Gå til innhold

pc for maks 20

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger en vurdering av dette oppsettet.

Er dette hovedkortet greit i forhold til de andre n680i brikkesettene

som finnes på markedet? Eller burde jeg valgt meg et annet? Kunne godt ha tenkt meg p35 men som jeg vet så støtter dem ikke sli (fant i hvert fall ingen), og sålenge jeg snart skal skaffe meg full hd 37 tommer tv må nok skjermkortet oppgraderes etter en stund. Noen andre forslag til hovedkort?

Som dere ser i oppsettet så har jeg tenkt å spille spill og se på film og diverse andre "krevende" ting.

Men er ingen hardcore gamer så mx. musa burde vel gå greit?

Tenkte egentlig på den nye g15 når den kommer ut, men håper ikke det tar alt for

lang tid å vente... Og er kjøleren god til sin pris eller burde jeg gå oppover i pris (har jo litt ekstra rom å boltre meg i hvis det skulle være nødvendig ;) )

Takker for synspunkter osv. :dribble:

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Trenger en vurdering av dette oppsettet.

Er dette hovedkortet greit i forhold til de andre n680i brikkesettene

som finnes på markedet? Eller burde jeg valgt meg et annet? Kunne godt ha tenkt meg p35 men som jeg vet så støtter dem ikke sli (fant i hvert fall ingen), og sålenge jeg snart skal skaffe meg full hd 37 tommer tv må nok skjermkortet oppgraderes etter en stund. Noen andre forslag til hovedkort?

Som dere ser i oppsettet så har jeg tenkt å spille spill og se på film og diverse andre "krevende" ting.

Men er ingen hardcore gamer så mx. musa burde vel gå greit?

Tenkte egentlig på den nye g15 når den kommer ut, men håper ikke det tar alt for

lang tid å vente... Og er kjøleren god til sin pris eller burde jeg gå oppover i pris (har jo litt ekstra rom å boltre meg i hvis det skulle være nødvendig  ;)

Takker for synspunkter osv.  :dribble:

9509263[/snapback]

har ikke tid akuratt til å svare på spørsmålene dine, men hadde jeg vært deg vile jeg kjøpt 2x OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT men har ikke sjekket ut om hovdkortet har 4 ram slots...

Lenke til kommentar

Edit: la til 2 x 2gb ram itedenfor 2 x 1gb; nå blir det fort oppimot 20 tusen :whistle:

Forutsetter det at jeg nesten må skaffe meg 64bit vista i tillegg?

Lurer fortsatt om det hovedkortet er greit nok, og om jeg heller burde

sette opp et p35 hk eller skaffe meg n680i brikkesettet.. Tenker nå mest

fremtidsrettet: tror dere at jeg må sette på et ekstra gtx skjermkort i sli

etter en tid eller er det prossesoren som først blir utdatert? Håper på flere

svar av dere eksperter her :blush:

Btw: hva med evga n680? eller kommer jeg mest sannsynlig aldri til å bruke

de funksjonene den har?

Lenke til kommentar

SLI er bortkastet, IMO. Drit i SLI, bare kjør på med et enkelt 8800GTX/ULTRA nå, og bytt det ut med et nytt singel kort når du føler du trenger det, fra den nye serien som kommer. Du klarer deg sikkert 1 år med 8800GTX/ULTRA, spørs hvor kresen du er.

Q6600 kan du også klokke opp når behovet melder seg.

Mitt forslag:

post-47022-1190086961_thumb.jpg

La ikke til alt av småting, som mus og tastatur og sånt.

Plukket alt hos MPX.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
SLI er bortkastet, IMO. Drit i SLI, bare kjør på med et enkelt 8800GTX/ULTRA nå, og bytt det ut med et nytt singel kort når du føler du trenger det, fra den nye serien som kommer. Du klarer deg sikkert 1 år med 8800GTX/ULTRA, spørs hvor kresen du er.

Q6600 kan du også klokke opp når behovet melder seg.

Mitt forslag:

post-47022-1190086961_thumb.jpg

La ikke til alt av småting, som mus og tastatur og sånt.

Plukket alt hos MPX.

9517881[/snapback]

Bruk dette med kjøp deg ett slikort så du har mulighet til og oppgradere seinere. Mitt forslag :)

Edit: Den strømforsyninga der var litt overkill også, holder lenge med ett 620W.

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Da har vi to forskjellige meninger her: enten et hovedkort med sli støtte eller

et hk som ikke har sli støtte men som ?sannsynligvis? takler 45 nm

prossesorene. :hmm: Kom ikke så mye lengre der.. Er det noen andre

fordeler feks som dette p35 hket har noe som ikke denne har eller omvendt?

Evga-kortet koster jo tross alt litt mer selv om det er eldre... :ermm:

Når gtx skjermk ikke klarer å henge med lenger i nyere spill (etter noen år) så blir det ikke så mye mer stigning i ytelse med sli oppsett, slik at det ikke er nødvendig med den støtten og da kan man like gjerne skaffe seg et nytt skjerkort. :thumbup: tror jeg har svaret der men kommenter gjerne mer :thumbup: Alså p35 leder an valget akkurat nå.

Edit la til 620watt Corsair og Hovedkort asus deluxe...

Lenke til kommentar

Nei. Vil du ha SLI så tar du hk som støtter det, men det som er viktig idag med hk er brikkesettet. Du har P35, og det ventende X38 ( og mer ventende x48), som er ett godt brikkesett å velge hvis man planlegger ett enkelt skjermkort. Hvis ikke har man behov for Sli eller den gamledagse crossfire så tar man ett Gigabytekort type Ds3....

Ikke la deg narre av Asus navnet for Gigabyte leverer entustiastkort på lik linje...

Lenke til kommentar
Nei. Vil du ha SLI så tar du hk som støtter det, men det som er viktig idag med hk er brikkesettet. Du har P35, og det ventende X38 ( og mer ventende x48), som er ett godt brikkesett å velge hvis man planlegger ett enkelt skjermkort. Hvis ikke har man  behov for Sli eller den gamledagse crossfire så tar man ett Gigabytekort type Ds3....

Ikke la deg narre av Asus navnet for Gigabyte leverer entustiastkort på lik linje...

9532345[/snapback]

Kunne gjerne tenkt meg en annen produsent, men valgte asus sin da de fleste på forumet her velger det, og for å være på den sikre siden :!: ; hvis msi, gigabyte (som du nevnte) osv har bedre kvalitet/utvalg (de er jo i bunn å grunn det samme, hvis ikke jeg er helt på jordet) vil jeg gjerne høre deres anbefalinger, da jeg ikke har noen peil på dette rett å slett. sitter nemlig på en jubileums-pc som runder 10 år snart :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9
Nei. Vil du ha SLI så tar du hk som støtter det, men det som er viktig idag med hk er brikkesettet. Du har P35, og det ventende X38 ( og mer ventende x48), som er ett godt brikkesett å velge hvis man planlegger ett enkelt skjermkort. Hvis ikke har man  behov for Sli eller den gamledagse crossfire så tar man ett Gigabytekort type Ds3....

9532345[/snapback]

Off-topic: Crossfire er ikke gammeldags, kjører på samme Bro-system som SLi gjør nå, og to ATi yter bedre enn to NVidia (visse kort vel å merke, men ATi har jo ikke en toppmodell heller da).

On-Topic: Vent på X38 du. Kommer snart, det er high-end for gaming og overklokking! Og NVidia chipsettene har et rykte for å være ustabile med gode, bra og stabilitet, eller best og ustabilitet?

Lenke til kommentar

9532345[/snapback]

Off-topic: Crossfire er ikke gammeldags, kjører på samme Bro-system som SLi gjør nå, og to ATi yter bedre enn to NVidia (visse kort vel å merke, men ATi har jo ikke en toppmodell heller da).

On-Topic: Vent på X38 du. Kommer snart, det er high-end for gaming og overklokking! Og NVidia chipsettene har et rykte for å være ustabile med gode, bra og stabilitet, eller best og ustabilitet?

9545929[/snapback]

En tanke var å vente med bestillinga til november, fordi da har 45 nm prossesorene, x38/48 hkene og nvidia sin nye skjermkortserie forhåpentligvis allerede begynt å lekke ut. Vil helst ha datan føre juleferien :xmas: . Tipper dere de er å finne innen den tid? Orker ikke å vente i 1 år til :no: .

Lenke til kommentar

Ser ut til at x38 brikkesettet lanseres 10.okt, var kanskje litt overdrevet å vente til

november da..

Et spørsmål: Vis det blir q6600 på meg, så har jeg hørt at standard kjøleren ikke er god nok til overklokking. Holder den thermaltake vifta (du finner den i linken øverst) mål eller må en annen til av bedre kvalitet for å holde støyen nede?

Og i boksen hvor prossesoren ligger, følger det med kjølepasta eller bør jeg bruke den som følger med vifta (er det i det hele tatt nødvendig å smøre på pasta? :ph34r: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...