell Inspirion 1720 et godt alternativ.

For 13000kr får du 17", Intel Core 2 Duo 2ghz (4mb cache 800mhz FSB), og Nvidia 8600M GT. Den vil kjøre BF2 og CS:S som et helvete, ikke velg den høyeste oppløsningen på skjermen btw, anbefaller standart oppløsningen med truelife ( som gir mye bedre bildekvalitet) da 1440xwhatever er mer enn bra nok, og PC-en vil slite med nyere spill på 1920x1200 oppløsning.

NB: Hvis du kun har tenkt til å spille DX9 spill, og ikke nyere, så anbefaller jeg deg å finne en bærbar med Geforce Go 7950GTX, da dette kortet er kraftigere en 8600GT.

Endret av OstepopErGodt
Lenke til kommentar
Hadde tenkt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336998

Er det bra bærbar? :p

9509467[/snapback]

Eneste potentsielle problemet er at det ikke står om kortet der er et 8600GT eller 8600GS. (GT er drøyt 2x raskere enn GS, da 8600GS er i realiteten bare 8400GT kort som er overklokket mens GT har dobbels så mange pipelines)

PS: Lillesøs har en lignende en, må see de HP pcene ser veldig bra ut designmessig.

EDIT: Den PC-en der har bare 8600M GS, noe som er helt bedritent. (tviler på at den vil kjøre BF2 så veldig bra.

Endret av OstepopErGodt
Lenke til kommentar
Hadde tenkt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336998

Er det bra bærbar? :p

9509467[/snapback]

Eneste potentsielle problemet er at det ikke står om kortet der er et 8600GT eller 8600GS. (GT er drøyt 2x raskere enn GS, da 8600GS er i realiteten bare 8400GT kort som er overklokket mens GT har dobbels så mange pipelines)

9509484[/snapback]

ok, men man kan vel spille bf2 eller css med den? (uansett om det er GT eller GS kort?)

Lenke til kommentar
ok, men man kan vel spille bf2 eller css med den? (uansett om det er GT eller GS kort?)

9509502[/snapback]

Ikke med mindre du vil spille på usannsynlig lave instillinger og synes 20fps er spillbart.

Fant ut at den PC-en har GS kort. Ikke til å anbefalle (3d mark 2006, scorer dette kortet lavere enn Nvidia Go7600GT. Noe som sier sitt.

Endret av OstepopErGodt
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe bærbar.

jeg skal spille med den, skal hest klare å kjøre Bf2 uten lagg og css uten lagg =)

Må ha 17 tommer`s sjerm.

må ikke være under 2GHZ cpu og hels ikke under 2gb ram.

Har du ambefalinger?

9509296[/snapback]

EDIT: Tydeligvis blind jeg :blush:

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...