Gå til innhold

fsb vil ikke mer!

Anbefalte innlegg

Halla.... Før hadde jeg følgende system.....

Msi KT7 Turbo_raid(tror det var det det het)

AMD XP 1800+

768 SD Ram pc133

GF2TI klokket litt....

og diverse harddisker og ekstra kort.... Dette er ike forandret i det nye systemet!

På det oppsettet fikk jeg FSB opp i 150..... altså XP 2000+ helt stabilt...

På det nye stopper det på slapp 138MhZ.... WHY????

samme prosessor, hdd og tillegskort.....

Abit kd7-raid

512 pc2100 ddr

Sapphire Radeon 9700 Atlantis....

Noen som kan fortelle meg hva det er som stopper meg på det nye systemet eller????? temperaturene er akkurat like!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om AGP og PCI frekvensene ikke er låsbare, så regner jeg med at det er ditt ATI kort som gjør det. Sist jeg hadde et R9700 Pro i maskina, så kunne jeg ikke overklokke noe særlig, men når jeg slengte i mitt GF4 Ti4200 og overklokket alt, til og med skjermkortet, så var alt stabilt og fint igjen.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Det er alltid i bios om det er i det hele tatt.

Det som er tilfellet, er at du skal kunne, om det er mulig på ditt hovedkort (noe jeg ikke har undersøkt), låse frekvensen på AGP til 66 og PCI til 33.

Om du leter etter disse tallene i biosen, så finner du de høyst sannsynlig. Ellers anbefaler jeg at du leser litt i manualen og søker litt på "verdensveven" etter informasjon om ditt hovedkort og overklokkingsmulighetene. Ellers har jeg ikke hørt om mange, om noen, hovedkort for AMD prossessorere hvor du har kunnet låse AGP/PCI hastighetene.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Glemte den største grunnen, så ikke at du byttet ifra SD-Ram til DDR-Ram. Dette er høyst sannsynlig grunnen!

Er ikke alltid prossessorens feil, noe det virket som du trodde. Men det ser ut som ditt minnet ikke klarer mer enn det som det er spesifisert for.

Kjøp bedre ram om du skal ha høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...