Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ta lett lappen/moped lappen trenger hjelp;)


knuterik91

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjempe lyst på lett eller moped lappen, helst lett siden da slipper jeg å trimme. Grunnen til at jeg ikke vil trimme er fordi jeg skal bli pilot, helt utdanning innen militæret og de krever prettfri vandel og vil ikke ta risken på å bli tatt for trimming.

 

kan noen komme med billige steder hvor man kan ta lappen, jeg har 20% avslag hos svein-svendsen, men jeg klarer ikke å finne en pris hos dem i oslo.

 

mc som jeg leter etter skal klare å frakte meg til skolen, inn til byen og muligens til hytta som ligger i trysil. Så kjøre komforten skal være knalgod samt hastighet og design(legger ikke så stor vekt på design, men sykkelen burde gå i over 100km/t

 

har dere noen forslag til sykler plus utstyr? Hadde vært fint om dere kunne legge med pris og med forsikring pluss registrering.

 

budsjettet for mc er jeg ikke helt sikker, men siden jeg har malt huset mitt i sommer så regner jeg med noen ti tusener fra fattern hvis jeg klarer å få han med.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har HØRT er at man ikke har lov å kjøre over 80 med lettMC, bare sånn at du ikke blir skuffa når du finner ut det etter innkjøp av sykkel. Det gjorde nemlig jeg. Jeg har ikke finni noe som dokumenterer dette, men heller ikke som avbekrefter. GÅr nå rundt å håper det ikke stemmer:P Har aldri giddi å finne det ut, ettersom jeg ikke skal ta lappen før til våren.

 

Selv har jeg en NSR125 som jeg syntes er knakende tøff. Maksfarta ble sagt var oppi 130(utrimmet på en LAAAAAAAAANG slette. Jeg har ikke testet toppfarta selv, men han jeg kjøpte den av sa det). Når jeg har øvelseskjørt syntes jeg den har vært deilig å kjøre, men det er litt uvandt for meg som er vant med 50ccm ATV. Det som er mest uvandt er at styret peker så mye bakover. Slik er det vel på alle liggesykler.

 

Ellers er det fantastisk morsomt å kjøre. Spesiellt akslerasjonen er noe HELT annet enn moped. WOHOO!

 

Jeg betalte 25000 for den, og det er omtrent det NSR ligger på nå for tia...

 

PS: Har også planer om å ta pilotutdanning i millitæret. Kanskje vi sees der om noen år?:p

 

Edit: Sjekka nå kjapt på forumet, og folk skriver at "Eneste farsbegrensning på lettmotorsykkel er farsgrensa, som er 100 på det raskeste"

 

JOHOOO! Da blir det 100 på e18 til sommeren :dribble:

Endret av siggii
Lenke til kommentar
En ting jeg har HØRT er at man ikke har lov å kjøre over 80 med lettMC, bare sånn at du ikke blir skuffa når du finner ut det etter innkjøp av sykkel. Det gjorde nemlig jeg. Jeg har ikke finni noe som dokumenterer dette, men heller ikke som avbekrefter. GÅr nå rundt å håper det ikke stemmer:P Har aldri giddi å finne det ut, ettersom jeg ikke skal ta lappen før til våren.

 

Selv har jeg en NSR125 som jeg syntes er knakende tøff. Maksfarta ble sagt var oppi 130(utrimmet på en LAAAAAAAAANG slette. Jeg har ikke testet toppfarta selv, men han jeg kjøpte den av sa det). Når jeg har øvelseskjørt syntes jeg den har vært deilig å kjøre, men det er litt uvandt for meg som er vant med 50ccm ATV. Det som er mest uvandt er at styret peker så mye bakover. Slik er det vel på alle liggesykler.

 

Ellers er det fantastisk morsomt å kjøre. Spesiellt akslerasjonen er noe HELT annet enn moped. WOHOO!

 

Jeg betalte 25000 for den, og det er omtrent det NSR ligger på nå for tia...

 

PS: Har også planer om å ta pilotutdanning i millitæret. Kanskje vi sees der om noen år?:p

 

Edit: Sjekka nå kjapt på forumet, og folk skriver at "Eneste farsbegrensning på lettmotorsykkel er farsgrensa, som er 100 på det raskeste"

 

JOHOOO! Da blir det 100 på e18 til sommeren :dribble:

9509257[/snapback]

 

er det 25 for kjøpet eller med alle avgifter?

Lenke til kommentar

Fortsetter å svare her jeg da:P Mine argumenter for å ta lettlappen istedenfor mopedlappen:

 

- Du kjører lovelig over 45

- Du kan ha med deg kammeraten/dama bakpå

- Du kan kjøre på motorvei

- Lettsykkel er morsomt

- Moped er kjedelig

- Du kan ha glede av lettlappen senere i livet. Lettsykkel går såpass bra at i hvertfall jeg har planer om å kjøre det i noen år.

 

 

Eneste motargumentet jeg har er at det er dyrere en moped.

Lenke til kommentar
Fortsetter å svare her jeg da:P Mine argumenter for å ta lettlappen istedenfor mopedlappen:

 

- Du kjører lovelig over 45

- Du kan ha med deg kammeraten/dama bakpå

- Du kan kjøre på motorvei

- Lettsykkel er morsomt

- Moped er kjedelig

- Du kan ha glede av lettlappen senere i livet. Lettsykkel går såpass bra at i hvertfall jeg har planer om å kjøre det i noen år.

 

 

Eneste motargumentet jeg har er at det er dyrere en moped.

9510960[/snapback]

 

 

ok takker, de skal bli brukt:D

 

Men jeg så at nsr er to takter og f.eks varadero er en 4 takter, hva er forskjellen på 2 og 4 taktere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...