VetleRsport Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg lurte på hvordan det går eller om det går og finne ut hvor mye strøm dataen min bruker hvis den står på konstant i et år. Eller går det ann og finne ut ca mål? Psu'n er en hiper 580W Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvilken PSU du har betyr lite eller ingenting. Man kan beregne omtrentlig strømforbruk med en kalkulator, slike finnes mange av. F.eks: http://www.schrockinnovations.com/powercalc.php Eller du kan kjøpe en billig effektmåler http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20181005 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 En maskin bruker jo varierende mengder strøm over tid, så det vil jo avhenge av bruket ditt. En PC som ikke gjør noe bruker en god del mindre strøm enn når den er under last, og det vil jo aldri være helt likt fra dag til dag. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Den skal kun stå og laste ned.. (lovelig) Endret 17. september 2007 av volvo240_r Lenke til kommentar
radivx Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Pleier ikke klage på folk, men det hadde vært fint om du brukte litt mer tid på språket. Det blir litt vel muntlig. Jeg ville kjøpt en effektmåler fra Clas Ohlson som nevnt over. Da kan du skrive ned hvor mye den bruker hver time i løpet av en dag. Om du tar gjennomsnittet av dette så har du omtrent effektforbruket. Om du skal regne ut hvor mye penger det koster, så omgjør du watt (W) til kilowatt (kW) ved å dele på 1000 og deretter ganger du det med antall timer maskinen står på: Eks: 250W / 1000 * 24 timer = 6kWt, dette tilsvarer en reel kostnad på ca 3kr avhengig av prisene til strømleverandøren din. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Pleier ikke klage på folk, men det hadde vært fint om du brukte litt mer tid på språket. Det blir litt vel muntlig. Jeg ville kjøpt en effektmåler fra Clas Ohlson som nevnt over. Da kan du skrive ned hvor mye den bruker hver time i løpet av en dag. Om du tar gjennomsnittet av dette så har du omtrent effektforbruket. Om du skal regne ut hvor mye penger det koster, så omgjør du watt (W) til kilowatt (kW) ved å dele på 1000 og deretter ganger du det med antall timer maskinen står på: Eks: 250W / 1000 * 24 timer = 6kWt, dette tilsvarer en reel kostnad på ca 3kr avhengig av prisene til strømleverandøren din. 9511459[/snapback] Hehe.. ja gikk litt fort i svingene skal ordnes nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå